Hallo meiden, Zoals de titel al zegt, ons meisje van 22 maanden heeft vermoedelijk aften op de zijkant van haar tong zitten. We dachten eerst dat er een kiesje aan zat te komen want ze klaagde al een paar dagen over pijn op een plek. Eten gaat ook moeizaam en ook als zij haar speen in wil doen om te slapen, heeft ze hier last van. Nu lees ik op internet dat het vaak vanzelf over gaat maar wat kan ik doen om de pijn te verlichten? Iemand tips?
ach wat sneu! mijn dochter heeft het ook een keer gehad en heb toen bij de apotheek aftamed gekocht.. dat verzacht in ieder geval...
Als je niet zeker weet of het aften zijn, zal ik toch even langs de huisarts gaan om er na te laten kijken. Zeker als het zoveel pijn doet. Kan ook een schimmeltje zijn bijvoorbeeld. Succes! Gr
Het kan ook hand mond voetziekte zijn. Maar je kunt niet zoveel er tegen doen helaas. Zelf gebruik ik altijd lidocaine, dat verdooft, maar ik weet niet of je dat bij kleine kindjes mag gebruiken.
Ik dacht ook gelijk aan hand-voet en mondziekte. Dan krijgen ze ook blaasjes in hun mond die lijken op aften. Is erg pijnlijk en het eten gaat dan moeizaam. Maar er is weinig aan te doen.... Hou in de gaten of je meisje ook blaasjes op haar handen en voeten krijgt na een aantal dagen, dit is ook een symptoom.