Misselijk/overgeven na het eten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Doortje25, 17 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Mijn dochter van 3 geeft regelmatig over na het eten. Het is 3 weken geleden begonnen, spontaan en alleen ‘s ochtends na het eten. Toen een week niet en nu alweer een aantal dagen wel. Nu geeft ze echter na elk eetmoment aan dat ze misselijk is en raakt ze in paniek. Het komt ook omhoog en dan slikt ze het weg, maar je ziet het water op haar lippen staan en haar helemaal wit wegtrekken. Verder geeft ze aan dat ze buikpijn heeft en is ze vaak aan de diarree. Er lopen vanwege de diarree al wat onderzoeken op het ziekenhuis naar eventuele allergieën, alleen de uitslagen laten nog even op zich wachten. Ik vroeg me dan ook af of er hier moeders zijn die dit herkennen of dit ook met hun kind hebben meegemaakt. Waar kwam het door en wat heb je eraan gedaan?

2. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    Mijn dochter heeft rond haar 4e verjaardag 9 weken
    gespuugd. Is niet helemaal hetzelfde als bij jouw dochter, maar misschien heb je er toch wat aan:
    Ze spuugde eigenlijk vaste momenten (na t eten, dus uiteindelijk gewoon niet tot heel weinig eten, of alleen droog brood oid) (en 45 min na het gaan slapen tijdens haar slaap).
    Er is toen gekeken naar reflux en ook naar maaglediging. Beiden zagen er prima uit. Ondertussen wel al 10% afgevallen. Uiteindelijk zei een zwangere vriendin ongeveer hetzelfde te hebben en dat het bij haar maagzuur was. Dat geopperd bij de kinderarts, gestart met omeprazol maagzuurremmers, en sindsdien nooit meer gespuugd!

Heel veel sterkte met je dochter, hopelijk gaat t gauw beter!

Deel Deze Pagina