Alleen met dochter naar Turkije. Doen, of niet doen?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by PenK, Feb 15, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Ik ga in mei een paar dagen met mijn dochter op vakantie. Ze is twaalf en dol op zon, zwemmen en lekker eten.
    Ik ben al weken opzoek en kan maar niet precies vinden wat we zoeken. Echter nu kijk ik naar Turkije en zie daar ontzettend gave accommodaties met van alles er op en er aan. Helemaal enthousiast!

Maar.....ik durf niet zo....klinkt mis stom.....maar ik vind het best eng om ‘alleen’, zonder mijn man, naar een islamitisch land te gaan (waarmee ik niemand tegen de borst wil stuiten!).
    Maar de accommodaties hier hebbn zoveel meer dan bv de Canarische eilanden dat ik me wellicht over deze angst heen moet zetten. Ik denk dat als ik er eenmaal ben, op het complex zelf, dat mijn angst en twijfel ook wel weg is. Het is vooral de reis er naartoe; van vliegveld, transfer etc.

Graag jullie mening waarom wel/niet en tips!

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Gewoon doen! Op die mooie resorts zit alles erbij je hoeft de deur niet uit als je dat niet wilt. Kies een resort met korte transfer tijd en geniet!!

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou ook gaan.

4. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Gek hè.....ik heb zo het gevoel dat ik het gevaar opzoek.
    Alhoewel ik natuurlijk ook wel weet dat er overal wat kan gebeuren.

Zara75 likes this.
  5. Florina

Florina Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    2,729
    1,165
    113
    Zeker weten gaan! Waar ben je dan eigenlijk precies bang voor?

6. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Een aantal dingen; de ‘sfeer’ of situatie na de aanslagen.
    Ik was er een jaar of 11 geleden. Ik weet nog dat er zwaar bewapende militairen op het vliegveld liepen, dat maakte behoorlijk indruk moet ik zeggen. Bij de douane werd ook mijn paspoort afgepakt. Zonder me verder te informeren stond ik daar. En dat duurde lang. En maar praten met elkaar over mij. Na ongeveer een uur kreeg ik m terug. Was zo vreemd en best eng. Ik had geen idee wat er aan de hand was. Ik mocht ook geen vragen stellen.
    Vervolgens heb ik een hele nare, traumatische ervaring gehad in Turkije.

Dit alles bij elkaar maakt dat het land niet op mijn wensenlijstje stond eigenlijk...

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,208
    35,944
    113
    Ik zou het niet doen.

dds likes this.
  8. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Ik zou wel zorgen voor een schriftelijke verklRing van je man dat hij akkoord is dat je alleen met je dochter op vakantie bent.
    Maar ik zou me verder niet laten weerhouden.

9. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,036
    12
    38
    Female
    lawyer
    Den Haag
    gewoon over je angst heen zetten en gaan. Ik weet niet welk vliegveld je de vorige keer hebt aangedaan, maar misschien een wat kleiner vliegveldje kiezen dan Antalya of Istanbul.

10. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Ja daar zorgen we sowieso voor, ongeacht het land

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Ik heb ook niets zo'n beste ervaring met Islamistische landen, in mijn geval Egypte.
    Ik hou me altijd aan de normen en waarden van het land (ik heb buiten mijn resort dus altijd lange broek en shirt met mouwen aan), dus toen ik staande werd gehouden bij de douane en voor een kusje mocht ik erdoor... brrrr laat maar
    (Ik heb dit direct gemeld bij de balie en toen begon het circus en nadat ik mijn verhaal had gedaan en hem van dichtbij moest aanwijzen is hij direct opgepakt)

Wat er allemaal gebeurd nu in Turkije ed zou ik er niet meer heen gaan!
    Volg je gevoel zou ik zeggen!

12. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,875
    5,161
    113
    Home
    richting de vakantiebestemmingen in turkije zit alles wat gericht is op toeristen dus daar zou ik me niet zo zorgen om maken
    als er morgen een aanslag komt op een grieks eiland wil niemand daarheen want is niet veilig etc etc zo gaat dat met de mens

persoonlijk heb ik niks met turkije maar hoor wel altijd positieve verhalen mooie zwembaden, goedkoop, vriendelijke mensen...

13. cw26

cw26 Fanatiek lid

Mar 6, 2015
    1,082
    310
    83
    Ik zeg doen!!!! Voor de douane zou ik het niet laten. 3 jaar terug vloog ik alleen naar Amerika om een vriend te bezoeken. En ook daar heb je lastige douane, er werd van alles aan me gevraagd, waarom ik me gezin in de steek liet, waarom ik naar de usa ging, waarom ik een vriend ging bezoeken, en ga zo maar door. Heb daar ongeveer 20 minuten gestaan...
    Ik denk dat de douane mensen het snel door hebben dat je alleen reist, en dat je zenuwen heb, juist daarom pakken ze je eruit... om je te treiteren.... ( tenminste dat idee krijg ik altijd).

Wij gaan dit jaar ook weer, me collega ( vrouwelijk met zus) is er ook een week na de coupe geweest, het viel allemaal wel mee, en konden gewoon het resort af. Me broer is er vorig jaar gewewest, hebben gewoon excursie kunnen doen en geen gezeur van militairen.

Succes met je keuze maken!!!

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,208
    35,944
    113
    Die douane heb je ook in Italië op de vliegvelden als voorbeeld. Maar toch zou ik uitkijken in een islamtisch land met je dochter alleen. Mijn collega is met haar dochter naar Marrakech geweest en heeft zich daar heel onveilig gevoeld, met name met het oog op haar dochter. Veel mannen die haar haar aanraakten, even per ongeluk botsten etc.

Ben er zelf 3 keer geweest en heb mij toen niet onveilig gevoeld, maar nu met mjjn dochter alleen zou ik niet doen.

15. PBV

PBV Fanatiek lid

Feb 6, 2018
    1,765
    1,321
    113
    Female
    In het westen
    Ik zou het ook niet doen na aanleiding van je verhaal. Want je dochter is er nu bij.

16. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Heer eerlijk? Zouden ik en met name mijn dochter echt zo'n westers uiterlijk hebben (blond haar/blauwe ogen) zou ik niet zonder mannelijk gezelschap heel graag naar een islamitisch land gaan. Zou me er niet prettig bij voelen. Zeker niet als ik in dat land iets traumatisch meegemaakt zou hebben.

Caithy likes this.
  17. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Dank voor jullie meningen.

Heb de knoop doorgehakt en besloten niet te gaan. We gaan gewoon verder kijken naar een andere mooie bestemming!

18. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,792
    18,980
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat het verstandig is om niet te gaan. Niet omdat het een islamitisch land is hoor. En ook niet eens omdat je alleen met je dochter zou gaan. Maar Nederland is al niet erg populair daar nu.
    Met het debat dat in de Tweede Kamer wordt gevoerd, zal dat alleen nog maar verder verslechteren. Bij de medewerkers in de toeristische sector zul je er misschien niks van merken. Maar ik zou daar in de huidige situatie ook geen zin hebben om bij de douane te staan. Dan ga ik liever naar 'bevriende' landen.

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Is Frankrijk of Spanje niks?

20. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Kijk....daar heb je echt een punt.
    Zou niet vertandig zijn nu te gaan.
    Het was voor mij ook vooral gevoelsmatig, vandaar dat ik graag jullie mening wilde. Daar zou ik nml nog overheen kunnen stappen.
    Maar alles bij elkaar maakt dat we verder gaan zoeken.

Idd een andere zonnige Europese bestemming.

Share This Page