pff welke zorgverzekering moet ik kiezen!

Discussie in 'De lounge' gestart door GwoonAn, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Ik ben echt een leek wat zorgverzekeringen aangaat, ik vergelijk en kom er gewoon niet uit.. ;)

Ik wil: tandarts pakket tot ongeveer 250 euro vergoeding p/j
    Kraamzorg 100% vergoeding.
    en basispakket dan.
    Ik las dat FBTO je de aanvullende verzekering aan en uit kan zetten, ivm hopelijk straks een kindje is dat wel handig ?

Wie geeft me advies! :)

2. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Wij zijn naar 100% tevredenheid verzekerd bij onvz. Als je ergens voor verzekerd bent, word het ook zonder gezeur vergoed. Wij zijn ook erg tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding van deze maatschappij. Wij zijn dan basis en optifit verzekerd (zo heer het aanvullende pakket)

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij zijn naar PMA (Menzis) extra verzorgd 3 gegaan :)
    Bedenk wel dat vergoeding tot 250 euro tandarts eigenlijk niet in verhouding staat met de werkelijke kosten, een controle kost bijvoorbeeld maar 20 euro..

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    vergelijken op independer.nl?

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bij dat aan en uitzetten bij FBTO is het wel zo dat als je ze aanzet wanneer je de verzekering afsluit ze meteen gelden, doe je het later, moet je eerst een half jaar wachten/nieuwe bedrag betalen voor je er gebruik van kunt maken. Maar misschien is dat wel overal zo met aanvullende dingen en ben ik nu geheel overbodig.. :)

6. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik heb gekozen voor fbto...voor mijn vriend dan.. die heeft nooit wat... en ik vond ze toch vrij uitgebreid voor de standaard dingen

7. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Ik heb van CZ het gezinspakket met aanvullende tandarts
    had dit veranderd toen ik zwanger was
    nu heb ik 100% vergoeding kraamzorg en zh bevalling (eigenlijk alles wat met een zwangerschap te maken heeft)

meer fisio (nodig voor mijn rug)

Vergoeding bril

en nog zooooooo veel meer

geen idee of je het ergens anders goedkoper kan krijgen... ik ha dniet veel zin om te zoeken:)

Dit pakket heeft alles wat ik belangrijk vind

met aanvullende tandarts betaal ik in 2014 136euro per maand

8. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Oke,

bedankt dames.

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb dezelfde wensen als jij en ik ga naar energiek. Je moet alleen wel even kijken of je naar je eigen ziekenhuis kan gaan want niet iedereen heeft een contract met elkaar

10. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Even inhaken op micchan. Er is bij FBTO alleen een wachttijd bij sterilisatie(half jaar) in het gezinspakket de rest is allemaal wel meteen vergoed (tenminste was dit jaar nog) en zo te lezen heb jij geen sterilisatie nodig komende tijd ;)

Zelf zit ik nu nog bij FBTO maar ik wil ook overstappen, zal komende jaren weer weinig kosten maken, vandaar.

Succes met je keuze!

11. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.123
    1.826
    113
    als je gezin uit zet op de laatste dag van de maand geld hij de eerste dag van de maand niet heb ik begrepen bijfbto

Deel Deze Pagina