Andalusië in de meivakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door EdN, 2 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Wij overwegen in de meivakantie naar Andalusië te gaan. Het plan is (vooralsnog) om met de auto te gaan en onderweg 1 of 2 andere leuke bestemmingen te zoeken om een paar dagen te blijven. Ik zoek nu tips over:

- wat mogen we niet missen in Andalusië?
    - leuke accommodatietips: we houden wel van een beetje luxe, dus mooie campings/ vakantieparken /vakantiehuizen.
    - tips voor een kort verblijf onderweg, iets waar we ons een dag of 2 kunnen vermaken.

Onze kinderen zijn dan 13, 11 en 5.

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Leuk! Wij zijn vorig jaar ook in de meivakantie geweest, maar we zijn wel gaan vliegen.
    Ik had gewoon via booking.com op 2 plekken een huisje geboekt met zwembad. Eentje meer landelijk met een mooie tuin en eentje met zeezicht. Er zijn ontzettend veel huisjes om uit te kiezen ;)
    Wat wij leuk vonden:
    - Malaga
    - Alhambra (zeker 2 maanden vantevoren kaartjes boeken)
    - Puerto Banus : superjachten en dikke autos kijken (voor mijn zoons dan he)
    - flamingo kolonie bij Fuente de Piedra (voor mij want ik ben een vogelliefhebber)
    - strand bij Nerja
    - Ronda (kloof en stierenvechtersmuseum)

Wat we niet hebben gedaan maar wat ik graag nog wil doen is de Caminito del Rey. En we zijn ook niet naar Sevilla geweest, was voor ons tever weg…Cadiz schijnt ook heel mooi te zijn.
    Wij hadden wel een beetje last van “witte dorpen-moeheid” het is natuurlijk allemaal prachtig, maar als je al die steden en dorpjes achter elkaar gaat bekijken zijn mijn kids het snel beu, dus je moet het een beetje afwisselen met natuur, bergen, strand.

EdN vindt dit leuk.
  3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Dat hadden wij met Ronda. Vast heel mooi, maar we hadden al zoveel steden gezien.

Wat ik erg bijzonder vond, was onze overnachting nabij Granada. We hadden geen hotel in Granada zelf, maar er net buiten. 's Avonds keken we vanuit de heuvel zo op het verlichte Alhambra. Aan de andere kant zagen we de besneeuwde bergtoppen van de Sierra Nevada.

EdN en cowgirl80 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina