hoi hoi. even een vraagje. de meeste van jullie weten wel dat ik aan de hormooninjecties zat,en een rustpauze heb ingelast. nu wil ik dus weer beginnen maar omdat mijn puregon de vorige keer niet meer werd vergoed wil ik het eerst even goed navragen bij de zorgverzekeraar voor ik bij de gyn langs ga. maar nou hoorde ik dat er nog een ander soort hormooninjecties is dat wel vergoed wordt. hebben jullie daar ervaring mee en hoe heet het? Liefs kaatje
ow ja vergeet ik er weer bij te zeggen. op 3 januari had ik een echo,daar had ik een ei van 1 cm maar die was in 5 dagen niet gegroeid dus moest stoppen met spuiten en wachten op een bloeding voor ik weer kon beginnen. we zijn nu 2 maanden verder en nog geen bloeding te bekennen. wel twee negatieve testen. xxx
oh meid het schiet voor jou dus ook niet op! Ik heb echt geen idee wat jij bedoeld ander medicijn. Ik wil je wel heel veel succes wensen en hopelijk komt er snel eens goed nieuws
Hoi Kaatje, Waar ben je verzekerd als ik vragen mag? En wat is dan de reden waarom de puregon niet vergoed wordt. Heb je wel een machtiging ontvangen van je ziekenfonds? En waarom moet je Puregon spuiten, doe je IUI of IVF? Sorry voor de vragen, maar ik kan je oude topic niet terugvinden. Groetjes, Elvira
Ik heb ook geen idee, maar vervelend zeg dat het zo gaat...welke verzekeringsmaatschappij heb je? Ik zit bij ONVZ (topfitpakket) en die vergoeden echt onmeunig veel. Maar ze zijn ook niet goedkoop. Ik werk in de verzekeringen vandaar maar heel veel sterkte meid! Liefs Ester.
ik zit bij menzis en heb het grootste pakket genomen die er was en alles word daar dan vergoed , heb expres dat pakket genomen ookomdat we nu bij de gyn lopen
hoi hoi. ik ben verzekerd bij zorg en zekerheid av top. Ik kreeg de eerste 3 recepten voor puregon vergoed, en daarna niet meer dus ik bellen.. ja we hebben een machteging nodig. dus ik die gestuurd maar die wordt dus niet geaccepteerd omdat het niet voor ivf ofzo is maar "alleen maar" voor een eigroei. Je hebt zeg maar hormooninjecties. ik spoot dan met Puregon maar je hebt ook nog hormooninjecties met dezelfde werking als Puregon alleen heet het dan anders. Ik kreeg dit te horen va een vriendin maar die zit momenteel zonder internet. liefs Kaatje
Bedoel je misschien Gonal-F. Ik denk alleen dat deze ook niet vergoed wordt, is ook voor eireiping en net zo duur als Puregon. Deze hormonen gebruik ik met de IVF en zonder is vergoeding idd niet mogelijk. Heb je trouwens wel al Clomid gebruikt, of reageerd je daar niet op. Dit is ook voor eigroei en wordt helemaal vergoed. Jemig meid, wat vervelend, die kosten zijn zo hoog. Succes hoor. Groetjes, Elvira
gonalf misschien word dat wel vergoed? het ene zh werkt met puregon en het ander met gonalf maar hebben dezelfde werking succes meid
Nee het is niet Gonalf. het begon volgens mij met de D Ik heb 5 kuren clomid gehad. 1x50 / 2x100 en 1x 150 mg maar hier reageer ik niet op dus ben toen puregon gaan spuiten. had na 3 weken een ei en kreeg pregnyl. het ei sprong wel maar werd helaas niet bevrucht. dus ging ik verder met puregon poging 2. er groeide wel een ei maar bleef bij 1 cm hangen, na 5 dagen geen verandering dus moest stoppen met spuiten en wachten op mijn bloeding ( wacht daar nu al twee maanden op) En idd de kosten zijn zonder verzekering niet te doen 141 voor 3 dagen. heb helaas geen super salaris. liefs Kaatje
@kaatje: zwaar balen zeg! ik had bijna het zelfde met mijn verzekering maar ik was achteraf gelukkig wel goed genoeg verzekerd om alles 100% vergoed te krijgen. ik ben verzekerd bij vgz vgz basis = 0% vergoed vgz uitgebreid = 50% vergoed vgz plus = 100% vergoed ik vind het raar dat je 3x de puregon vergoed heb gekregen en daarna niet meer.....dachten ze dat je ivf had ofzo....want anders had je helemaal niks gehad? is er bij jou verzekering wel een hogere polis waarbij je wel alles vergoed krijgt?
