Dag allemaal, Heb wel eens eerder een berichtje hier geschreven over de onderzoeken die ik en mijn hubbie ondergingen, maar sinds vandaag zitten we officieel in de MMM. Vanmorgen gesprek gehad met de gynaecoloog over de uitslagen van alle onderzoeken en aangezien mijn mannetje zwak zaad heeft gaan ze ons proberen een beetje te helpen dmv IUI. Dit is al een hele opluchting voor ons , want we waren eigenlijk bang dat we het nog een half jaar moesten gaan proberen. Maar de gynaecoloog vertelde dat het zaad van zodanige kwaliteit is, dat de kans met IUI hoger is als dat we het nog langer spontaan proberen. Er is ook geen wachtlijst, dus we kunnen meteen gaan beginnen. Toeval is dat ik gisteren van de wachtbank afgedondert ben en dat ik dus prachtig aan het begin van mijn cyclus zit. Volgende week vrijdag krijg ik een inwendige echo om te kijken hoe het met mijn eitjes is en de Pregnylspuit ligt al klaar om gebruikt te worden. Vindt het allemaal erg spannend en hoop dat het snel gaat lukken dmv IUI. Mochten er dames zijn met ervaringen en die met mij willen delen....alle informatie is welkom (heb wel een erg duidelijke folder gekregen hoor van de gynaecoloog en ze heeft het ook erg goed uitgelegd). Wordt dus vervolgd liefs Daffie
He Annalise, zie ik nou dat je op een wachtlijst staat tot 2008? Das wel een hele lange tijd wachten...heel veel sterkte hiermee. Enne Mobius, kunnen we elkaar vanuit hier ook steunen hahaha, maar gelukkig zijn we niet de enigsten. Ciao Daffie
Hai Daffie, Ja dat klopt. In het LUMC is de wachtlijst voor IVF een jaar. We zijn vrij om naar een ander ziekenhuis te gaan hoor, maar op 1 of andere manier heeft mijn mannetje hoop dat het nog voor die tijd op de natuurlijke manier gaat lukken... Hij heeft er een goed gevoel bij (ik iets minder) We krijgen nog gesprekken en uitleg over IVF. In een ander ziekenhuis gaan ze weer al die onderzoeken opnieuw doen, dan zijn we zo weer een aantal maanden verder, dus hebben we ons er maar bij neergelegd. Maar voor jou is het al bijna zover! Spannend hoor! Heel veel succes! Liefs,
Vandaag de eerste IUI-behandeling gehad! Natuurlijk precies in het weekend en zaad bewerken ze op zaterdag alleen in het ziekenhuis verderop, dus wij vanmorgen om 8:00 uur gewapend met hubbies zaad naar het ene ziekenhuis en anderhalf uur later met een pakketje met daarin het spuitje met bewerkt zaad, naar ons eigen ziekenhuis voor de daadwerkelijke IUI. Vond het allemaal erg meevallen, afgezien van het tijdstip dat mijn hubbie moest produceren dan he Nu is het 2 tot 3 weken afwachten en dan weten we of we het geluk hebben dat het de eerste keer is gelukt. Moet zeggen dat de druk wel een beetje van de ketel is, nu we hiermee zijn begonnen. We moeten niet meer perse en mogen gewoon wanneer we zin hebben Liefs Daffie
Echt romantisch is het niet hè, dat hele medische circus? Maar het is wel relaxt dat jullie nu weer gewoon kunnen vrijen wanneer je er zin in hebt in plaats van wanneer het 'moet'. Wij zullen tzt ook in de weer moeten met potjes en spuitjes en rietjes. Totaal niet hoe ik me van tevoren had voorgesteld dat ik zwanger zou worden, maar ja... Als het werkt, dan maakt het volgens mij niet meer uit hoe het zo is gekomen, maar alleen nog maar dat het zo is. Succes! Belle.
Daffie, pffffff dan ben je nog vroeg moeten op staan ook... maar goed dat het voor het goede doel is he Goed te horen dat alles goe verlopen is. Nu zijn het twee spannende weken... ik zal duimen
Inderdaad is het allemaal voor het goede doel. Ik ga morgenochtend de poli maar eens bellen, want ik wil eigenlijk wel weten hoeveel zaadcellen er over waren na de bewerking...Ben ik helemaal vergeten te vragen Daffie