Zwanger en slapen op een luchtbed?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sara1976, 19 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    In augustus gaan we kamperen in Frankrijk met onze tent.
    We slapen op een luchtbed. Niet eerder bij stilgestaan, maar nu lees ik hier soms dat het niet prettig is, zwanger en kamperen?
    Nou lijkt me het kamperen, de autoreis enz. geen probleem, maar misschien ligt een luchtbed niet zo lekker. Ik ben dan trouwens rond de 20 weken zwanger, dus dat zijn de "goede" weken.
    Iemand ervaring hiermee, en misschien tips om lekker te slapen?

Groetjes Sara

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.206
    113
    Brabant
    ik heb met 15 weken gekampeerd (een lang weekend) en ik sliep heeeerlijk op t luchtbed!
    Wij willen ip ook gaan kamperen deze zomer, ik ben dan wel iets verder dan jij. En ik zit het meeste met t plassen 's nachts:( ik moet er elke nacht toch 2x uit, en dan over de camping naar t toilet:(
    En ik heb nu bi en weet niet hoe dat zich houdt, de tent in en uit, maar we wachten af..

3. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Hoi Taliaa,

bedankt voor je antwoord! Dan zal het bij mij ook wel goed gaan op het luchtbed.
    We hebben ook al een week gekampeerd toen ik net zwanger was, en moest er toen ook 's nachts uit om te plassen. Het was echter nog erg rustig op de camping, pikdonker, en steenkoud! Dus ik heb een plasemmer gebruikt :oops: Ook niet ideaal, maar zag het niet zitten om 's nachts naar het toilet te lopen. :oops:

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben toen ik 16 weken was gekampeerd vorig jaar, was geen probleem. Alleen vaak lang naar de wc ivm obstipatie :oops:. Dus dan zijn schone wc's wel fijn ;).

Wij hebben ons huis zo goed als verbouwd tijdens mijn zwangerschap en we hebben toen ik ongeveer 30 weken zwanger was nog beneden geslapen met de matrassen op de grond. Ook zijn we in die tijd ergens wezen logeren en toen sliep ik op een luchtbed. Ik had vaak wel wat hulp nodig bij het opstaan ivm last van mijn bekken, maar het slapen ging goed ;). (de matrassen bij Centerparcs zijn trouwens niet aan te raden als je overtijd loopt :()

5. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Luchtbedden slapen sowieso niet zo lekker. Of je nu zwanger bent of niet.

6. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik was 22 weken toen we vorig jaar gingen kamperen in Frankrijk. Ik heb prima geslapen op m'n luchtbedje. Ik had wel een slaapzak uitgevouwen over het luchtbed, maar dat doe ik altijd. Ik vind het anders zo koud.

7. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Met 34 weken ook al niet hoor! ;)

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.206
    113
    Brabant
    @sara, ja een plasemmer is ook wel een idee.... Je bent altijd zo wakker als je op de camping naar de WC moet:( (schoenen aan, trui aan, wc rol pakken, zaklamp mee, plassen, handen wassen, tent weer in, schoenenuit trui uit, spullen terug leggen, je slaapzak in..pfft, word al moe al ik eraan denk;))

9. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Wij zijn met vrienden op vakantie geweest toen zij 37 weken zwanger was en zij heeft prima geslapen op een luchtbed.. Ok zij had verder geen zwangerschapskwaaltjes, maar het kan dus wel...

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.358
    36.216
    113
    Ik vond het slapen zelf geen probleem, wel het opstaan! Van de grond omhoog komen met een buik is wat lastiger dan opstaan van een bed.

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.206
    113
    Brabant
    even over die plasemmer. als wij gaan kamperen wil ik ook zo;n ding, want ik ga echt niet 3 keer per nacht naar t toiletgebouw. maar.... leeg je zo;n ding gewoon in het toilet? En hoe genant is dat, met zo;n ding over de camping?

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha, dat snap ik! Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat die matrassen niet lekker liggen als je hoogzwanger bent. En toevallig waren wij er toen ik overtijd liep ;). Ik heb het een beetje raar omschreven :).

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik deed altijd mijn slippers aan en hup naar de wc. Het was er 's nachts ook niet echt koud, wc rollen hingen op de wc, camping was redelijk verlicht, dus dat scheelt al wat stappen ;).

Ik had ook gedacht aan een emmer, maar het ging dus best en het leek me ook niet echt handig. Als je wel een plasemmer gaat gebruiken, zou ik 'm 's ochtends gewoon in de wc daar weggooien. Of als je dat niet prettig vindt, in de bosjes, niemand die weet wat erin zit toch ;).

14. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Taliaa,

Inderdaad, gewoon in de wc leeggooien. Of waar je die potti potti's of hoe je die ook noemt leeggooit.

Deel Deze Pagina