Ik lees overal verschillende verhalen hier. Ik snap niet helemaal dat het ene ziekenhuis dit zegt en de ander dat. In Hengelo hadden wij altijd zo de inseminatie : Maandag ochtend negatief Maandag avond positief Di inseminatie en geen test meer hoeven doen. In Medischen centrum kinderwens te Leiderdorp is het zo : Hun willen ook 1x per dag dus van 2e ochtend urine alleen een test (maar ik ben eigenwijs en doe avonds ook omdat ik dat eerder ook moest). Maandag ochtend negatief Maandag avond positief Di ochtend ochtend positief en meteen bellen maar de volgende dag dus woe komen (ongeveer 36 u later vanaf de piek) Hun vinden echt dat ik die keren te vroeg geïnsemineerd ben. En heb zelf ook eens dood getest en idd ma avond Di ochtend Woe ochtend positief. En woe ochtend voelde ik ook buikpijn (ken mijn lichaam vrij goed te weten dat het eitje dan springt) Je eitje leeft +- 24 uur, langer niet. Dus vinden jullie dit nu de beste manier met deze uitleg? Ik heb dus zelf veel meer vertrouwen in dit ziekenhuis met deze methode. Maar lees verder op weer hele andere verhalen... Met pregnyl is het toch ook s’avonds zetten meestal en dan 36 u later een inseminatie?
In ons ziekenhuis is cycluscontrole standaard. Je wordt door middel van follikelmetingen (inwendige echo's) gevolgd. Zit er een eisprong aan te komen, dat wil zeggen een follikel van minimaal 17-18 mm, dan wordt er een Pregnyl-injectie gezet om de eisprong op te wekken. De IUI vindt ongeveer 40 uur na de Pregnyl plaats. Bij ons werken ze dus niet met ovulatietesten, dat is niet altijd even betrouwbaar. Buikpijn is niet betrouwbaar, omdat je vaak de laatste groeispurt voelt en niet de eisprong zelf. Dus daar kun je niet mee rekenen. Ovulatietesten mag je NOOIT met ochtendurine doen! Je hebt altijd LH in je lichaam, dus je kunt altijd een streepje op een ovulatietest hebben. Gedurende de nacht wordt je urine geconcentreerder en hoopt het LH zich op. Met als gevolg dat je daardoor 's ochtends vals-positief test. Ovulatietesten doe je dus altijd later op de dag! En je kunt aan een ovulatietest niet zien of je eisprong geweest is. Doortesten heeft dus helemaal geen zin. Als je eisprong geweest is, wordt je test niet negatief. Je rekent met de eerste LH-piek, deze kan een paar dagen aanhouden, ongeacht of je eisprong geweest is of niet. De LH-piek moet de eisprong opwekken, verder kun je er geen conclusies aan verbinden.
Thnx. Maar doe het idd ook niet met ochtend urine , altijd de 2e pas. Zoooooveeeel verstand van icsi embryo’s en hcg waardes maar inseminaties Nu maar eens hopen dat het lukt
Hier hetzelfde als bij @Jippie Behalve dat ze bij ons 36 uur nemen tussen pregnyl en iui, maar dat zal niet veel uitmaken lijkt mij. Ben blij dat ik dan toch naar Deventer ben doorgestuurd ipv Hengelo
Ja lees mijn kleine stukje maar in het andere onderwerp. Ik zit ook niet meer in Hengelo maar Leiderdorp, medische centrum kinderwens.