Met de auto naar de Dordogne/perigueux welke plaats overnachten?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door vruchtje24, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Wij gaan voor het eerst met de auto ver op vakantie. Een extra uitdaging omdat we dat gaan doen met 2 kinderen van 15 mnd en 4 jaar. Het is ongeveer 1000 km en willen het met overnachting doen. Waar kunnen we het beste een "stop" houden ? En misschien ook nog tips van een hotel?

Zijn hier ook mensen met kids die dit in 1 keer hebben gereden zonder overnachting?

Alvast bedankt.

groeten,
    vruchtje

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Je hebt PB!

3. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Zou je mij die pb ook willen sturen, mamanama? ;) wij gaan ook naar die omgeving...

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hahaha, Tuurlijk...komt-ie!
    Wij zijn vorig jaar gaan overnachten in Bonsai hotel in Olivet ( voorstad van Orléans). Erg simpel hotel, maar met familiekamers dus twee aparte slaapkamers met tussenhalletje. Staat in een industriegebied en op loopafstand een supermarkt en McDonalds.
    Helaas was dat niet te boeken voor dit jaar en dus gaan we naar B&B hotel in La Chapelle St.Mesmin ( ook bij Orléans).
    Waar gaan jullie heen?

5. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Dank je wel, zal ze eens bekijken. Wij gaan naar camping le grand dague. Maar ik twijfel nog of we in 1 keer rijden. Vind het eigenlijk net iets te ver, omdat ik zelf 's nachts niet lang kan rijden.

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij gaan daar ook heen! Ik vind het dus veeeeeelnte ver om in 1x te rijden.... Wanneer gaan jullie?

7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Hahahahaha wat een toeval, zeg. Wij rijden bijna altijd in 1 keer (vinden wij prettig) maar anders stoppen wij inderdaad bij Orleans en Olivet ken ik ook, geslapen bij F1 en een vaste tankstop...

8. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
  9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Begin augustus. Ben wel benieuwd maar dat grill restaurant...hoe heet het?

10. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Bienvenue chez Buffalo Grill
    Als je bij google maps het hotel intypt, dan zie je het ook op de kaart staan. Als je dan bij routebeschrijving het adres van het hotel intyp, via de lopende beschrijving, dan zie je dat het zo'n 250 meter is. :) Het is achter de parkeerplaats die tegenover het hotel ligt....

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik zou geen overnachting aanraden eigenlijk met kinderen... Als je in 1 keer rijdt vinden ze het misschien op een duur niet leuk meer maar nu zit je 2 dagen lang in de auto lijkt mij helemaal vervelend.
    Wij gaan rond 3 uur 's nachts rijden en dan is het heel goed te doen wij rijden rond de 1200km.
    Geregeld even een plaspauze en 1 keer wat langer stoppen.

Wij hebben de eerste keer ook met overnachting gedaan en doen dat nooit meer 2 lange dagen in de auto vonden wij vies tegen vallen.

12. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    2 lange dagen? Welnee, wij rijden de eerste dag zo'n 500 km. Kunnen dit rijden in 2 blokken van 2,5 uur. Da's 1 x Cars en 1 x Toystory ;) dan kom je rond etenstijd aan en kunnen ze 's avonds rond normale bedtijd naar bed. De volgende dag is het dan nog 400-450 km. Dan kom je rond 13.00-14.00 uur uitgerust aan op de camping en kan je meteen een duik nemen in het zwembad. Moet er niet aan denken om eind van de middag stik moe daar aan te komen. Dan is de eerste dag voor mij al voorbij. En daarnaast kan ik gewoonweg niet lang rijden 's nachts, ik val letterlijk in slaap na een uur rijden. Dus dan is de keuze snel gemaakt. Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is. Ook zijn kinderen heel verschillend in de auto.

13. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier is vorig jaar het overnachten ook heel goed bevallen. Dag 1 rond 9 uur vertrekken, 600km rijden. Lekker elke 2 uur stoppen en een half uurtje uitwaaien/spelen e.d. Waren voor het avondeten in Orleans, McDonalds geweest, gespeeld daar en lekker naar bed.
    Volgende dag lekker ontbijten, wegrijden voor nog 400 km en we waren voor 15 uur op de camping!!
    Terug zelfs pas om 10 uur vertrokken en weer voor het eten voorbij Parijs. I-de-aal!

Deel Deze Pagina