Ticket San Fransisco

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door monkeylove, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Hey hey, ik ga in Juli waarschijnlijk mijn dochter ophalen bij haar oma in San Fransisco.
    Die gaat er in Juni al heen om een rondreis met haar oma te maken.

Een kenner hier die weet waar je de meest voordelige tickets kan scoren?

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je kan Cheaptickets proberen en ook zeker even op de websites kijken van de verschillende airlines zelf. Soms loont het ook de moeite om vanaf Duitsland/België te vliegen, kan je ook nog even naar kijken.

3. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Wat mijn voorganger al schreef en regelmatig even kijken, het verschilt van dag tot dag...
    Weet niet of je rechtrstreeks of met overstap wil (met overstap is vaak goedkoper)...
    En mijn man wist laatst te vertellen dat in de tickets het goedkoopst zijn van dinsdag op woensdag nacht om 1 uur 's nachts (dit had hij gelezen in een boek van Floortje Dessing en die zal het wel weten)....
    Succes en veel plezier, San Francisco is een heerlijke stad!!! Ga je verder nog kijken???

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Inderdaad, SF is een super stad! Ik zou zeker ook zelf de tijd nemen om daar rond te kijken, genoeg te doen en zien ook in de omliggende omgeving. Veel plezier alvast!

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    British Airways via London Heathrow heeft vaak voordelige tickets.
    Verder even kijken op CheapTickets. Ik werk zelf bij een zakenreis bureau, dus ik kan zelf in het systeem de goedkoopste opties zoeken, maar op CheapTickets moet je hetzelfde kunnen vinden.

Ik heb een jaar in San Francisco gewoond, en het is een GEWELDIGE stad! Ik zou er wel naar toe willen emigreren, zonder twijfel! Is alleen zo lastig zonder Green Card.
    Maar alvast heeeeel veel plezier!

PS Mocht je naar Alcatraz Island willen gaan, zou ik van tevoren kaartjes via internet reserveren, want het is vaak zo druk dat het niet meer op de dag/week zelf kan.

6. monkeylove

Ja ik heb er ook echt heel veel zin in en toen de oma van mij dochter aanboodt dat ze met hun mee zou reizen heb ik natuurlijk meteen de kans gegrepen om ook heen te gaan om haar op te halen haha.

Wat helemaal mooi is, ze zijn echt hippies en wonen in een heel groot oude fabriek hartje San Francisco met 400 andere kunstenaars en muzikanten. Echt helemaal geweldig, ik hou daar zo van he? Ik kan er gelukkig ook zo terecht.
    Het is eigenlijk ook een heel mooi verhaal die ik jullie niet wil onthouden.

Mijn oudste dochter haar vader is geadopteerd in 1971 omdat zijn natuurlijke moeder niet voor hem kon zorgen. Die woonde destijds in Amsterdam.
    Hij is van haar afgenomen terwijl ze hem wel wilde maar dat vonden de "autoriteiten" geen goed idee.
    Ze heeft Nederland verlaten en heeft op veel plekken gewoond zoals Hawaii, Australië, Zweden, India en 25 jaar geleden uiteindelijk in California gestrand.
    Onlangs is ze getrouwd met een kunstenaar die ook in de muziek zit.
    Michelle haar vader wilde nooit contact met haar, moet zeggen dat de adoptie ouders dat ook niet bepaald aan hebben gemoedigd. Maar goed, Michelle haar vader heeft haar laten zien op Facebook en Michelle vroeg aan haar vader of hij het erg vond of ze haar mailde. Dat vond hij niet erg.
    En zo is het contact ontstaan. Hele leuke vrouw en ze doet me echt heel erg aan Michelle denken. Michelle noemde ik vroeger al bloemenkind vanwege haar aangeboren hippie inslag haha. Dus ik denk dat Michelle heel veel herkenning bij haar vind. Nou toen kreeg ze dus deze mail:

Keith and I are going on our anniversary trip on June 15-24.

It will be a road trip from Denver, Colorado in the Rocky Mountains, through the Sand Dunes Park, to Santa Fe and Taos, in the Sangre de Christo Mountains, to meet el Comanche (long story), up through Canyon de Chelly, Monument Valley in the Navajo Nation, Valley of the Gods, Canyonlands and Castle Valley near Moab, The Grand Canyon, Las Vegas and Lake Tahoe. And home to San Francisco.

An easy 9 days!

2500 miles, about 4000km. A trip to remember - forever.
    We want you to join us. We'll pay the plane, hotels and all.

I have saved up some money for you to come and see us, but I want to make sure that your parents (both) are ok with that.

And if you want to stay in San Francisco awhile after we get back, that is fine!

Nou helemaal super!!! Die gaat me een tijd krijgen daar :D Haha vandaar mijn vraag :p

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Misschien een beetje off topic, maar begrijp ik het nu goed dat je dochter een aantal dagen rond gaat trekken in amerika met mensen die jij nog nooit hebt gezien en die haar vader ook nog nooit heeft gezien of heeft willen zien? En allen van de mail van Facebook kent? En dat je haar pas na een roadtrip op gaat halen?

Misschien ben ik achterdochtig, maar ik zou haar brengen in plaats van halen, een paar dagen voordat die trip gaat beginnen, en eerst eens even goed de kat uit de boom kijken wat dat nu eigenlijk voor mensen zijn......

Opnieuw, misschien ben ik wel te achterdochtig, maar ik vind het een beetje een raar verhaal. Geef je dochter in ieder geval een credit card mee, leer haar (als ze dat nog niet weet) hoe ze internationaal collect moet bellen en zorg ervoor dat ze beseft dat zodra er iets niet in de haak is ze gewoon uit de auto stapt en zelf vanuit de plek waar ze dan is een motel regelt en hulp kan vinden.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh ja, sorry maar on topic :D

Ik haal tickets bij cheaptickets.nl of vliegwinkel.nl. En ik weet niet waar je woont, maar het loont ook om te kijken vanaf luchthavens in Duitsland of Belgie, is vaak goedkoper dan Schiphol.

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

10. monkeylove

Ik heb ze via skype gesproken en ook met ze gemaild. Ik heb er een goed gevoel bij. Ze is ook al 19 dus sjah haha, oud en wijs genoeg ;) En uiteraard krijgt ze een cc mee. Maar als ik het niet zou vertrouwen zou ik het zeker niet doen.
    Ze is gewoon heel blij dat ze eindelijk familie heeft. Ik vertrouw het wel :)

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Als je ze ook gesproken hebt en het vertrouwen heeft dat je dochter een lekker gebekte zelfstandige 19-jarige is (en zijn ze dat tegenwoordig niet allemaal? :D) dan lekker doen!

12. monkeylove

Natuurlijk, ik ben 1 van de meest oplettende moeders die er is haah, en ik zou mijn kinderen, hoe oud ze ook zijn, nooit blootstellen aan enige vorm van risico.
    Voor jou is het natuurlijk ook anders, want jij leest het nu, maar ik zit er wat eeeh ... dieper in zeg maar haha.
    Maar super dat je je het toch afvraagt want sommige ouders zijn idd heel makkelijk met hun kinderen.

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ach ze is al 19, dus ze redt het vast wel inderdaad. Maar superleuk zeg! Toen ik 18 was, ben ik voor het eerst alleen naar Amerika geweest (3 maanden) en ik heb de tijd van mn leven gehad! De jaren erna ook veel gereisd, en dat heeft me echt gemaakt tot wie ik nu ben.

PS Ben ook errug jaloers op je dochter! Wat gaaf! :D

Deel Deze Pagina