Wie is er al eens naar Sicilië geweest en kan me er meer over vertellen? Het lijkt me leuk voor volgend jaar. Ik zoek tips over welke regio we heen moeten, leuke accomodatie's met onze 3 jarige en wat de beste periode is om erheen te gaan. Eigenlijk zijn alle tips welkom!
Ik ben geweest en kan het je niet aanraden...wij hebben bij aankomst op het vliegveld meteen een auto gehuurd....tien minuten later overvallen op de snelweg. Klem gereden door twee brommers...mijn tas uit mijn handen gerukt. Echt vreselijk was het. We hebben daarna nog wel een redelijke vakantie gehad, maar ga er nooit meer naartoe. Schijnt dat het er heel veel gebeurt.
Nou ik heb alleen maar positieve verhalen over Sicilië. Ik vond het echter super: lekker eten, aardige mensen, veel te zien. Ik moet daar wel bij zeggen dat we hier geweest zijn voordat we kinderen hadden. We zijn op de bonnefooi vertrokken en zonder problemen hebben we rondgereisd. Ik heb dus ook geen echte aanraders voor een locatie met een drie jarige. Zelf zijn we in mei geweest. In het begin was het nog wel fris, maar dat was blijkbaar wel uitzonderlijk voor de periode. Later is het weer omgeslagen en was het meteen ook echt warm ('s ochtends voor tienen al boven de 25 graden). Ik zou dus zeker niet midden in de zomer gaan, maar lekker in het voorjaar.
Ojee, wat een eng verhaal! Maar dat kan uiteindelijk overal gebeuren... In de zomerperiode te heet dus? Ik dacht dat t mee zou vallen (want rondom zee) maar dan is het misschien leuker voor een weekje in het voorjaar, ipv in de "grote" vakantie. Vonden jullie het land qua natuur, cultuur, strandjes en eten wel fijn?
Ik ben zelf niet zo van de strandjes, is me dus ook niet zo bijgebleven. Maar het eten ( en drinken) is er super, heel veel cultuur en natuur was er ook voldoende. Ik vond het vooral heerlijk afwisselend. Doe een poging om Italiaans te praten, vinden ze meestal prachtig. Houd er wel rekening mee dat er weinig Engels wordt gesproken.
Leuk zeg, het lijkt me wel wat! Maar denk nu meer aan een weekje in Juni of September. Lastig is ook dat ik nog geen vliegtickets kan vinden, dus heb nog geen idee of het wel in ons budget past..
Ik ben in zowel cefalu, palermo en taormina meerdere malen geweest en wat mij betreft is taormina naar mijn mening toch wel de leukste kant. Ik vond cefalu heel leuk en palermo heerlijk winkelen maar taormina is toch meer 'vakantie'. Taormina zelf is een erg leuk plaatsje met strand en een gezellig centrum met restaurantjes en winkels. Echt super mooi! Vanuit daar zijn meerdere andere steden goed bereikbaar zoals catania en messina voor een uitstapje winkelen en vanuit daar heel mooie excursies te boeken naar de etna etc. Helaas lijkt het op de kaart goed te doen om van palermo naar taormina te reizen (er is een treinverbinding) maar dat vakt vies tegen! De trein rijdt wanneer hij zin heeft. Staat regelmatig gewoon voor een uur stil en het is een te lange reis om ook weer de zelfde dag terug te gaan. Wij hebben de laatste keer in een super hotel gezeten waarvan ik de naam even niet meer weet maar met zwembad, midden in het centrum van taormina, aan het busstation (niets van te merken in en om hotel) en op steenworp afstand van de kabelbaan naar het strand. Het enige wat ik wel opvallend vond de afgelopen jaren is dat het merkbaar werd dat daar de crisis behoorlijk aan het toeslaan is... Straatbeeld verpaupert en ik vond iets anders verschrikkelijk.. Watik nu ga vertellen is ongetwijfeld niet aan sicilie gebonden maar wel iets wat ik voor het eerst tegen kwam daar, waarover ik alleen op internet gelezen had. En waarvan het heel goed zou zijn als iedereen het wist en geen geld zou geven!!! Er zitten daar in de steden en ook in het centrum van taormina ben ik het tegen gekomen, vrouwen met een kind. Het kind lijkt te slapen op schoot en de vrouw bedelt voor geld. De gezichten van de kinderen naar hen toe gedraaid. Nu was ik helaas wijzer dan ik had willen zijn van deze ellende en heb gezien waarvan ik hoopte dat het een fabel was. De kinderen op schoot 'slapen' de hele dag. De kinden zijn vaak niet van de vrouwen die daar zitten en zeggen wel de moeder te zijn. De kinderen worden namelijk vol gestopt/gespoten met drug om stil te blijven. Soms/vaak overlijden de kinderen op schoot maar dan blijven ze toch de hele dag nog bedelen. Ik heb in totaal 5 verschillende bedelaars zo gezien op sicilie. Ik heb gezien hoe een kind helemaal slap, geen leven in,weggedraaide ogen met een ruk verplaatst werd omdat het kennelijk niet lekker lag voor de vrouw. En daarna zogenaamd kusjes geven. Het verpeste mijn hele vakantie. Politie doet er niets/weinig aan. het zijn bendes die dit doen. Ik kan daar niet tegen en heb besloten dit jaar en wellicht volgende jaren lekker in nederland/belgie/duitsland te blijven. Voor iedereen die niet zo extreem gevoelig hiervoor is als ik, is het een fantastisch vakantie land. Echt heeeeel mooi! Isolabella is overigens een prachtig strand bij taormina. Net even een paar meter verder lopen dat het eerste strand maar súper mooi!! Edit: voor kinderen en ouderen wellicht beter een ander vakantiebestemming te nemen. Voor kinderen weinig gezien qua geschikte zwembaden en geen 1 speeltuintje tegen gekomen. Veel berg op, berg af lopen en een kiezel strand.