Hoi meiden, We hebben hier een probleem met de fles. Eerlijk gezegd is het drinken al vanaf het begin enorm tobben. anderhalve week kreeg ie bv en toen moest ie bijvoeding. Hij dronk wel 10x op n dag meer dan n half u uit de borst maar viel toch enorm af. Waarschijnlijk geen goede drinktechniek. Toen op de kv, eerst standaard,dat ging niet goed ivm reflux. Toen Nutriton erbij, daarvan raakte de fles steeds verstopt en onze zoon ook. Dus naar de Omneo, eerst speen 2. Dat leek goed te gaan maar hij deed maar 12 minuten over de fles. Dus toen naar speen 1 maar daar kreeg ie het niet uit dus moesten we 30 seconden schudden volgens nutrilon advieslijn en dan de fles geven. Gevolg: fles wel leeg met speen 1 maar enorme krampjes en lucht in zn buikje. STeeds wakker worden omdat er nog een boertje dwars zat. Nu is de reflux dus zo goed als over (2x naar osteopaat geweest) maar het blijft maar tobben met onze zoon. Hij is al ouder dan 3 maanden maar het huilen en de krampjes worden eerder meer dan minder en het is echt lucht in zn buikje... Dus maar weer naar speen 2. Maar het maakt niet uit, zowel bij speen 1 als bij speen 2 begint ie halverwege de fles te mopperen en te gillen en dan wil ie niet meer drinken. Dan n boertje en valt in slaap. In bedje leggen om dan na n uurtje wakker te worden van de krampjes. Vannacht om 12u fles(half leeg), om half 3 alweer fles, om 4u wakker van de krampjes. Weer in slaap gevallen, om 5u weer wakker van de krampjes en nu slaapt ie pas net weer. Vooral 's nachts drinkt ie zn flessen niet leeg, hij drinkt altijd onrustig en hapt denk ik een hoop lucht mee. Dus: speen 1: te langzaam, halverwege de fles driftig en niet meer willen drinken speen 2: te snel, halverwege wil ie niet meer drinken. het zijn overigens de flessen van dr Brown (waar ie dus nog wel krampjes bij heeft!) Gaatje bijprikken kan niet bij omneo want ook dat gaatje raakt verstopt. Gaatje vergroten lukt niet bij siliconen speen, zucht... Wanneer wordt t eindelijk beter met die nachten...
Spenen van difrax proberen?! Die passen ook op de dr. Brown fles. De S-speen van difrax zit precies tussen de level 1 en 2 van dr. Brown in. Daarnaast is het echt belangrijk dat je de voeding niet schud, dit zorgt uiteraard voor krampjes. Hier maakte ik de voeding altijd als volgt klaar (had ook verdikte voeding): - 1/3 deel gekookt water, kan ook wat meer zijn, moet je zelf even uitproberen. - Hier de schepjes poeder bij doen en goed doorroeren met een vork. Ik deed dit vaak in een apart bekertje omdat ik in de fles (difrax) niet goed kon roeren. Dit goot ik dan weer over in de fles. - Hierna de fles aanvullen met koud water tot de totale hoeveelheid. - De fles nog even licht zwenken, dus niet schudden, maar gewoon even zwenken zodat het koude water met het warme mengt. Op deze manier hadden wij nooit last van klontjes of verstopte spenen.
Dank voor je reactie. Ga die speen ns proberen. Had de infolijn van nutrilon gebeld en zij vertelde dat ik moest schudden om de omneo goed op te laten lossen Maar hij drinkt zo onrustig, daar hapt ie.dan n hoop lucht mee. Het lijkt wel of de speen van Brown te lang is en achter in zn keel prikt en dat ie daar zo driftig van wordt. Vanmorgen wou ie helemaal niet drinken. Zodra ik de speen van de fles in zn mond deed zette ie het op n gillen. Zit echt n beetje met mn handen in het haar
schudden zorgt idd alleen maar voor meer lucht. ik gebruik zelf geen omneo maar weet wel dat sommige voeding echt op de manier gemaakt moet worden zoals op de verpakking staat anders werkt het niet. je kan eventueel ook een 123 speen proberen van kv die past ook op dr browns. al gaat die hier best snel moet ik zeggen zelfs op stand 1 het roeren geen verbetering geeft zou je ook probiotica kunnen gaan geven als je dat nog niet doet. dat heeft bij dl heel erg goed geholpen om van de krampjes af te komen
wij roerden altijd met een lepel, en we gebruikte de speen van difrax. heeft bij ons heel erg geholpen, en wat voor fles heb je? de dunne of de brede?
Maar heb je de manier die ik hierboven beschreven heb ook al uitgeprobeerd dan? Nutrilon kan zoveel zeggen, maar als het voor jullie niet werkt dan zou ik er niet mee doorgaan als het ook anders kan. Zoontje hier was ook geen fan van dr. Brown spenen, ze waren te zacht voor hem. Hij had liever de stevige speen van difrax.
Hier maakte het gebruik van flesen water de krampjes minder. Misschien helpt dat ook iets? succes, lijkt me echt enorm vervelend en spannend als je kindje niet goed kan/wil drinken.
De krampjes komen echt van onrustig drinken want als ie rustig gedronken heeft, geen last. Nu heeft ie koorts, hoestbuien en piepende ademhaling dus zo naar HA.hij drinkt zn flessen maar half leeg. Echt zielig, hoop maar dat er niks aan de hand is. Pff, t zit echt niet mee zeg, we tobben maar voort. Gelukkig slaapt ie wel goed!