Hallo dames, Ik vrees dat dit een lang verhaal gaat worden, maar ik ga het toch proberen een beetje duidelijk op te schrijven. Het begon allemaal met 7 weken zwangerschap toen ik voor de intake kwam bij verloskundige nr 1. Ik maakte kennis met twee dames, waarvan ik wist dat er een de verloskundige was van de praktijk. De andere dame was een groot vraagteken maar affein. Uiteindelijk ontstaat er en super gaotisch gesprek waarin de verloskundige steeds tussendoor die andere dame zat te verbeteren als ze iets vergat te zeggen, zo werd gaande in het gesprek duidelijk dat zij dus stage liep daar. Alles ging via haar bijna en met de verloskundige kreeg ik wel al meteen weinig tot geen contact. Ik vond het dus vrij respectloos dat ze mij zelf lieten ontdekken wat die andere dame daar nou deed. Bovendien kon er van de verloskundige geen felicitatie of glimlachje vanaf, het leek wel een begravenis! En ik ben toch echt wel een vrolijke meid, maar ik kwam niet door haar chagerijnige barriere heen. Nouja, zo gezegt zo gedaan was na 20minuutjes het gesprek afgelopen en ik liep daarna nogal verward naar huis. Denkende dat ik misschien gewoon spoken zag en me aanstelde. De volgende afspraak met 12 weken was bij verloskundige nr 2 (zitten er daar 2) en dezelfde stage dame was ook weer aanwezig. Deze keer ging het er allemaal veel vrolijker aantoe en ik vond de verloskundige ook erg lief overkomen, ze reageerde ook erg leuk op het hartje besluitsteren. Ik kreeg alleen weer weinig contact met de verloskundige zelf aangezien de stage dame steeds aan het woord was, maar daar kon ik nog wel mee leven. Al was dat wel een extra minpuntje elke keer. Toen volgde mijn laaste afspraak gisteren met 17+2 weken, ik zag er al tegen op. Deze keer kwam ik erachter dat verloskundige nr 1 dus vorige keer niet gewoon een "slechte" dag had, maar gewoon elke keer zo is. Bij het begroeten in de wachtkamer leek het alsof mij er een zware gevangenis straf stond te wachten. Gezicht bleef emotieloos en het leek allemaal wat teveel gevraagt om vrolijk hallo terug te zeggen. Jahoor, weer die bozerik... dacht ik bij mezelf. Daarbovenop zelfs een andere stage dame (dus stage dame nr 2 ), die ze steeds moest corrigeren tussendoor op haar nederlandse taal ook nog. Op een gegeven moment begonnen we over de 20 SEO en ik gaf aan dat mijn vriend en ik hadden besloten deze niet te ondergaan, onze persoonlijke reden daarvoor laat ik terzijde. Hierop werd heel respectloos gereageerd ook de stage dame deed vrolijk mee en ik kreeg het gevoel dat ik maar een slechte mama was, bovendien mijn kind niet het beste zou wensen ofzo. Iets wat ik op een forum ofz wel kan snappen maar niet van mijn verloskundige, ze heeft mijn keuzes gewoon te respecteren en hoord me al helemaal niet gestrest te maken lijkt mij. Daarna raakte we in gesprek over een pretecho die ik vorige week had gedaan en vroeg of ze een copietje wou van de afmetinkjes enzo die de mevrouw had gemaakt. Hier werd heel chagerijnig op gereageerd dat had voor haar geen waarde en dit dat, ze deed alsof ik haar beledigde of het haar heel moeilijk maakte ofzo. En het feit dat ik vrolijk vertelde dat het een meisje bleek te zijn kon ze alleen maar bij kijken alsof er een lijkschouwing werd gehouden en een reactie kreeg ik niet. Daarna vroeg ze of ik de kleine al voelde, waarop ik heel enthoushiast aantwoorde ja, best vaak zelfs sinds deze week. Wat ze gelijk de grond in boorde dat dat nogniet kon ofzo en ze werpte me weer een van der lijkschouwings blikken. Waarna ik nog een laaste keer probeerde het gesprek op te beuren en zeg "nou ik zal wel een echte geluks vogel zijn dat ik haar zo vroeg al voel ". Toen viel er een stilte en ze keek me weer aan alsof we op een begravenis zaten. Toen had ik het helemaal gehad eigenlijk... Kon niet eens genieten van het hartje luisteren erna en wou gewoon weg. Ik heb er nog net niet om hoeven huilen, ik vind haar dat niet waard. Kijk bovendien nu al niet uit naar de afspraak over 5 weekjes en ik ben echt een vrolijke/positieve meid.. Maar ik voel me echt elke keer als ik verloskundige nr 1 zie alsof ik een misdaad bega met mijn zwangerschap en zwanger zijn iets heel naars is en niks vrolijks.. Wat vinden jullie hier nou van, ligt dit nou aan mij of isdit gewoon niet normaal? Ik zit eraan te denken misschien me aan te melden bij een andere praktijk, heb geen idee verder of dit mogelijk is en tot wanneer. Het lucht wel op even me verhaal te hebben geschreven zo.
