Goedemorgen meiden, Ik weet het, het is vast al het zoveelste moedervlekken topic wat hier geopend wordt. Dus als je nu heel hard moet zuchten dan snap ik dat, maar toch wil ik mijn vraag/zorg hier even neerkwakken..... Ik heb heeeeeel veel moedervlekken ieder jaar laat ik deze controleren Door mijn huisarts. Ik heb er al heel veel laten verwijderen niet omdat deze slecht waren maar omdat ze op vervelend plekken zaten. Vanmorgen was mijn jaarlijkse controle weer maar helaas was mijn huisarts ziek en kreeg ik een vervanger. Mijn eigen huisarts is een ontzettend fijne vent bij enige twijfel stuurt hij meteen door. Deze moedervlek/plek op mijn rug van de foto hieronder bijgevoegd zit er dus ook al jaren. Nog nooit heb ik mijn huisarts er iets over horen twijfelen. Nu vond deze vervanger dit wel een twijfel geval voor huidkanker en moet ik naar de dermatoloog om deze weg te laten halen. Dat vind ik allemaal geen probleem uiteraard wat moet dat moet absoluut, maar ik ben hier erg van geschrokken dit zag ik niet aankomen dat zij dit wel verdacht vind. Ik heb er geen last van, bloed niet, jeukt niet ect. Het donkere plekje daarboven twijfelde ze ook over ook hier heb ik geen last van in welke vorm dan ook. Is er misschien hier iemand die er "verstand" van heeft die dit kan bevestigen of gerust kan stellen? Uiteraard heb ik afspraak gemaakt bij de dermatoloog maar daar kan ik pas op 19 maart terecht en heb nu al buikpijn ervan Bedankt voor de moeite mocht je reageren Ps: de foto is van dichtbij genomen en ingezoomd.
Ik vind het moeilijk om hier antwoord op te geven. Een vriendin van mij heeft wel kwaadaardige moedervlekjes (melanoom)!en laat ze wel iedere keer weghalen en nakijken. Gelukkig gaat het steeds goed. Ik kan heel goed begrijpen dat het wachten lang duurt. Sterkte met het wachten en straks in het ziekenhuis.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit uit voorzorg is. Als er écht een verdenking is kun je bij de dermatoloog vaak heel snel terecht. Ik zie op mijn werk veel moedervlekken. Vind m er niet verdacht uit zien, maar zou m voor de zekerheid wel weg laten halen
Ik heb ook veek moedervlekken en bij alle moedervlekken waar ik bij twijfel zegt de huisarts oh nee dat is niet erg maar bij 1 waar ik niks van dacht hebben ze een stukje weggehaald. Met een stom uitziende moedervlek tot gevolg niet dat ik daar wat om geef maar ik snap nooit waar je op moet letten. Ik zou willen dat ik werd doorgestuurd want kanker zit bij ons in de familie, heel veel soorten en bijna iedereen gaat er dood aan, maar ze maken zich geen zorgen. Zal een foto erbij doen waar ze een stukje weg hebben gehaald en waar ze niks van denken. Foto is op de kop. De onderste is een stukje weg gehaald en zit van het litteken in streepje op en de bovenste die is dikker en jeukt soms...maar daar was niks mis mee Bekijk bijlage 559559
Ik snap haar wel, ze zijn wat onregelmatig van vorm en kleur, dat kan verdacht zijn. Die donkere is wel erg klein.
Heb je ook echt huidkanker in de familie? Want dan zou ik toch ook wel doorgestuurd willen worden. Lastig he, waar je op moet letten.
Ik heb pas ook een check gehad, vanwege familieleden met melanoom. Dus ik kan wel even meekijken. De moedervlek lijkt erg klein, maar is niet helemaal regelmatig van vorm. Ik denk dat het voorzorg is. Beter safe than sorry.
Absoluut better safe dan sorry heb ook meteen afspraak gemaakt uiteraard. Die donkere is maar klein inderdaad die andere is groter maar zit er al altijd is geen nieuwe. Ik wil nu ook dat ze deze gaan weghalen want nu zit het me ook niet meer lekker.
Dat klopt ook inderdaad. Die donkere is maar een kleintje inderdaad die andere is groter. Ze zitten er beide al heel lang en hebben nooit voor problemen gezorgd. Wat niet wil zeggen dat dit wel kan gebeuren natuurlijk.
Even een domme vraag. Wanneer moet je moedervlekken laten controleren? Ik heb veel moedervlekken en ook elke keer (kleine) nieuwe. Er komt geen kanker voor in de familie.
Het moet natuurlijk niet maar het is wel goed om ze in de gaten te houden. Ik doe altijd jaarlijks een check om zeker te weten of alles nog ok is
Nee ik heb er geen last van. Ik doe het meer preventief. Ik ben 3 jaar geleden de dag na onze bruiloft plotseling mijn schoonbroer verloren. Hij werd in de ochtend niet meer wakker.... Hoewel dit niets te maken had met moedervlekken of huidkanker ben ik vanaf die tijd ook "bang" iets te krijgen. Vandaar dat ik dat preventief doe ieder jaar
Dit vraag ik me ook vaak af. Ik heb veel moedervlekken. Ook jeukende, groeiende, meerkleurige, onregelmatige... maar ik wil ook niet als een soort hypochonder voor van alles en nog wat een afspraak bij de huisarts maken Loop daar al met meerdere vage klachten, moedervlekken hoef ik daar niet per se aan toe te voegen. Maar wanneer ga je wel?
Ja daar heb ik dus wel beetje last van (hypochonder) sinds mijn schoonbroer plotseling overleden is op 30 jarige leeftijd. Maak me nu dus ook heel erg druk dat het foute boel is pffff
Mijn man had net voor we op vakantie gingen een rare moedervlek op zijn rug ( hij zat er uiteraard al langer, maar de vorm en kleur viel me ineens op). Voor de vakantie had hij geen tijd meer om langs de huisarts te gaan, maar ik had er geen rust van. We hebben toen de skin vision app gedownload en een foto gemaakt. Daar kwam uit dat er een laag risico was. We zijn op vakantie gegaan en we hebben er niet meer aan gedacht totdat ik die moedervlek 3 maanden geleden zag. Hij leek weer veranderd en gegroeid. Weer een foto gemaakt met die app en uitslag was verhoogd risico. Hij natuurlijk meteen naar de huisarts, maar die vond de moedervlek absoluut niet abnormaal. Heb je die app toevallig ook?
Ik ben vorig jaar met een moedervlek die ik er wat vreemd vond uitzien naar de huisarts geweest. Dit bleek geen moedervlek te zijn overigens haha. Maar.. ze heeft toen direct mijn hele lichaam gecontroleerd met zo'n speciaal kijkertje/lampje. Ik heber namelijk ook erg veel. Ze gaf aan dat het heel verstandig is om elk jaar even een algehele check te laten doen. Gewoon voor de zekerheid. Ik heb mijn tweede afspraak inmiddels staan. Het is dus absoluut niet raar om een afspraak te maken om ze eens allemaal te laten controleren.