Hoi hoi, Mijn zoon Koen is 19 maanden op dit moment, maar kwijlt nog als een gek. Helaas is het niet alleen met tandjes/kiesjes doorkomen en is het eigenlijk continue Ik weet niet of het wel helemaal gezond is dat hij zo lang kwijlt. Ik vind het ook sneu dat hij nog steeds met slabbetjes rondloopt. Hij heeft er weleens geen om, maar dan is zijn t-shirt binnen een half uur drijfnat. Hijzelf lijkt er niet echt last van te hebben en is erg vrolijk en druk. Zijn huid lijdt er ook niet onder onder al dat vocht. Stiekem ben ik ook een beetje jaloers op andere kindjes die de hele dag gewoon zonder slab kunnen rondlopen zonder dat hun shirtjes helemaal nat worden Zijn er meer moeders die er ervaringen mee hebben? Is het bij jullie overgegaan, zoja? Op welke leeftijd? Alvast bedankt voor jullie antwoord. Groetjes, Kim
Mijn dochtertje is dan wel wat jonger, maar kwijlt ook altijd nog als een gek. Loopt inderdaad ook eeuwig met zo´n lelijk slab om waardoor je van haar leuke shirtjes niks meer terugziet . Vooral als ze geconcentreerd bezig is gaan de kwijlsluizen wagenwijd open.. grrr
Hoi Meryem85, Zeer herkenbaar en met name het geconcentreerd bezig zijn....Hier gaat dan het mondje half open en komt het speeksel in slierten eruit. Groetjes, Kim
Zo heb ik er hier ook eentje rondlopen. Hele slierten komen er soms uit. Maar soms is het ook een dag stukken minder. Hier ook geen kiezen op moment. Vraag me soms af of het in Amy haar geval komt door dat ze snachts een speentje heeft. Nou ja om in slaap te komen. Verder heeft ze hem niet. Geen tips of iets maar hier dus ook een ontzettende kwijler, helaas moet ook de bank dat ontgelden.
Hier is het met perioden heel erg. En het stomme is dat dat niet altijd samenvalt met de tandjes. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik een huishouden met kwijlers heb. De hond (golden retriever) kwijlt net nog niet zo erg als Beethoven (de hond van de film, geloof niet dat de componist zo erg kwijlde ), mijn man kwijlt 's nachts z'n kussen onder, en dan heb je Kyra die er ook nog wat van kan....
Ik heb er niet zo'n ervaring mee (hier wordt wel gekwijld, maar meestal gerelateerd aan tandjes) en heb er ook niet voor gestudeerd ofzo, maar moest ook denken aan dat het misschien komt door speengebruik / duimen / iets anders waardoor hij minder gewend is goed zijn lippen helemaal te sluiten. Misschien kun je het een keer aankaarten op het cb. Wie weet hebben die goede tips en is er wat aan te doen door - evt. o.l.v. een pre-logopedist - met hem te oefenen op 'lipmotoriek' (bv drinken uit een rietje, blazen, fluiten, dat soort dingen)
Hier ook zo'n kwijlert hoor, niet normaal! Ik kleed hem paar keer per dag gewoon om, want hij wil geen slabbertje om. Hij heeft geen speen *wel gehad tot een maand of 8* hij duimt niet of dat soort dingen dus dat kan uit sluiten. Hopelijk voor zijn pubertijd is het over hihi
Layla kwijlt ook nog als een gek, maar of dat met de tandjes te maken heeft weet ik niet. Een speentje heeft ze al 2 maanden niet meer, dus daar ligt t ook niet aan
mijn dochter heeft wel een speen, maar kwijlt niet eigenlijk, of is het bij jullie kindjes later begonnen?
Kyra heeft nooit gediumd of een speentje gehad. Het begon rond een maand of drie (haar eerste tandje kwam met de 7 maanden), en nam af rond een maand of 8. Maar nog steeds heeft ze perioden dat ze een echte kwijlebal is. Die perioden duren meestal een paar dagen en komen zo een keer in de anderhalve week voor. Dus ik kan er geen peil op trekken waardoor het komt. Ze drinkt minstens één keer per dag uit een gewone beker en ook met rietjes doet ze het goed.
Niet leuk voor jullie, maar toch fijn om te lezen dat Koen niet de enige is die zo lang nog kwijlt. Koen heeft sinds 6/7 maanden een speen gehad, maar daarna wilde hij hem gewoon niet meer. Duimen heeft hij nog nooit gedaan. In september heb ik een afspraak bij het cb. Misschien dat zij inderdaad tips hebben ofzo. In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Groetjes, Kim