Hallo vk. Allereerst wat fijn dat jullie hier ook aanwezig zijn om vragen te beantwoorden! Ik ben joyce, 27 jaar en een kinderwens. Eind december ben ik gestopt met de pil, mijn cyclus hierna was 91 en 32 dagen. Hierna bleek ik zwanger, wat een verrassing want dit was de eerste ronde voor ons! Op 22 juni heb ik bij een zwangerschapsduur van 7 a 8 weken een miskraam gekregen. Bij de echo de volgende dag was er geen vruchtje meer te zien en 4 dagen later was de bm zo goed als schoon. Inmiddels ben ik op cd42 beland zonder menstruatie. Dag 10 tot 23 ovulatietesten gebruikt zonder knaller en ook geen cervixslijm gemerkt. Zwangerschapstesten bleven helaas ook wit dus de onzekerheid en frustratie namen wel toe hoor Afgelopen vrijdag toch maar weer ovulatietesten gekocht (action) en cb digitaal voor als ik toch twijfelde. Vrijdag omowit, gisteren een licht streepje en vandaag een dikke knaller. Ook de cb gaf een en dat in combinatie met cervixslijm, toch een ovulatie! Blijkbaar heb ik na de mk een complete cyclus overgeslagen want als ik mn menstruatie op tijd had gekregen (28 dagen) had ik ook vandaag moeten ovuleren volgens mijn app. Ben dus vooral opgelucht dat 'het' nog werkt allemaal maar ik vroeg me af of het niet erg is om zo'n lange cyclus te hebben. Ik las hier namelijk dat het ei dan van slechte kwaliteit zou zijn? Is dit waar of zou uit dit eitje toch een gezonde zwangerschap kunnen voortvloeien? Alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal, ben een beetje van slag omdat ik eigenlijk meer op een menstruatie rekende!
Goedenavond Joyce, Het is heel normaal na een miskraam dat het even duurt voor de menstruatiecyclus weer op gang komt. Je eisprong is daardoor ook verlaat, maar daar wordt de kwaliteit van het ei niet slechter van. Daar kan zeker een gezonde zwangerschap uit voortvloeien (ik spreek uit ervaring. Ik heb drie kinderen gekregen, ondanks een lange cyclus). Heel veel succes toegewenst en ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn! Groetjes Monique
Hoi Monique. Dankjewel voor je vlotte reactie en voor de geruststelling. We gaan verder afwachten, dankjewel! Fijne avond verder!
Hoi Monique Inmiddels is uit meerdere testen gebleken dat ik weer zwanger ben! Nu afwachten en hopen dat het een gezonde zwangerschap blijft. Ik ben in ieder geval optimistisch Door de rare lange cyclus weet ik alleen niet goed hoe ik mn uitgerekende datum moet berekenen. Kun jij me helpen? 22 juni: miskraam begonnen. 28 juni: laatste bloedverlies 20 juli: had ongesteld moeten worden, niet gebeurd en testen in de loop van de week bleven negatief. 3 augustus: positieve ovulatie test. Volgens app op mn telefoon was dit ook de ovulatiedag als ik mn menstruatie op de 20e wel gewoon gehad zou hebben. Ben direct in de 2e cyclus terecht gekomen. 14/8: eerste lichtpositieve test en deze lopen de afgelopen dagen alleen maar op. Nod was 17/8. Wat is nu mn uitgerekende datum? De ene app houd 20 juli dan aan als 1e dag laatste menstruatie en dat betekend 26 april. De andere app houd de ovulatietest aan en dan ben ik 10 mei uitgerekend! Welke moet ik aanhouden? Alvast bedankt!
Hoi Joyce2086, wat fijn voor je! Gefeliciteerd. Je kunt inderdaad 20 juli als eerste dag van je cyclus aanhouden omdat precies 14 dagen later je ovulatietest positief was. Dat zou betekenen dat je op basis hiervan 26 april 2014 zou zijn. De app die de ovulatietest aan heeft gehouden zat er iig naast... Nogmaals gefeliciteerd! Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte. Dankjewel voor je reactie! Ik dacht idd al dat die ene berekening niet klopte, fijn om dan een berekening van de vk te krijgen. Ik mag 5 september voor een echo, ik zou dan ruim 6 weken zijn. Hopelijk dan ook al een hartje te zien maar de bevestiging dat er iets groeit is al prima denk ik! Bedankt voor je felicitaties! Groetjes Joyce