er wordt dus idd alleen de 1ste drie keer voor IFV vergoed. Decapeptyl zou het kunnen wezen. wil het zo ie zo ook met mijn gyn overleggen. misschien is er nog iets anders wat wel vergoed wordt. ik wil heel heel maar dan ook heel graag zwanger worden maar schiet er niets mee op als ik straks zwanger ben en zwaar in de schulden zit omdat ik die hormonen moet betalen. Liefs
ik heb ff een lijstje opgezocht..... CETROTIDE INJPDR FLACON 0,25 mg + SOLV 1 ml + toebehoren CLOMID TABLET 50 mg CLOMIFEENCITRAAT CF TABLET 50 mg CRYPTOCUR NEUSSPRAY 0,2 mg/DO FL 100DO + DOSEERPOMP DARONDA DEPOT INJPDR FLACON 11,25 mg + SOLVENS 2 ml DECAPEPTYL CR INJPDR 3,75 mg IN WWSP + SOLV 1 ml DECAPEPTYL CR INJPDR 3,75 mg IN WWSP + SOLV 2 ml DECAPEPTYL INJECTIEVLOEISTOF 0,1 mg/ml WWSP 1 ml DECAPEPTYL INJECTIEVLOEISTOF 0,5 mg/ml WWSP 0,2 ml FOLLEGON INJECTIEPOEDER AMPUL 75IE + SOLVENS 1 ml GINECRIN DEPOT INJPDR FLACON 3,75 mg + SOLVENS 2 ml GONAL F 600IE/ ml INJPDR FLACON 1200IE + SOLV 2 ml GONAL F INJECTIEPOEDER AMPUL 75IE + SOLV 1 ml GONAL F INJPDR AMPUL 37,5IE + SOLV 1 ml GONAL F INJPDR AMPUL 75IE + SOLV 1 ml GONAL F INJPDR AMPUL 150IE + SOLV 1 ml GONAL F INJPDR FL 75IE + SOLV 1 ml GONAL F INJPDR FL 450IE + SOLV 0,75 ml GONAL F INJPDR FL 1050IE + SOLV 1,75 ml H mg FERRING INJPDR AMPUL 75IE + SOLV 1 ml + toebehoren HRF INJECTIEPOEDER FLACON 0,1 mg + SOLVENS 5 ml HRF INJECTIEPOEDER FLACON 0,5 mg + SOLVENS 5 ml HRF INJECTIEPOEDER FLACON 1,25 mg + SOLVENS 5 ml HUMEGON INJECTIEPOEDER AMPUL 75IE + SOLVENS 1 ml LEUPRORELINE-ACETAAT DEP INJPDR FL 3,75 mg + SOL 2 ml LEUPRORELINE-ACETAAT DEP INJPDR FL 11,25 mg + SOL 2 ml LEUPRORELINE-ACETAAT INJVLST 5 mg/ml FL 2,8 ml LUCRIN DEPOT INJPDR FLACON 3,75 mg + SOLVENS 2 ml LUCRIN DEPOT INJPDR FLACON 11,25 mg + SOLVENS 2 ml LUCRIN INJVLST 5 mg/ml FL 2,8 ml + 14WWSP + DOEKJES LUTRELEF INJECTIEPOEDER FL 0,8 mg + SOLV 10 ml INJPATR LUTRELEF INJECTIEPOEDER FL 3,2 mg + SOLV 10 ml INJPATR MENOGON INJPDR AMPUL 75IE + SOLV 1 ml MENOGON INJPDR AMPUL 75IE + SOLV 1 ml + toebehoren MENOPUR INJPDR FLACON 75IE + SOLV 1 ml MENOPUR INJPDR FLACON 75IE + SOLV 1 ml + toebehoren METRODIN HP INJECTIEPOEDER AMPUL 75IE + SOLVENS 1 ml METRODIN HP INJECTIEPOEDER AMPUL 150IE + SOLVENS 1 ml ORGALUTRAN INJVLST 0,5 mg/ml WWSP 0,5 ml PERGONAL INJECTIEPOEDER FLACON 75IE + SOLV 1 ml (IM) PREGNYL INJECTIEPOEDER AMPUL 500IE + SOLVENS 1 ml PREGNYL INJECTIEPOEDER AMPUL 1500IE + SOLVENS 1 ml PREGNYL INJECTIEPOEDER AMPUL 5000IE + SOLVENS 1 ml PROFASI INJPDR FLACON 5000IE + SOLVENS 1 ml PROFASI INJPDR FLACON 10000IE + SOLVENS 1 ml PUREGON 50 INJVLST 100IE/ ml FL 0,5 ml + TOEDIENSET PUREGON 100 INJVLST 200IE/ ml FL 0,5 ml + TOEDIENSET PUREGON 150 INJVLST 300IE/ ml FL 0,5 ml + TOEDIENSET