Dag dames, Ik vroeg me af wat gebeurt er nou met het eitje na de eisrpong en voor de bevruchting als het is bevrucht. Waarom duurt het 5 tot 10 dagen totdat het ingenesteld is? Iemand die dit kan antwoorden. Ik weet best wel veel over bevruchting maar antwoord op deze vraag wist ik niet. Hoop dat jullie snel antwoord op mijn vraag zullen geven...
Je eitje blijft na de eisprong in de eileider, waar het bevrucht kan worden. Als dat is gebeurd, reist het daarna naar de baarmoeder. Pas als het daar is, kan het gaan innestelen. Misschien moet het zelfs nog eerst een paar rondjes zwemmen om een geschikt plekje te kiezen Wat gebeurt er in de eerste week van je baby's ontwikkeling? 1, Eicel (Oocyte) direct na ovulatie. 2, Bevruchting, ongeveer 12 tot 24 hours na de ovulatie. 3, Samengaan van de mannelijke en vrouwelijke cellen. 4, De eerste DNA delingen. 5, Tweecellige fase (ongeveer 30 uur oud). 6, Morula met 12 tot 16 cellen (blastomeren (ongeveer 3 dagen oud). 7, De verder gedeelde morula bereikt het einde van de eileider (ongeveer 4 dagen oud). 8, Vroege blastocyst fase (ongeveer 4.5 dagen oud). De zona pellucida is verdwenen. Het eitje bereikt de baarmoederholte. Het is een vochtblaasje omringd met een laagje cellen en een klompje cellen aan één kant. 9, Vroege fase van impantatie (blastocyst ongeveer 6 dagen oud). Uit het klompje cellen ontstaat nu het embryo en nestelt zich in het baarmoederslijmvlies. Is dit antwoord snel genoeg?