Voeding en spugen, ik kom er even niet meer uit

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Woezel82, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Hallo dames,

Ik zal het proberen kort samen te vatten:
    Onze dochter is op 7 april dit jaar geboren, bij 37wk zwangerschap.
    Ze was een kleintje, 2480 gr en 45cm.
    De eerste 2 week ging het eigenlijk prima, maar na 2 week begon ze veel te wrikken en te spugen. Aantal x naar de huisarts geweest en het cb.
    Daar vertelden ze reflux en maagbranden, daar kreeg ze eerst motillum voor maar daar werd het alleen maar erger van.
    Op advies cb zijn we toen overgestapt op pepti en daar deed ze het heel goed op eigenlijk.
    Na een tijdje begon haar maagbranden weer toe te nemen en na een behoorlijke krijspartij zijn we weer naar de huisarts geweest en doorgestuurd naar het ziekenhuis.
    Daar hebben we ranitidine gekregen en dit werkt perfect!
    Vorige week vrijdag moesten we weer komen voor controle en alles was verder prima en ze maakte een groeispurt, aldus de ka.
    Ook mochten we weer overstappen op nutrilon 1. Daar zijn we ook mee begonnen.
    Nu zijn we dus 6 dagen verder en ze spuugd weer flink, echt meer dan met de pepti.
    Ik kan haar na de voeding niet neerleggen, ook niet na een uurtje want dan spuugt ze...ook in het wipstoelte rechtop, soms een hele fles maar meestal mondjes en mondjes en mondjes..... van fles tot fles.
    Ik word een beetje radeloos zo langzamerhand want hier begon het ook mee, het spugen....
    Ik zou weer terug kunnen naar pepti misschien maar als ik het niet voorgeschreven krijg word het ook niet vergoed...

Onze dochter is nu bijna 15 week
    Wie o wie heeft raad? tips?

Alvast bedankt,

Woezel....

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Reflux kan ook een symptoom zijn van KMA dus zou weer overstappen op de Pepti en kijken of ze weer minder gaat spugen.
    Met je kinderarts overleggen of je een machtiging mag hebben (je hebt namelijk nu geprovoceerd door weer de normale voeding te proberen).
    Lijkt me niet dat ze dit weigeren

3. chila

chila Niet meer actief

Wat hier heel goed hielp was een combinatie van medicijnen en Friso comfort. Dat is verdikte voeding. Je kunt ook proberen om johannesbroodpitmeel toe te voegen.

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Als jou gevoel zegt dat het beter ging met pepti en dat nu met nutrilon de klachten zijn teruggekomen zou ik weer overstappen op pepti. De KA bellen situatie uitleggen en vragen om een verwijzing.

5. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Jhbpm gebruiken we al heel lang.... werkt wel iets maar toch nog veel spugen.....

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Reflux kan veroorzaakt worden door KMA, en dat lijkt bij jullie het geval te zijn. Kinderarts bellen dus en terug op pepti en dus zorgen dat hij weer een machtiging afgeeft/die verlengt.

7. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Ik zal maandag contact proberen op te nemen met de ka. Ze heeft in het begin ook heel erg bultjes in haar gezicht en hals gehad en ze heeft een engelenkus op haar oogleden wat ook erg rood werd steeds..... dat verdween met pepti maar zie ik nu nog niet terug.....
    De ka zei ook niet gelijk op te geven nu met de gewone voeding weer.... word hier onzeker van.

8. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

oh wat herkenbaar zeg..
    onze dochter spuugde alles bij elkaar, we kregen pepti en na de 1e fles stopte dit, wat een opluchting!!
    alleen het opboeren van het eten ging door, de onrust enz.
    nu sinds 3 weken eindelijk erachter dat ze ook reflux heeft en met medicijnen gaat het super.

wij gebruiken ondanks de pepti en medicijnen wel nog steeds nutriton.

ik zou idd weer contact op nemen.
    als jou kindje het beter doet op de andere voeding zou ik gewoon die gaan geven.

9. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Nou precies ons verhaal! Het medicijn werkt super en ze was zo lekker rustig..... maar nu ook weer meer huilen. Maandag bellen dus ;).
    Maar kun je het ziekenhuis zo bellen of moet dat weer via de huisarts? Ik heb pas over 3maand een controle afspraak in het zkh.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je kunt direct de polikliniek bellen van het ziekenhuis. Gewoon aangeven dat je of een telefonisch consult wil of een afspraak. Hier overleggen ze dan met de ka en die beslist welke vd 2.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je kunt gewoon bellen, omdat je bij een kinderarts loopt voor deze problematiek. Ik zat de eerste maanden minimaal 1 keer per week bij de kinderarts en sprak 'm minimaal 2 keer per week telefonisch.... ;) Vaker dan m'n eigen ouders.... ;)

12. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Ik lees dat ze nu weer meer spuugt, maar niet dat ze daar ook weer zo bij huilt. Ik zou het toch nog even aankijken dan, want als ze ondanks het vele spugen wel gewoon vrolijk blijft, is het eigenlijk alleen vervelend dat ze steeds onder de gespuugde melk zit, maar heeft ze er weinig last van.

Ik heb geen verstand van Pepti, maar kan het niet zo zijn dat de Standaard gewoon wat langzamer verteert, waardoor ze dus ook wat langer en meer spuugt?

13. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    :) Sorry, deze post niet gezien...

Als het huilen toch weer is begonnen, dan zou ik toch weer contact opnemen inderdaad.

Deel Deze Pagina