Moet hier wel om grinniken, is natuurlijk wel waar...nu kan ik zelf totaal niet tegen warmte, vanmiddag alweer ziek geworden door de hitte... Maar de kids slapen nog altijd prima in de hitte
Ik zou even doorsparen voor rolluiken. Wij hebben ze vorig jaar laten plaatsen op de gehele bovenverdieping en ik ben er elke dag nog zo blij mee Het is hier heerlijk koel geweest de hele dag vandaag
Als andere opties er financieel nu niet in zitten, dan misschien met doeken de zon van je raam af houden? Dus aan de buitenkant voor het raam hangen?
Ik zou rolluiken nemen, wij hebben ze ook voor alle slaapkamers en houdt de warmte goed tegen als je ze dicht laat.
Wij camperen in de woonkamer als het boven te heet is. Beregezellig en lekker koel.... ten opzichte van boven dan
Je moet niet om 17.00 alles openzetten want dan is het nog te warm buiten. En om half 8 s ochtends is het buiten koeler dan binnen dus dan moet je het juist open laten staan.
Om half acht staat de zon al vol op zijn kamer, vandaar dat ik dan alles dicht gooi! Ik wil het wel eerder doen, maar hij en ik zijn beiden echt pas om half acht/8 uur wakker haha. En ik ben te lui om mijn wekker te zetten, en hem wakker te maken doe ik ook niet. 17 uur staat de zon er in deze tijd van het jaar niet meer op zijn kamer, dus zet ik het open in de hoop dat de warmte er een beetje uit waait. Hij gaat rond half acht/8 uur weer slapen. Ik vind zijn kamer, ondanks dat er een kiep raampje boven en het grote raam op ene kier staat niet lekker afkoelen in de nacht. Nu 22 graden, is morgenochtend 21 graden.
Dit ja. Het beste is s'ochtends juist alles open zetten. Nu zitten we rond 17u op de hoogste temperatuur van de dag . Ik liet alles potdicht, rond 21/22u ging ik boven alles openzetten en als ik of vriend gingen slapen de rolluiken weer dicht op gaatjes. Met opstaan weer de rolluiken open en als het rond 9/10u warmer wordt weer alles dicht. Maar hier nooit problemen met slapen. Zoon ook niet. Ik slaap zelfs met 35 graden onder een dekbed.
Op de ramen kan je zo 'n ding zetten dat eigelijk is om. Deuren op een kier te zetten zonder dat hij van buitenaf open gemaakt kan worden. Als je alu kozijnen kozijnen hebt dan kan je nog wel eens dat ding boven de deur er tijdelijk uithalen. Waardoor het met de deuren dicht nog kan tochten.
Ik lees hier altijd dat rolluiken zo'n verschil maken. Nou, hier niet. Het hele huis is behangen met rolluiken en of ik ze nou dicht hou of open laat, boven is het 30 graden in de zomer. Maakt hier echt geen verschil. Het zal er ook aan liggen hoe goed je dak en gevel geïsoleerd zijn, dus dat zou ik wel meenemen in de beslissingen.
Hier is het op mijn dochter haar kamer helaas ook al 25 graden. En dan moet de zomer nog beginnen.. pfff
Als je een plat dak hebt dan zou je nog een lichtstraat kunnen overwegen die open kan. Wij hebben dat en zodra we de gewone ramen en het dak open zetten, dam is de warme lucht zo weg. Zelfs de airco hoeft niet meer aan.
Nee die plak je aan de buitenkant. De truc is om ervoor te zorgen dat je raam niet kan opwarmen. Die folie houd dit tegen en dan kan je raam dus niet scheuren. Gewoon met duct-tape hebben wij het opgeplakt.
Gewoon deze. De goedkoopste Vorig jaar waren die bij de hubo 4 euro per rol. Wij hadden 2 rollen nodig. https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-wonen/verwarming/centrale-verwarming-vaste-installatie/installatieproducten/decor-radiatorfolie/2556645?channable=e28099.MjU1NjY0NQ&gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwhuvlBRCeARIsAM720HpzPd-rviwo-QSfphScW-7dhjf1dPBwu-KU2BmvGewxUh75cNMn6F8aAtrmEALw_wcB De glimmende kant zorgt er voor dat 90% stralingswarmte weer word afgeketst.
Bij ons slaapt onze dochter nu in ons bed, en als wij naar bed gaan leggen we haar in haar eigen bed terug. ( wij slapen aan de noordzijde en mijn dochter op het zuiden).Op haar kamer is het ook warmer..Maar dan slaapt ze in ieder geval en heeft zs er geen last meer van. Alle ramen open en een grote klamboe om haar bed tegen de muggen
Thanks voor deze tip! Dit gaan we ook maar eens proberen. Gelukkig hebben we vorig jaar alles laten isoleren en dat scheelde ook al iets.. Hier een hoekwoning waar de hele dag de zon op schijnt.
Ik vind de ventilator altijd prima werken hoor (zonder fles ijswater). Ik zet ‘m vast en richt de ventilator op het bed, niet pal erop, ik zet ‘m wat verder weg. Dan heb je een heerlijk briesje. Daarnaast gooi ik de ramen open als de kinderen al een tijdje slapen en doe ik ze weer dicht als wij naar bed gaan.
Hier ben ik het niet mee eens, Nederlandse huizen zijn niet gebouwd op de veranderende temperaturen en de hitte die we hier steeds meer hebben. In warmere landen zijn de muren veel dikker, de ramen kleiner en zijn mensen ingesteld op het koel houden van hun huizen. Hier was dat vroeger niet nodig, maar tegenwoordig wel. En overhitting is gevaarlijk voor kleine kinderen, vooral in hun slaap.
Klopt, en ook of je zonwerende rolluiken hebt. We hebben daar extra voor betaald, en hier is het nooit warmer dan 20graden binnen, beneden. Boven nog koeler.
Idd. Plus het feit dat het vroeger gewoon niet anders kon. Waarom zou je in godsnaam, als je er iets aan kan doen, gewoon niks doen? "Omdat het vroeger ook niet zo was" Vroeger had je geen airco dus ging je in een auto zitten die 50 graden was na een hele dag zon, omdat je nou eenmaal niet anders kon. Verre van ideaal. Tegenwoordig is er gewoon airco die ervoor zorgt dat je dat niet meer hoeft. In frankrijk, hartje zomer, waren wij op vakantie in een huis van vrienden. Bovenop een berg, de hitte was abnormaal, overdag moest je niet over het asfalt rijden of lopen want dat was gewoon vloeibaar (de bovenste laag). De muren waren onwijs dik, meer dan een halve meter, dat huis was heerlijk koel! Ik heb hier voor Nederlands begrippen (huis uit 1903) hele dikke muren van 18cm. De meeste muren zijn rond de 10 a 15cm (zei de isolatiemeneer) zijn boor die hij gebruikte om door de stenen heen te komen was te klein en dat was nog nooit gebeurt. Dat komt nog niet eens in de buurt van de ruim 50 cm die ze in dat huis gebruikte. Maartje84, we hoeven toch niet nu allemaal dingen te gaan opsommen die je vroeger ook niet had, waar hele generaties zonder mee zij opgegroeid, maar die nu ondenkbaar zijn?