Haal je het er dan ook weer vanaf na een periode dat het minder warm is? Anders komt er lijkt mij ook geen licht in de kamer? En doe je dit dan met een lader ofzo?
Heel herkenbaar. Wij hebben ook nog eens grote ramen bij de oudste en ons op de kamer. ongeveer 2,54 bij 1,60 aan ramen. Zijn dan wel 4 ramen waarvan 1 open kan. Hier word het in de zomer zoals vorige jaar snel 40 graden op de kamers van de kinderen. Huis is slecht geïsoleerd en zit ook enkel glas in. Het is een huurwoning dus wij gaan er zelf niet veel in investeren. Willen graag verhuizen naar een grotere woning. Hebben al gevraagd om dubbel glas en hoeveel de huur omhoog gaat. Ze willen geen dubbel glas plaatsen want dat staat over een aantal jaren ( 5 a 10 jaar) al op de planning met kunststof kozijnen.
Onze knul slaapt ook aan de kant waar de zon smiddags tot savonds op zijn kamer staat. Nu houden we de gordijnen de hele dag dicht. Zodra hij naar bed gaat even het hele raam open. Daarna op een kier. Vorig jaar hebben we een week gehad dat het daar niet uit te houden was. Hij dreef uit bed. Op die dagen sliep hij op een matrasje bij ons op de grond.
Slaapkamers van de kinderen staan op het zuiden Daar zitten dat ook heel de dag gordijnen dicht en raam alleen snachts open, smorgens weer meteen dicht. Helpt tot nu toe nog het beste
Wij hebben een rolluik op dochter haar slaapkamer, maar ook nu gewoon 26 graden!! (Ochtend even alles open gehad en nu daarna alles dicht) In de zomer kan t gerust 30+ worden....
Wij kunnen bij ons raam doormiddel van een dakterras. Geen licht is niet aan de orde, via de zijkantjes komt er gewoon licht door en het folie zelf houd ook geen licht tegen ofzo, je kan er niet doorheen lijken maar je hebt wel gewoon licht in de kamer. Wij halen het er nu pas weer eind van de zomer eraf, dat zal dus ergens begin oktober zijn.
Ik denk dat we eind mei met het vakantiegeld toch maar een airco gaan aanschaffen. Mijn man is nogal een meut en wilt geen weerspiegelend folie ophangen omdat het niet mooi staat... Daarnaast hebben we geen ladder die hoog genoeg komt, 1 hoog. Gisteren ging mijn zoontje savonds naar bed, 24 graden in zijn kamer. Geen groot drama, maar die clown gaat dus gewoon volledig onder deken liggen. Dat vind ik dus eng, nou kan ik echt wel een dekentje er af halen. Controleren voordat ik ga slapen, maar snachts heb ik mijn oogjes ook toe. Dus ik wil gewoon niet dat het te heet is op zijn kamer, en hij krijgt alleen maar een heel grof mazig dun wollen dekentje. Ps: continue ramen open en dicht doen, op en neer hobbelen gaat nu gewoon slecht door mijn bekken. Ik ben 1 brok ellende en probeer 1 x naar beneden te gaan, en pas savonds weer naar boven. Helpt nu ook even niet mee!
Tja heel mooi is het niet nee maar ik kies toch echt voor functioneel ipv mooiheid Hoop dat de airco het gaat oplossen!