heejz, als je je er zo rot bij voelt zou ik me zeker aanmelden bij een andere praktijk, gaat hier toch straks ook om je bevalling, waar ze bij aanwezig zijn en je je heel erg op je gemak moet voelen, en die geen mensen bij kan gebruiken die dat gevoel wegnemen. x Marije
Hee meid, Wat verschrikkelijk om naar zo'n verloskundigenpraktijk te moeten!! Het hoort iets leuks te zijn waar je naar uit kijkt en niet iets waar je elke keer tegenop kijkt! Ze horen je toch ook gewoon te vragen of je het niet erg vindt dat er een stagiare bij is en of ze het mag doen! Wat een rotwijven Ik zou idd een andere praktijk zoeken stel je voor dat verloskundige nr 1 bij je bevalling is ahhhhhh! Volgens mij kan dit altijd, ik ben met 34 weken ook nog bij een andere praktijk geweest, dit ivm een verhuizing maar volgens mij moet het gewoon kunnen. Veel succes ermee meid!!
hey chai wat een rot mens die verloskundige 1 zeg. ik denk niet dat jij spoken ziet als ik het zo lees. en ik kan ook zeker begrijpen dat je nu veel minder van alles kunt genieten waneer je daar bent. misschien kun je hierover met verloskundige 2 praten of anders idd een andere bureau zoeken. want je wilt hier natuurlijk optimaal van kunnen genieten en dat gaat zo niet. veel sterkte ermee met je beslissing. gr x agnes
Chai, ik vind dit normaal van de verloskundige hoor. Ik vind het heel erg voor je dat je steeds het idee heb dat je bij een begravenis binnen komt en dat jouw blijheid een beetje word weggestopt. Naar de verloskundige gaan hoort leuk te zijn en een momentje om je kindje haar hartslag te horen en problemen te bespreken. Misschien dat je het de volgende keer kan aangeven hoe je jouw voelt bij hen en mocht dat weer afgewimpeld worden dan lekker een andere praktijk zoeken. Je bent zeker niet verplicht om bij deze praktijk te blijven als het niet bevalt. Blijf je gevoel volgen.
jeetje wat vervelend dit zeg Meid serieus zoek een andere praktijk op. Ik ben van mening dat je je volledig op je gemak moet voelen bij een verloskundige, je bent zwanger potverdikkie das toch een fantastisch wonder! En dat wil je delen met LEUKE mensen en je wilt daarbij geholpen worden door een LEUKE verloskundige
Als de wiedeweerga een andere praktijk bellen en je daar aanmelden. Ik zou het ook niet eens meer ter sprake brengen bij je huidige praktijk, hoor. Jullie karakters liggen elkaar blijkbaar niet; daar verander je niets aan! En idd, stel je voor dat uitgerekend ZIJ jouw meisje ter wereld zou moeten brengen....?! Brrrr!
