landal of centerparcs

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MSL12, 21 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.367
    191
    63
    Ik lees veel tips en dan voornamelijk over wat leuk is voor met een baby of peuter. Ik heb zelf een 3 en een 7 jarige dus wat is dan leuk voor beide leeftijden?
     
  2. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Wij gaan naar beide parken. CP gaan wij graag in Frankrijk heen, nederland geen ervaring. CenterParcs heeft wel leukere zwembaden op vennenbos na die is van Landal leuk ( maar nog niet zo leuk als cp) Wij zwemmen graag dus daarom gaan we sneller naar CP.
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja - dan nog zou ik denk ik voor Landal kiezen... de zwembaden van landal zijn over het algemeen wat simpeler, maar een 7 jarige kan zich daar nog prima vermaken denk ik. En de rest op het park is hartstikke leuk . Omdat de huisjes een stuk fijner zijn (vind ik) zou ik dus met een 3 en 7 jarige lekker voor landal kiezen :) . Maar hoewel wij -voor we kinderen hadden- meestal op centreparks zaten - hebben we nu -nog steeds- een voorkeur voor landal. Ik zeg telkens 'als er weer een echte lockdown komt is het eerste wat ik doe een weekje landal boeken ;) . Vorige keer gedaan - en van daaruit hebben we allemaal prima 'thuis' gewerkt ook en daarna genoten van het park.
     
    MSL12 vindt dit leuk.
  4. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Vanwege animatie vind ik landal beter dan cp en de huisjes ook. Zwembad tja wat wil je ? hier landal net zo goed om te zwemmen. Sommige parken zoals vennebos en lommerbergen hebben subtropisch maar aelderholt heeft een extra glijbaan . Zo heeft elk park wel iets
     
    MSL12 vindt dit leuk.
  5. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ligt aan je kinderen. Onze kinderen zijn echte waterratten, dus wij kiezen voor cp. Als je kinderen meer van animatie houden en jullie zelf van luxe zou ik voor landal gaan.. hoewel cp de huisjes heel mooi opknapt nu.
     
    MSL12 vindt dit leuk.
  6. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Wij komen in beide parken, de huisjes van Landal vind ik over het algemeen beter, maar de Plaza en zwembad etc is op CenterParcs veel leuker. Daarom kies ik liever voor CP. wij gaan dit soort weekendjes meestal met schoonfamilie 3n die kiezen voor Landal (meestal Vennebos), omdat dat meestal een stuk goedkoper is.
    Het Vennebos heeft trouwens wel een leuke Plaza en een leuk zwembad en een leuke binnenspeeltuin.
     
    MSL12 vindt dit leuk.
  7. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.367
    191
    63
    Is vennebos leuker dan lommebergen?
     
  8. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Wij kiezen voor CP. Zo'n weekendje weg daar hoort bij ons zwemmen bij en dan is het zwembad van CP wel heel veel leuker dan van Landal.
    Daarnaast vinden we de marketdome veel gezelliger dan het binnengebeuren bij Landal.

    Huisjes bij Landal zijn wel beter, maarja zoveel zijn we nou ook weer niet in het huisje. En we kiezen toch wel voor premium.
     
  9. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.367
    191
    63

    Welke centerparcs zou je aanbevelen?
     
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Erperheide vinden wij leuk, maar dan ook vooral omdat het in België is en dan toch mrt even ander sfeertje en omgeving. En leuke binnenspeeltuin. Dat vinden de kinderen leuk. Verder Kempervennen en Heijderbos vinden wij ook leuk.
     
  11. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.471
    2.162
    113
    Wij geven de voorkeur aan Landal omdat we een mooi en ruimer huisje belangrijk vinden. Daarin heb je ook veel verschil, bij Landal heb je ook parken met oudere en kleinere huisjes. Die kiezen we dus bij voorkeur ook niet. De huisjes bij Centerparcs zullen veelal ook wel netjes opgeknapt zijn, maar het blijven toch kleine, hokkerige gevallen.
    De kinderen vinden zwemmen wel leuk, maar hebben daar geen subtropisch zwemparadijs voor nodig. Animatie maken we nooit gebruik van (willen ze niet en de oudste is daar overigens inmiddels ook te oud voor), dus dat is geen criterium voor ons.

    Vennenbos en Lommerbergen zijn de enige Landalparken met een groot subtropisch zwemparadijs, maar dat waren dus ooit Centerparcsparken. Die vallen bij ons dus ook af vanwege de huisjes die typisch (oud) Centerparcs zijn.

    Het is dus maar wat je het belangrijkst vindt.
     
  12. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Vind ik wel, Vennebos is iets uitgebreider, maar Lommerbergen is ookl3uk
     
  13. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Gaan we hopelijk 3 dec ervaren
     
  14. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.440
    1.611
    113
    Hier sluit ik me bij aan. Daarnaast vind ik landal parken vaak ook mooier en ruimer aangelegd.
    Dus het is net waar je voorkeur naar uit gaat.
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Met kleine kinderen vind ik Landal fijner. Ben zelf meer een Landal fan, houd helemaal niet van drukke en volle zwembaden en de huisjes bij cp zijn om te huilen en dan ook vaak nog stervensduur. Ga daar nu alleen heen omdat ik 2 pubers heb en zij cp wel heel leuk vinden.
     
    Nataly1972 vindt dit leuk.
  16. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Dit idd! Met kleine kinderen vind ik ook Landal leuker. De laatste keer dat wij naar CP waren was het huisje om te janken zo krap en gehorig met heel slechte bedden, en het zwembad is prachtig maar jeetje het was echt mensensoep zo druk.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wij konden 1 keer buiten de vakanties om op 2 doordeweekse dagen, fantastisch, zwembad voor onszelf, maar vrijdag was het wat jij zei, mensensoep haha, echt vreselijk.
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  18. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Paar keer cp gehad. Oude vieze gedateerde huisjes, bedden lagen vreselijk. Nee dan maar landal. Tot nu toe altijd prima bevallen!
     
  19. ik1985

    ik1985 Niet meer actief

    Wij zijn laatst naar Landal Rabbit Hill geweest. Echt een mooi park midden in het bos en heel ruim opgezet.
    Er is genoeg vermaak voor de kinderen, ook met Bollo. En wat wij erg leuk vonden was dat er in het restaurant een buffet was voor de kinderen. Zij konden meteen beginnen met eten, terwijl wij rustig op de kaart keken.
     
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Dat laatste is nu niet van toepassing, alleen voor de lunch.

    Ik kies voor de 7 jarige het leukste park, de 2 jarige vindt alles leuk.

    Een waterglijbaan is een vereiste, en een net huisje, dus voor beide parken wil ik dat ze wel gerenoveerd zijn. De huisjes van Landal vind ik over het algemeen mooier en fijner, maar de faciliteiten van CP zijn meestal wel leuker voor de kinderen (uitzonderingen daargelaten).
    Wij gaan binnenkort naar CP, als de maatregelen niet worden aangescherpt, anders gaan we het verplaatsen.
     

Deel Deze Pagina