welke zwangerschapstest is betrouwbaar?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lennyt, 16 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    Welke zwangerschapstest is nog betrouwbaar? de ene heeft bv met sensitest geen goede ervaring de andere met de Kruidvat niet

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi LennyT,

op zich maakt het niet zoveel uit. Elk merk heeft wel eens een 'misser'. Het is niet zo dat de dure testen met indicatoren beter zijn. Een test slaat in principe alleen uit met hcg en dat heb je alleen in je urine als je zwanger bent. Wel kan het zijn dat de testen van een bekend (duurder) merk sensitiever zijn, dus eerder kunnen uitslaan. Bv net iets voor je NOD al.

Groetjes Brigitte

3. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    Ja maar hoe zit het met de vals positieve strepen

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

die kunnen bij alle testen voorkomen. Ik heb geen overzicht met welke vaker vals positief geven. Je zou kunnen bedenken dat testen van een bekend merk beter zijn, maar die van de Etos of Kruidvat moeten ook aan kwaliteitseisen voldoen. Je kunt altijd met de goedkopere beginnen. Het je er twee van zulke positief mag je er wel echt van uit gaan dat je zwanger bent hoor. Heb je één positief en één negatieve dan is een duurder merk ter bevestiging misschien een optie. Maar doe wat goed voelt, ik heb geen kant en klaar antwoord voor je.

groetjes Brigitte

5. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    denk namelijk dat ik vorige cyclus een vals positieve heb gehad

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Dat is altijd vervelend. Hopelijk blijft het bij deze ene keer vals positief voor je.

Deel Deze Pagina