Hoe lang blijven de zwangerschapssymptomen?

Discussion in 'Miskraam' started by Niicci, Jun 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niicci

Niicci Fanatiek lid

Apr 1, 2013
    2,700
    49
    48
    Nederland
    Hoi dames,

Afgelopen maandag heb ik een miskraam gehad (4+5 weken zwanger).
    Die avond een testje gedaan met avondurine, het streepje was ongeveer hetzelfde als die van de dag ervoor met ochtendurine.
    Die dag bloed verloren wat gister heel erg heftig is geworden.
    Uiteraard contact gehad met de vk, die zeiden dat zodra het bloeden gestopt was ik een (inwendige) echo zou krijgen.
    Vandaag is het bloeden gelukkig een stuk minder.
    Ik zou qua hoeveelheid aan 1 maandverband genoeg hebben (maar uiteraard gebruik ik wel regelmatig een schone haha!)
    Het testje van vanochtend was wel een stuk lichter.
    Nu heb ik nog gewoon last van mijn zwangerschapssymptomen zoals misselijkheid, steekjes in de liezen die doortrekken naar mn bovenbenen, gevoelige borsten en een opgezette buik.

Tijdens en voor de miskraam zelf heb ik geen last gehad van krampen of stolsels.

Kan het bijv. betekenen dat m'n baarmoeder nog niet schoon is? Of is dit normaal na een miskraam? Of komt het omdat ik nog steeds wat hcg in mijn lichaam heb?

Liefs

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Niicci,
    Allereerst; wat erg! Heel veel succes!
    Ik weet dat het zo frustrerend kan zijn als de verschijnselen er nog wel zijn maar het kindje niet meer.. :(
    Bij mijn eerste miskraam heb ik ongeveer een week gebloed en de zwangerschapsverschijnselen zijn na het bloeden ook verdwenen (werd al steeds wat minder).
    Als het goed is, duurt het niet heel lang voordat je HCG uit je lichaam is, als dit weg is, dan zijn ook je kwaaltjes weg (aangezien het HCG voor de kwaaltjes zorgt).
    Het lijkt me erg verstandig om een inwendige echo te laten maken want volgens mij is het heel normaal om wel weefsel te verliezen tijdens een miskraam.
    Hopelijk voel je je snel beter!

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag je vraag in het andere topic... Bij mij waren een half uur nadat ik het vruchtje verloren was de symptomen weg, heel bizar! Verlies nog heel iets bloed, maar heb daar verder geen last van lichamelijk gezien.

4. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

Mar 7, 2013
    1,301
    599
    113
    Ik vrees dat het nog wel even aan blijft houden.. Ik heb een MA gehad met 8,5 week. 10 dagen later na constatering werd ik gecurreteerd (Dit is wel een heel andere situatie als bij jou). Bij was pas 4 weken na de curretage mijn hcg weer op 0.. Symptomen waren bij mij al wel op de dag van de slechte echo weg..

Als je geen verder bloedverlies hebt of pijn hebt, dan zal er geen restweefsel weer zitten.. Houdt er rekening mee dat het nog wel eventjes aan kan blijven houden... Sterkte!

5. Blondie

Blondie Fanatiek lid

Sep 22, 2006
    2,138
    11
    38
    denk dat het snel voorbij is. je hebt een vroege miskraam en aan het streepje te zien ook weinig HCG. Als je een MA met 8,5 wk bent heb je al heel veel HCG en ben je het minder snel kwijt.

met 4 weken 5 dagen hoef je echt niet veel te verliezen qua weefsel.

denk binnen een week dat je je wel weer gewoon voelt.

sterkte!

Share This Page