Met vk de zon heb ik geen ervaring, die zit gekoppeld aan het tweesteden toch? Succes donderdag, ben benieuwd!
Ik snap niet waarom er hier soms zo moeilijk wordt gedaan. Wij hebben bijvoorbeeld niet gekozen voor de combinatietest ook niet bij onze dochter. En volgens mij is dat heel normaal als je nog geen 34 ofzo bent. Mijn vriendinnen hebben dat ook allemaal nooit gedaan
Wij hebben de combinatietest ook niet gedaan. Aangezien we jong waren en we moesten betalen en de kans op een mk nee niet gedaan. Gelukkig is onze dochter gezond
Hier ook niet, alles was goed de gehele zwangerschap lang elke echo elke controle perfect in orde. En ik beviel 4 weken te vroeg van een prachtig meisje met zeer veel gezondheidsproblemen. (Die overigens geen van allen met een combinatietest hadden kunnen worden aangetoond maar dat even terzijde) maar daarom zie ik wel een toegevoegde waarde van prenataal screening/onderzoek.
Een bijzondere situatie en een bijzonder topic ts! Hopelijk heb je snel duidelijkheid en krijg je over x aantal maanden een prachtige verrassing in handen! Wij hebben naast de 20 weken ook nooit onderzoeken laten doen simpelweg omdat het voor ons de keuze van wel of niet afbreken van een zwangerschap niet zou beïnvloeden. Wat er ook moge zijn, het kindje zal voldragen worden. Ook wanner ik qua leeftijd wel in aanmerking kom voor vergoeding (zoals bij evt nummer 3 ) Dus dat is voor ieder heel persoonlijk! Succes ts! Ondanks veel kritiek vind ik je wel sterk! Je maakt op basis van mogelijkheden keuzes en blijft daarbij. Dat is ook een kracht!
Ik woon i noorwegen en toe ik zwanger was kreeg ik mijn eerste echo pas bij 18 weken. Ze doen t niet eerder tenzij er medische redenen zijn. Zo zie je maar dat er verschil is in landen onderling. Toen ik een huisarts vroeg naar eerdere echo is dat wel mogelijk , maar moet er een reden zijn. Ilona, leef met je mee! Heb vaker gehoord dat er vrouwen zijn die laat pos testen. Pas na 12-14 weken. En zelfs een die zelfs tot 2 weken voor bevalling neg teste. Veel succes!
Hoe weten ze dan wat je uitgerekende datum is? Lijkt me niet veilig aangezien je ver overtijd kan gaan of veel te vroeg kan bevallen?
Oh dat klinkt minder prettig idd. Veel is dus niet te testen blijkt. Hopelijk gaat het wel goed met je dochter? Ik leer hier wel veel erg interessant.. Prenataal onderzoek.. tja met 1 zwaar gehandicapte neef op het oog levend als kasplantje (bij geboorte 1% leefkans en werd maar 23) en een gehandicapte oom (verwaarlozing oorontsteking) zie je van heeeeel dichtbij wat een impact bepaalde handicaps hebben. Echter met sommige handicaps is prima te leven.
Die rekenen ze dan uit aan de hand van de 18 weken echo. Zat er een weekje naast, met wat ik had uitgerekend. Valt nog mee De zorg is hier verder prima!
Je moet toch echt niet overdrijven hoor. Sommige vrouwen weten pas erg laat dat ze zwanger zijn en dan nog kunnen ze best een inschatting maken van de BD. Minder nauwkeurig dan rond 12 weken dat wel, maar aan de hand van de ontwikkeling van het kindje en de orgaantjes kunnen ze ook heel veel zien.
yep.. maar even terug naar Ilona.. Meid we zijn allemaal benieuwd hoe je echo er uit zal zien volgende week donderdag.. succes en laat je het ons weten?!
Hoezo overdrijven Inschatting maken kunnen ze zeker maar het is gewoon een feit dat ze voor de 3 maanden een ud vast kunnen stellen... Maar goed idd on topic...