je hebt inderdaad een aantal opties; als ik jou was zou ik in ieder geval iets doen en er niet mee blijven lopen. - bespreekbaar maken, maar ik denk niet dat je dan ineens een heel ander persoon zult treffen, het is waarschijnlijk zoals zij haar werk doet. - snel naar een andere praktijk gaan
Had er echt al lang wat van gezegd. Snap dat je op zo'n moment met een mond vol tanden staat maar dit is toch niet normaal. Dat soort dingen moet je wel bespreekbaar kunnen maken. Zodat ze in ieder geval weet dat jij er moeite mee hebt. Zou daarna naar een andere verloskundige gaan want die spanning gaat denk ik blijven tussen jullie. Maar geef haar wel de kans om zichzelf in de toekomst te verbeteren ten opzichte van andere dames. anders schrijf je een email of een brief met je gevoelens daarin. pff lijkt me erg vervelend heb gelukkig niets zoiets meegemaakt. veel succes!
Hee meid , wat een spook zeg ik had allang gezecht als je je klanten wil behouden dan zal ik maar wat vrolijker doen hihi maar echt raad je aan een andere verloskundige te nemen want dit schiet niet op zo het moet juist zo zijn dat je zin heb om naar de verloskundige te gaan en als dat niet het geval is dan is er iets niet goed x x
Ben het absoluut met de andere dames eens.. Zou ook voor een andere verloskundige praktijk gaan. Is echt niet normaal zoals ze reageren en je moet nog zo lang met ze samen werken. Echt super vervelend!
Wat naar zeg! Vind ook dat ze je wel heel raar hebben behandeld! Een stagiaire hoor je voor te stellen en je hoort te vragen of jij daar bezwaar tegen hebt! Volgens mij heb je idd 2 opties. Op je praat er een keer over (misschien eerst met de leuke verloskundige) of je gaat naar een andere praktijk.
Ik zou snel een afspraak maken bij een andere praktijk. Het is wél belangrijk dat jij je goed voelt, én dan voel je je blijkbaar bij deze praktijk niet. Nu gaat het om controles, laat staan dat jij je zo moet voelen tijdens je bevalling. Bah nee!
Naar een andere praktijk!!! en snel. zou gelijk bellen. misschien willen ze je nog snel zien. dan kun je daar ff fris beginnen! niet normaal! je kan met 17 weken echt wel voelen!
Ik ben ook van de ene verloskundige praktijk naar de andere overgestapt omdat het gewoon niet werkte. Ik had absoluut niet het idee dat ik bij de eerste in goede handen was en bij de nieuwe praktijk klopte het voor mij wel... Ik heb hier nooit vragen over gehad bij de tweede praktijk. Gewoon bellen dus dan hoef je je er ook niet meer druk over te maken!
Dat lijkt me niet echt normaal zeg! Kan me voorstellen dat je ertegen op zit om er weer heen te gaan! Ik had allang bij een andere praktijk gezeten...als het bij mijn verloskundige zo was...
Stap over naar een andere praktijk en bel / zeg daarna tegen verloskundige 1 wat voor snob ze is! En als het goed is kan je ook nog ergens een klacht indienen tegen haar werkwijze.
Ben het eens met de rest; Overstappen! Zo snel mogelijk want dit is echt niet normaal hoor je hoort je prettig te voelen bij je verloskundige en zo iemand wil je niet opbellen als je weeen hebt laat staan naast je bed hebben.
wat vreemd zeg... Normaal zijn die dames echt super aardig... Bij mij allemaal wel (hoewel ik er nu niet meer loop ... ze vinden het allemaal heerlijk om de baby te voelen en lachen allemaal als ze het hartje luisteren.. zo hoort het ook lijkt me... Waarom zou je een verloskundige worden als je zo kill bent... snap ik niet... ik zou ook naar een andere praktijk gaan hoor... beter.. alleen moet je daar wel weer waarschijnlijk alles opnieuw doen intake etc... wel lastig. Is het niet mogelijk om aan te geven dat je 1 verloskundige wil bij alle afspraken? degene waar jij je het prettigst bij voelt? Ik zou sowieso niet een stagiair willen hoor... hoewel je dat zelf een keer ook bent geweest...niet verkeerd bedoeld maar ervaring is gewoon heel belangrijk. Succes meid.