toestemming thuis blijvende ouder...

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Monique1985, 26 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    wij gaan in juli op vakantie..
    Ik heb een oudere zoon en zijn vader en ik zijn al zo'n 6 a7 jaar uit elkaar..
    we kunnen met elkaar gewoon niet door 1 deur...niet meer vedergeval...
    er is wel omgang (als vader zin heeft) maar er is wel gezamenlijk gezag..

nu moet je toestemming hebben van de gezag hebbende thuis blijvende ouder.. geen probleem.. ik het formulier uitgeprint en ingevuld.. ex appie gestuurd dat ik het naar hem mail en dat hij het dan terug moet mailen..
    Maar omdat zoon op voetbal zit is via mijn advocaat de omgang verandert.. hij is daar nooit via zijn advocaat op in gegaan en negeert het..
    nu wilt hij alleen het formulier tekenen als de omgang weer zoals altijd was... dus voor zoon,lief op voetbal zat.. en dat zoonlief van voetbal af moet..
    zelfde geld met paspoort voor zoonlief.. ik heb een geldige legitimatie bewijs maar het land waar we heen gaan heb je paspoort nodig..
    \voor ik de vakantie boekte heb ik ook al gevraagd of hij nog van plan is om met zoonlief op vakantie gaat... en wanneer hij zoonlief dus wilt.. nou geen antwoord.. ik kon niet lang wachten om te boeken.. het is al speuren om een goede vakantie te vinden met groot gezin.. ook is het onze huwelijks reis... kan mijn ex nu alles tegen houden? ik kan nar de rechter maar mijn ervaring is dat dat heel lang kan gaan duren.. hij kan verweer op verweer geven en dan zijn we nog steeds niet bij de rechter geweest dus.. wij gaan pas in juli ivb leerplicht van oudste zoon natuurlijk...
    Kan hij nu echt alles gaan verpesten... ik kan nu binnen 7 dagen mijn vakantie nog kosteloos annuleren ( we hebben wel een annuleringsverzekering maar het kost je altijd geld) zou het nu betekenen dat wij nu en nooit met het vliegtuig op vakantie kunnen door ex? dus alleen maar auto vakantie... vorig jaar spanje geweest maar ik heb toen geen toestemming gevraagd... maar de duane KAN dat dus wel vragen en heb ik het niet mogen wij het land niet uit.... heeft iemand het al een keer mee gemaakt.. graag tips??
    ik begrijp het overigs wel hoor dat de duane dat vraagt... want ja kind ontvoering komt vaak voor.. maar ik kom echt wel terug naar Nederland hoor :) en dat weet ex ook dondersgoed...

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Vervelende situatie, geen idee hoe dit precies zit. In iede geval van de zotte natuurlijk dat zoon van voetbal af zou moeten gaan en zeker dat hij daar nu mee komt en niet al eerder.
    Ik zou je advocaat vragen hoe dit zit of naar juridisch loket gaan waar je gratis advies kunt krijgen.

3. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Pfoe, beetje gemeen dit zeg... bijna chantage. Een krabbel voor een korte vakantie is wel even wat anders dan een krabbel voor een permanente verandering in de omgangsregeling! Ik zou dan ook even contact opnemen met het juridisch loket.. zij kunnen je dan al een behoorlijk end op weg helpen met hoe dit aan te pakken denk ik.. Ik zou in ieder geval niet akkoord gaan dat de omgangsregeling zomaar omgegooid wordt met alle gevolgen van dien alleen omdat je zekerheid wil dat je straks op vakantie kan.
    Ik vermoed dat het toch allemaal via de rechter zal moeten lopen als zijn vader niet meewerkt.

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Paspoort word denk ik een probleem aangezien je beide hier voor moet tekenen. Misschien kun je informatie inwinnen bij je gemeente.

Ik ben vorig jaar naar Lanzarote geweest en heb gebeld met de ambassade of ik ook een akkoord moest hebben van mijn ex man. Dit was niet verplicht, alleen ik twijfel nu of dat komt omdat we binnen de EU bleven. Misschien kun je bellen met de ambassade.
    Behoorlijk kinderachtig van je ex, zo ontneemt hij zijn kind een leuke vakantie

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Ja, je ex-man kan het allemaal torpederen.
    Dus als de wiedeweerga naar de rechtbank zou ik zeggen.
    Daar kan je vervangende toestemming voor de aanvraag van een paspoort en voor te mogen reizen naar het buitenland aanvragen.
    Dus meteen naar je advocaat en dit gaan regelen.

6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik zou het niet uitproberen want zeker met het vliegtuig als kinderen een andere naam hebben dan jou als moeder dan word je eruit gepikt! en als je dan geen handtekening heb ben je de sjaak.

dus ik zou echt eerst de zaken regelen voor het definitief maken van de boeking heel eerlijk gezegd!

het is te zot voor woorden, ,maar helaas werkt het wel zo. geen handtekening niet het land uit. en wie weet wat voor consequenties eraan hangen

hier kan ik ook alleen met de auto omdat ex weigert voor wat dan ook te tekenen!

7. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Advies praat met je ex. Waarom wil hij dingen niet/wel?
    Het is niet zo dat hij de duivel hemzelf is, en dit doet om jou én je zoons leven zuur te maken.

Onze ervaring;
    Ben verloofd met een Amerikaan. Die met een ex een dochter heeft. En ja ze kom het tegenhouden als ex met haar naar Nederland wou. En ja kan dan via een advocaat toestemming krijgen om te mogen uitreizen met zoon. Mijn verloofde heeft het zo ook voor elkaar gekregen om zijn dochter mee te mogen nemen naar Nederland. Mocht alleen in de zomerweken als ze volgens de omgangsregeling bij haar vader was. Wel moest ex ten alle tijden van haar verblijfplaats op de hoogte zijn. Tip die wij van de advocaat kregen. Doe dit via mail/brief en laat ex tekenen voor het onder lezen zodat hij/zij nooit kan zeggen dat ze het niet wisten.

Als ze je pakken dat je uitreist met een kinder zonder toestemming van de andere ouder dan kan je een héle hoop problemen krijgen. Mijn zus heeft dit in Spanje gehad. Ex was boos geworden omdat ze zonder officele toestemming op vakantie ging in de auto. Nou bij de grens dus gepakt. Heeft 6 uren geduurd voordat et opgelost was. Mocht ook even op het matje bij een rechter komen...

Nogmaals praat met je ex! Maak duidelijke afspraken.
    Waarom zou je ex zijn zoon een fijne vakantie willen ontnemen? Dat het niet lekker tussen jullie loopt heeft niet alleen effect op jullie maar ook op het belangrijkste jullie zoon.

Deel Deze Pagina