Hoi! Even een spoedvraagje met dank aan manlief:x Die heeft mijn zoontje net nog een keer ingesmeerd met hormoonzalf op de plekjes waar mijn zoontje eczeem heeft. Ik had hem vanmorgen om acht uur al ingesmeerd! Het was nu de bedoeling om lekker te gaan fietsen en mijn zoontje met zonnebrandcreme in te smeren...dat is nu dus weer de hormoonzalf geworden! Lekker handig! Mag mijn zoontje nu wel de zon in en mag ik hem insmeren met zonnebrandcreme zo kort op de hormoonzalf? Er staat niets over in de bijsluiter...maar ik ben er wat huiverig voor. Dank alvast!
Je moet je ggen zorgen maken om zonnebrand zo kort na de hormoonzalf. Jij hebt hem immers vanmorgen er al mee ingesmeerd maar dat is er ondertussen al ingetrokken. Dus stel dat je nu zonnebrand erop doet dan word hoogstens de werking van de 2e lading hormoonzalf verminderd. Ik zou me eerder druk maken om combi zon en hormoonzalf. Bij de meeste hormoonzalven mag je niet in de zon omdat dit erin kan branden... Wanneer heeft hij het gesmeerd? Kan je het er niet vanaf wassen? Al zal een deel al ingetrokken zijn...
Ik heb zelf grote witte pigmentvlekken op mijn rug omdat mijn moeder me vroeger hormoonzalf op had gesmeerd en me toen in de zon liet gaan. Dus is raad het zeker af om ermee in de zon te gaan.