Waarschijnlijk gaan wij deze zomer niet op vakantie, maar gaan we dagtrips doen. We hebben dan 5 kinderen (11,9,6,3 en 0). Dingen als dierentuin en pretpark heb ik al bedacht, maar ik ben op zoek naar andere ideeën, dagvullende programma's die ook te doen zijn met een baby. Wij houden ook van autoroutes, wandelen, musea, marktjes, steden, natuur etc. Het hoeft voor ons dus niet perse speeltuinen/ attractieparken te zijn. Wie heeft ervaring en leuke ideeën waar ik misschien nog niet aan gedacht heb, liefst in zuid- midden Nederland of Belgie?!
Er zijn heel veel leuke blogs met tips voor uitjes. Mijn favoriet is KidsErOpUit - Voor de leukste vakanties en uitjes. Daar staan ook veel musea in beschreven.
Je kunt kijken op Kidsproof.nl en liken op Facebook en inschrijven op Nieuwsbrief. Komen erg leuke tips voorbij en je kunt specifiek op je regio inschrijven.
Afrikamuseum in Berg en Dal is leuk. Afrika Museum in Berg en Dal (bij Nijmegen) | Welkom Het watermuseum in Arnhem schijnt heel leuk te zijn voor kinderen. Nederlands Watermuseum - Welkom op de website van het Nederlands Watermuseum Openlucht museum in Arnhem http://www.openluchtmuseum.nl/ Museumpark Oriëntalis (vroeger Heilige Land Stichting) Gelderse Museumdag 2015 | Museumpark Orientalis Xanten is echt heel erg leuk. Zowel het archeologisch park als het stadje zelf. LVR-archeologisch park Xanten en RömerMuseum - Xanten, die Römerstadt (Kreis Wesel am Niederrhein) Als je naar dierentuinen gaat, kan je het beste naar Duitsland gaan. Veel goedkoper. De Zoo in Duisburg is echt leuk bijvoorbeeld.
Wereldtuinen Mondo Verde, een dagje naar de kust, Maastricht, Brugge, Drielandenpunt (met labyrint), Batavia werf, dagje Veluwe, Paleis het Loo, Anton Pieck museum. Tip: Uit Met Kinderen = Uitstapjes met kids, vandaag een dagje er op uit, met de kinderen weg naar uitjes in attractieparken, gezin, dierentuinen, musea, kinderuitstapjes, automuseum, speeltuinen, ballenbakken, auto, zwembad, zwembaden, bowling, karten, p In noord NL: Bourtange, Veenpark in Barger-Compascuum En als de jongste straks wat ouder is: de grotten van Han
Kasteel Hoensbroek is heel leuk. Weet niet hoe zuidelijk je woont, wij doen ongeveer een keer per jaar een dagtripje naar Luxemburg. Zoeken we wat leuke plaatsjes op, picknicken langs de Sûre, goedkoop tanken . Daarnaast zitten we veel in de Ardennen. Mondo Verde is idd ook heel leuk. Een rondrit met de stoomtrein (zou ik wel zomermaanden adviseren, nu rijdt er een diesel op het miljoenenlijntje). Kasteelpark Born Wildpark Gangelt
Irrland ? Die Bauernhof Erlebnisoase !!!!!!! Plezier voor de hele familie en hier kun je je rustig meerdere dagen vermaken tegen een zeer aantrekkelijke entree-prijs. Echt een aanrader!
Jazeker, mijn zoontje is 3 en wij komen er al 2 jaar (seizoenskaart aangezien we redelijk dichtbij wonen). Er zijn heel veel speeltuintjes, kinderboerderij, bobbycars, waterkussens, luchtkussens, speelschuur voor de allerkleinsten etc etc. Het is echt heel leuk! Je zult je daar niet vervelen!