Keana heeft gisteren haar prikjes gehad en ze is daar altijd heel naar van de dag erna. Vandaag zou ze naar het KDV gaan, vanochtend uit bed gehaald en getempt: 38,5 graden. Heb dus besloten om haar niet te brengen en mijn werk vanavond te gaan doen als vriend thuis is. Ik belde op en ze zei dat als ik me er niet prettig bij voelde, haar niet moest brengen. Met andere woorden, het kan wel met koorts! Ben ik nou zo'n muts, dat ik haar niet weg wil brengen als ze koorts heeft? Hoe doen jullie dat?
Als het niet nodig is om haar weg te brengen en zoals je zegt je kan je werk sávonds doen dan had ik haar ook niet weg gebracht hoor. Lekker bij je moppie blijven. Mijn mannetjes zijn ook nooit helemaal fit naar een prikje en dan blijf ik ook het liefst bij ze. Hopelijk zakt de koorts straks weer af.
ik zou haar zelf ook niet wegbrengen hoor, geef je er groot gelijk in !! maar buiten dat vind ik het raar van het KDV dat ze wel mocht komen, ik werk zelf op een KDV en bij ons mag dat echt niet. 38,0 ok, dan kijken we naar het kind, gaat dat gewoon lekker dan is het goed, maar 38,5 is toch wel zo dat we het kind naar huis sturen ....
Ik werk op een kinderdagverblijf en bij ons is de regel dat ze wel mogen komen, maar als een kind hangerig is en huilerig dan laten we ze vaak wel ophalen, maar en zijn ook kinderen met 39 graden en die spelen gewoon en merk je niks aan. Even hard gezegt. Op het kdv hebben ze geen tijd om uren met de kinderen te knuffelen, wat sommige soms wel nodig hebben. Opzich is ee n ziek kind het beste af bij zijn ouders en niet op een kinderdagverblijf, maar niet iedereen kan even makkelijk thuis blijven
Nou dat leek mij dus ook. Vriendlief zei tegen mij: "maar het gaat een keer gebeuren dat ze daar koorts krijgt en ze gaat heus wel vaker ziek worden". Daar heeft hij gelijk in, maar dan zullen ze me wel bellen neem ik aan... Ik weet niet of ze kindjes laten komen die koorts hebben. Ga er wel vanuit als ze zegt "als je je er niet goed bij voelt moet je het niet doen". Misschien dat ze dat zei omdat het van de prikjes komt en Keana niet echt wat onder de leden heeft (op een verkoudheidje na). Voor de rest is ze best vrolijk, ze lacht maar kijkt me wel heel zielig aan met rode waterige oogjes. Best zielig Stom he, dat dat soort dingen me aan het twijfelen maken? Ze gaat alleen maar de ochtenden maar 38,5 is best hoog vind ik voor een baby...
Bij ons bellen we wel altijd. Als we merken dat een kind niet lekker is ook al hebben ze nog geen koorts, dan kunnen ouders zelf beslissen wat ze willen.
Daar heeft ieder kdv een ander protocol voor. Bij ons is het als ze boven de 38,5 hebben, we sowieso bellen naar de ouders. Soms zeggen we dat hij/zij evengoed lekker speelt en eet en dat het niet nodig is om hem/haar te halen maar dat ze er wel vanaf weten. En idd bij sommigen moeten we dan bellen.
Je gevoel volgen hoor...lekker bij haar bljven, ben vorige week ook thuis gebleven omdat ons mannetje ziek was. Hij gaat niet naar een KDV dus weet niet wat de afspraken zijn.
Moet zeggen dat eerst die regel bij ons ook was, als ze boven de 38.5 hadden dat ze naar huis moesten, maar hier zijn ze van terug gekomen omdat kinderen niet altijd doodziek zijn als ze koorts hebben en soms gewoon nog leuk spelen. Bij ons is het nu zo als een kind niet lekker is en wij kunnen op dat moment niet de zorg geven die het kind nodig is dat ze ze dan naar huis (moeten).