Hoi, Ik heb een vraagje. Het ziet er naar uit dat ik na deze ronde clomid hormonen moet gaan spuiten. Nu hoor ik een hoop verhalen, dat die spuiten niet vergoed worden en dat ze behoorlijk aan de prijs zijn. Ik heb mn verzekering al gebeld, maar die konden nog niets zeggen. Ik heb het duurste aanvullende pakket van Nedasco/VGZ, maar dan wordt nog niet alles vergoed. Ik zou nu graag het volgende willen weten. Bij wie worden welke hormonen wel vergoed en bij wie niet en hoe duur zijn die hormonen. En is er een prijs verschil tussen nederland en belgie. Als belgie goedkoper is, dan heb ik daar een uurtje rijden wel voor over. Alvast bedankt voor jullie info. Groetjes, sas
hoi hoi. ik zit bij zorg en zekerheid en spoot eerst puregon..dit werd de eerste 3 recepten vergoed, en daarna niet meer. ben toen met de zorgverzekeraar gaan bellen en die zei dat menopur wel vergoed werd ( moet je even een knm nummer ofzo opvragen bij de apotheek) Heb dus aan mijn gyn gevraagd of ik mocht overstappen op menopur.dat was geen probleem.. is wel moeilijker om te spuiten omdat je het zelf moet mengen enzo,maar ja wordt wel vergoed. liefs kaatje
Ik heb de Garant Top verzekering van Nationale Nederlanden en die vergoedt nu zelfs de 4e ICSI-poging incl. de hormoonspuiten die daarbij horen. Deze verzekeraar blijft de IVF/ICSI-pogingen vergoeden, zolang het ziekenhuis vindt dat het zin heeft. Mijn man zat via zijn werk al bij deze verzekeraar en ik heb me er sinds januari 2007 bij laten schrijven, toen we er vorig jaar achter kwamen dat deze verzekering de pogingen volledig vergoedt. Het is een dure, maar dan heb je wel wat. Ben ook bij CZ en bij Zilveren Kruis (beide aanvullend) verzekerd geweest gedurende vorige pogingen en ook die vergoedden alle medicatie, op een enkele eigen bijdrage van een paar euro's na.
Moet ook gaan spuiten, maar mijn verzerking vergoed t niet (trias, aanvullend) dan zou ik aanvullend totaalpakket moeten hebben, aar dat kan pas per 1 januari.. Maar vergoed elke verzekring menopur wel, als ze gonal of puregon niet vergoeden? En kun je ook weer zomaar stoppen met een aanvullende verzekering? of moet je die dan het hele jaar houden? thnx alvast voor d eantwoorden.. Oh ,ja: leer je dan in 't ziekenhuis hoe je het zelf moet spuiten? Spannend! Doet iedereen dat zelf? moet dat elke dag? of gaan er ook voor naar het ziekenhuis? Liefs Linneke
Hi Linneke, Bij IVF/ICSI moet je dagelijks zelf spuiten (of je laat je man het doen). Je begint met 1 spuit om je cyclus stil te leggen en dan komt er nog een spuit bij om eitjes aan te maken. Het ziekenhuis leert je hoe je dat moet doen. De hormoonspuiten zijn heel erg duur, dus als je verzekering dat niet vergoedt, moet je daar misschien wel rekening mee houden, of wachten totdat je verzekering gewijzigd is. Bij mij komen de hormoonspuiten per poging tot in de 1000,-, dus ik ben blij dat mijn verzekeraar dit vergoedt. Een aanvullende verzekering kun je volgens mij niet halverwege het jaar stoppen of starten. Dat moet je voor november wijzigen voor het volgende jaar. Ik weet dit alleen niet 100% zeker, dus ik zou het ff navragen als ik jou was. Hoop dat je zo voldoende weet. Liefs, Barbara
kun je dan wel overstappen naar een andere verzekering als je moet aangeven dat je al in de fase van MMM zit en dus die aanvullende verzekering ook meteen nodig hebt? is dat dan niet net als het brandend huis wat je niet meer kunt verzekeren? ik loop namelijk met dezelfde vragen en vind het allemaal maar vaag wat er nu allemaal wel en niet wordt vergoed. liefs, Daan
Ik meen me te herinneren dat het afgelopen 2 jaar zo was dat verzekeraars je als nieuwe verzekerde moesten accepteren ivm de wijziging in het zorgstelsel. Ik heb van tevoren wel navraag gedaan bij Nationale Nederlanden, want ik wilde niet voor niks overstappen naar een dure verzekering. Ik heb voor mijn overstap al bericht gekregen dat ze het zouden gaan vergoeden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik ben bijgeschreven bij mijn man, die deze verzekering al had. Ik ben 2x probleemloos van verzekeraar gewijzigd tussen pogingen in. Wij hebben poging 4, waar we nu mee bezig zijn, bewust uitgesteld tot 2007, omdat we die in 2006 bij mijn oude verzekering nog zelf moesten betalen en we die in 2007 volledig vergoed zouden krijgen bij de nieuwe verzekering.
Thanks Barbara! En, inderdaad heb mijn verzekering even gebeld maar ik mag wel wijzigen maar gaat pas per 1 jan. 2008 in.. Ik kan nu wel een 'machtiging' aanvragen, dat moet de gyn aanvragen, en dan doet ze mijn labuitslagen erbij, om aan te tonen dat ik echt geen eisprong heb en clomid totaal niks doet bij mij! En dan maar afw88 of ze het toch gaan vergoeden!? Anders wordt het afw88 tot januari! Zit niks anders op, kan geen 1000 euro per maand ophoesten! He meiden, suc6 allemaal! Liefs Linneke
ik word ook niets duidelijker bij mijn verzekeraar Unive. Ik krijg steeds het antwoord dat ik Puregon vergoed krijg bij IUI en dergelijke. Dat hoeft nog niet; ik heb 'enkel' Puregon nodig. Maar dat lijkt moeilijk voor hen te begrijpen. Ik heb pakket 4. Wie heeft er ervaringen met Unive? gr Alies
Alies, dan moet jou gyn (behandelend arts , zoals dat zo mooi heet) ook een machtiging aanvragen en dan wordt bekeken of je het wel of niet vergoed krijgt.. Tenminste dat denk ik.... Linneke
ja dat heb ik gedaan, maar die kreeg ik terug. In de machting stond duidelijk waar het om ging, maar in de bijgaande brief van Unive die ik terug kreeg stond dat ik voor mijn IUI alles vergoed kreeg....ze lezen blijkbaar niet goed....vervolgens dit naar Unive gemaild; beginnen ze weer over IUI en KI, IVF etc. Nu nog 1 poging gedaan via de mail. Op deze manier heb ik steeds alles zwart op wit. gr Alies
Oh jeetje, wat n gedoe zeg! Terwijl je duidelijk aangeeft dat jij dat niet hoeft die iui etc! Wat vervelend, zeg! Ben benieuwd of je nu antwoord krijgt en het vergoed krijgt.... Linneke
ja nou ik heb het express vorig jaar december nog gevraagd en daarom pakket 4 genomen op hun advies; premie is hartstikke hoog! Straks blijkt het voor niets ben ik klaar mee nou ja afwachten dan maar. (misschien gebeurt er ondertussen een wondertje ) gr