Mijn derde bevalling was prima. Bij de eerste twee een weeenstorm en nu niet. Bouwde zich veel rustiger op. Het laatste uur was wel het meest pittig, maar kijk er goed op terug! Mijn derde bevalling duurde wel weer stuk langer dan m’n tweede bevalling
's Ochtends een gevoel wat kwam en ging, dus begonnen met timen maar er zat steeds meer tijd tussen en trok uiteindelijk compleet weg. 's Middags voelde ik me onrustig, man stelde voor om naar het ziekenhuis te gaan omdat ik geen rust in mijn hoofd zou krijgen tot ik meer wist, uiteindelijk ingestemd. Daar bleek ik 8cm ontsluiting te hebben, toen gewacht op de oppas voor onze zoon, daarna hebben ze de vliezen gebroken en een kwartier later was ze er. Van het moment dat ik in het ziekenhuis was tot ze geboren werd duurde 2,5 uur, pas op de verloskamer echt het gevoel gehad 'oh dit is een wee', in totaal misschien net een uur.
Had ik vannacht, begin om kwart voor 11 gisteravond met continue pijn in heup en weeën van 30/40 seconden die tot 16 uur vannacht aanhielden en m weer zijn gestopt.. had dit zaterdag ook al 4 uur lang! Bij jou heeft dat dus wel wat gedaan?
Mijn 3e bevalling was juist het snelste! Ik kreeg rond 21.30 weeën en om 22.55 is mijn dochter geboren! De verloskundige was tegen 22.30 bij mij thuis en toen had ik al volledige ontsluiting! Dit wist ik al, want ik voelde het al drukken aan de onderkant. In een halfuurtje tijd ben ik dus naar volledige ontsluiting gegaan. En op dat moment was ik alleen thuis, omdat mijn man zijn nichtje snel ging halen, want die zou bij mijn bevalling aanwezig zijn en de verloskundige was nog onderweg naar mij toe. En ik maar mijn persweeen tegenhouden! Ik wilde eigenlijk in het ziekenhuis in bad bevallen, maar moest dus onverwachts thuis bevallen. Verloskundige heeft snel mijn bed in orde gemaakt zodat ik zou gaan kunnen bevallen en met 3 keer persen is mijn dochter geboren!. Dus de 3e bevalling hoeft niet altijd het ergste te zijn!
Ik vond mijn 3e enkel vervelend omdat ik medisch werd ivm de termijn (vliezen braken spontaan bij 36 weken), waardoor ik de hele bevalling plat op m'n rug aan de monitor lag. Maar de bevalling an sich was appeltje eitje (de eerste 2 en de 4e trouwens ook) Succes!
Ik kan inmiddels ook mee praten. En mijn conclusie is de derde hoeft niet erg te zijn. Ik ben bevallen binnen 2 uur en nauwelijks schade. De snelste bevalling van de 3. Qua weeen ook goed te doen en vergelijkbaar met nr 2