PUREGON 200 INJVLST 400IE/ ml FL 0,5 ml + TOEDIENSET PUREGON 300 INJVLST 833IE/ ml PATROON 0,36 ml PUREGON 600 INJVLST 833IE/ ml PATROON 0,72 ml PUREGON INJECTIEPOEDER AMPUL 50IE + SOLVENS 1 ml PUREGON INJECTIEPOEDER AMPUL 50IE + SOLV 1 ml + toebehoren PUREGON INJECTIEPOEDER AMPUL 100IE + SOLVENS 1 ml PUREGON INJECTIEPOEDER AMPUL 100IE + SOLV 1 ml + toebehoren RELEFACT LH-RH INJECTIEVLOEISTOF 0,1 mg/ml AMP 1 ml REPRONEX INJPDR AMPUL 75IE + SOLV 1 ml SEROPHENE TABLET 50 mg SUPRECUR NEUSSPRAY 150MCG SUPREFACT DEPOT 3 MND IMPLANTATIEST 9,45 mg IN WWSP SUPREFACT DEPOT IMPLANTATIESTIFT 6,3 mg IN WWSP SUPREFACT INJ-SET INJVLST 1 mg/ml 2 FL 5,5 ml + toebehoren SUPREFACT INJECTIEVLOEISTOF 1 mg/ml FLACON 5,5 ml SUPREFACT NEUSSPRAY 0,1 mg/DO FL 100DO + DOSEERPOMP SYNAREL NEUSSPRAY 200MCG/DOSIS FLACON 80DO SYNAREL NEUSSPRAY 200MCG/DOSIS FLACON 100DO ZOLADEX IMPLANTAAT 3,6 mg ZOLADEX IMPLANTAAT 10,8 mg ZOLADEX IMPLANTATIESTIFT 3,6 mg IN WWSP ZOLADEX IMPLANTATIESTIFT 10,8 mg IN WWSP
Wouws, dat is een waslijst! Ik zou zeggen, pluis je verzekeringspolis uit, en bel ze desnoods op en vraag om uitleg. Ik loop via mijn werk ook vaak tegen dit soort dingen aan, net zo lang doorvragen tot je genoeg weet. Dat zijn altijd van die vage dingen! Hou vol meid, ik hoop dat je iets aan de waslijst van French hebt! Liefs Ester.
net stienke (leuke naam trouwens ) zegt.....BLIJVEN BELLEN! klachten indienen enz.....laat dit niet los en probeer het onderste uit de kan te krijgen. maar zijn er nog hogere polissen mogelijk bij jou verzekering....als dat nee is....dan moet het gewoon vergoed worden....toch?
hoi hoi. bedankt voor de waslijst haha heb hem even opgeslagen. ga zo de verzekering bellen om te kijken wat ze wel en niet vergoeden en dan maak ik een afspraak bij de gyn om het te overleggen en misschien voor een echo ofzo. het feit dat ik nog steeds geen bloeding heb gehad zit me niet zo lekker. Ik heb mei vorig jaar een bloeding aan mijn eierstok gehad veroorzaakt door een cyste en dat blijft je toch bij xxx
heb net een vriendin gesmst en die zegt dat het Menopur heet. ga ik dus even navragen bij de zorgverzekeraar. liefs
hoi hoi. nou had vanmiddag de zorg en zekerheid aan de lijn en heb dus gevraagd in hoevere het vergoed wordt. na veel navragen kwam ze met het volgende Puregon zou eerst helemaal vergoed worden dus ik zei dat dat de vorige keer niet zo was dus nou is het alleen de 1ste drie pogingen. Menopur wordt wel helemaal vergoed. Ik heb gevraagd of ik dit zwart op wit kan krijgen zodat ik altijd een stok achter de deur heb voor het geval ze het weigeren te vergoeden. Ga morgen hier schriftelijk een bevestiging om vragen en een afspraak maken bij de gyn. Liefs Kaatje