Wij zijn ons nu aan het oriënteren op de eerste autostoel (groep 1) al heel wat mooie voorbij zien komen en wat een verschil in prijzen zeg! Maar nu mijn vraag.... ik lees bij de meeste stoeltjes: verstelbaar in meerdere zit/slaap standen... Wat moet ik me daar bij voorstellen? Ik weet niet beter of de autostoel zit met de rugleuning tegen de rugleuning van de achterbank aan, hoe kan je die autostoel dan in een slaapstand zetten? En wat zijn handige (en belangrijke) dingen waar je op moet letten bij de aanschaf?
Volgens mij zitten ze op een soort 'verhoginkje' en je kan ze een klein beetje kantelen. 'Slaapstand' is een groot woord hoor. Ik heb vanochtend gekeken, en volgens mij -wat ik zag- kantelen ze bijna zover als de stand van de maxicosi nu. Iets minder ver. Wij gaan overigens waarschijnlijk voor maxicosi priori. Her en der op het forum -baby en peuter + babyuitzet - zie je nogal eens topics voorbij komen hierover.
De ligstand kan ik niet uitleggen, tenminste niet duidelijk. Het stoeltje bestaat uit een fame zegmaar wat vast maakt in de auto, daarop zit het stoelkuipje en dat is beweegbaar ! Maar HIER is een instructie film van de maxi cosi priori, daar in kan je zien hoe dat werkt zegmaar ! Belangrijk om op te letten bij aanschaf is in ieder geval of je kindje er lekker/fijn in zit en of het stoeltje in de auto past !
nou dat filmpje is in ieder geval super duidelijk! en ik kan me er nu in ieder geval een voorstelling van maken...... dank je!