Hormoonzalf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Edith1987, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    fijn ellebel!
    hier ook de vaseline paraffine gehad
    maar die vonden we erg vettig
    en in de zomer sluit dit de huid af zei de dermatoloog

2. Ellebel13

Ellebel13 Actief lid

17 mei 2013
    120
    0
    0
    Ja hij is inderdaad erg vet!

Ik smeer hem dan ook alleen als het nodig is.

En in de zomer dus zo min mogelijk.
    Bedankt voor de tip!

3. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    ellebel misschien is vaseline carbomeercreme dan iets voor je.dit smeert erg fijn en trekt snel in
    hier gebruiken we het dagelijks

4. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Hormoonzalf maakt de huid idd dunner als je het vaak gebruikt.
    Mijn zoontje had afgelopen winter een hele droge exceemachtige huid, niets hielp. Omdat hij er echt last van had uiteindelijk toch hormoonzalf geprobeerd en het was vrij snel weg. Heb t daarna gebruikt zodra ik het weer op zag komen en nu heeft hij er nooit meer last van.

5. ml0605

ml0605 Lid

3 nov 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Door de hormoonzalfjes kan de huid wel dun worden, dat is een bijwerking ervan. Daarom wordt altijd geadviseerd om twee weken dun te smeren en dan een 'stopweek' te houden en een vette basiscreme te gebruiken om het lekker vet te houden. Mocht ze daarna nog last hebben mag je weer twee weken smeren, dan weer een week stoppen enz. enz.
    Dan heb je weinig last van de bijwerkingen!
    Nog een tip: Lipikar Baume AP, Lipikar van La Roche-Posay
    Werkt super!!:)

6. Trots mam

Trots mam Lid

26 dec 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook geen voorstander van hormoonzalf. Probeer eens via de huisarts speciale vette vaseline zalf te krijgen. Vaseline leneta oid. Heeft hier goed geholpen.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb met mijn dochter zo'n 2-3 maanden met eczeem op het gezichtje gelopen. Hormoonzalf (en vette zalf) en het was zo weg. Ik had spijt dat ik niet eerder was gegaan. Het is toch wel ontsierend. Mijn dochter had dan nog niet eens jeuk, maar die van jou heeft dat wel. Gewoon ook goed met die vette zalf smeren.

8. Ellebel13

Ellebel13 Actief lid

17 mei 2013
    120
    0
    0
    Ik ben ook geen voorstander van hormoon zalf.
    We zijn hier dan ook pas mee begonnen nadat we heel veel andere zalfjes hadden geprobeerd.
    Ook de Vaseline zalfen. Het enige wat nu zorgt voor een rustige huid, is helaas de hormoon zalf.

9. Ellebel13

Ellebel13 Actief lid

17 mei 2013
    120
    0
    0
    Bedankt voor de tip, ga het zeker vragen bij de dermatoloog!

10. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hier ook vanalles probeerd. Duindoornzalf, mengseltjes van wolvet met amandelolie en wonderolie met amandelolie, vaseline lanette creme. Maar nope. Zijn benen blijven kapot. Heb hem een poos een maillot laten dragen overdag (anders trok hij zijn broek omhoog en alles kapot krabben)

Gister onder de douche was voor mij de druppel. Hij begon heerlijk te krabben aan zijn benen! Nu dus ook hydrocortison meegekregen. Na wat googlen schrok ik toch wel een beetje. Een merknaam is Prednison.... Eng idee! :$

Maar goed, ik ben benieuwd. Heb het net meteen op de erge plekjes héél dun ingesmeerd.

11. Hier op dinsdag begonnen met hydrocortison. Ik vond (en vind!) het doodeng. Maar nadat ik 1 keer had gesmeerd zag het er al direct zoveel beter uit!! En ik zie gewoon dat het mannetje beter slaapt, niet meer gefrustreerd krabt en er een stuk gelukkiger uitziet…. Dat is me heel wat waard! :)

12. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Dit hebben we nu 2 weken gesmeerd ;) Werkt hier helaas niet!

13. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Sorry, hier geloof ik echt niets van, wat een onzin. De oorzaak dat er zoveel eczeem is, is simpelweg vooral doordat we veel te schoon zijn (te vaak wassen met zeep, de meesten elke dag), de verwarming die de huid uit droogt, gebruik van warm water (droogt de huid uit), te lang in bad of onder de douche, genetische aanleg etcetera.

14. Creamams

Creamams Niet meer actief

Onze zoon had heel erg veel last van eczeem in zijn gezicht en op zijn bovenlichaam. We hebben echt van alles geprobeerd (behalve hormoonzalf). Niets hielp. Tot dat ik hier de tip kreeg om Lipikar van La roch te gebruiken. De eczeem verdween als sneeuw voor de zon en blijft ook weg. Als ik nu een droog plekje zie smeer ik het 1 keer erop en weg is het weer.

Deel Deze Pagina