Hotelovernachting met baby

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door myrtminicooper, 7 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myrtminicooper

24 jun 2015
    67
    0
    0
    Goes
    Onze baby is 8 weken te vroeg geboren. Hij doet het nu ontzettend goed en is nu 11weken oud, gecorrigeerd 3weken. Over 2,5 week gaan we een weekendje weg en 2 nachtjes in een hotel. Wie heeft daar ervaring mee? Hoe doen jullie dat met bv fles in de nacht en wat sleur je allemaal mee?

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Toen onze oudste een week of 9 was zijn wij 2 nachtjes in een hotel geweest. ze sliep gewoon in de kinderwagenbak. We namen haar geloof ik mee onder de douche. (het is 15 jaar geleden)
    Ze kreeg BV, dus ik had wat dat betreft niet veel mee te nemen.
    Verder gewoon wat extra stelletjes kleding etc.

3. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook weg geweest met de kerst in 2014. Mijn kleintje was toen ongeveer 7 weekjes. Babybedje kon je regelen via het hotel en ik gaf de fles.
    Ik had toen wel de gekste dingen meegenomen :D
    Waterkoker, die gebruikte ik voornamelijk in de ochtend en in de avond. Dat water ging dan in een thermofles en bleef lekker de hele dag warm, datzelfde deed ik ook voor de nachtvoedingen. Dus wanneer het voedingstijd was had ik altijd warm water bij me. Een draagdoek is misschien ook wel handig als jullie in de avond ook even weggaan. daar kan ze dan lekker warm in slapen.

Alhoewel ik een huilbaby had verliep het toch goed want ze lag of in haar reiswieg of in de draagdoek. Het was te toen en niemand die last had van ons.

4. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik ben een week naar een chalet geweest town zl 9 weken oud was. Omdat het om een week ging hwbben we een campingbed gekocht maar voor twee dagen zou ik gewoon de kinderwagenbak meenemen. Soms kun je een babybed ook bijboeken.
    Genoeg setjes kleren. Onze kleine spuugt niet en toch heb ik gerekend op 2 a 3 setjes per dag. Genoeg hydeofiele handdoeken en slabbetjes. Eigwnlijk alles wat we thuis gebruiken in zo'n periode, keer twee voor de zekerheid.
    Mocht j3 buiten NLD gaan, genoeg voeding meenemen en extra, voor t geval je eens wat op de grond gooit oid.
    Ook voor de zekerheid dingen als zetpillen. Dingen die je miss in het buitenland niet zo snel zou willen kopen.l ging bij ons gewoon mee in de douche.. niks badje mee. Dat neemt veel teveel ruimte in. Mocht je een badinzet hebben kun je die ook meenemen en evt in de douche plaatsen.

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    In een hotel kun je vaak een babybedje krijgen.
    Verder zou ik een stel flessen meenemen (genoeg om een dag door te komen) en vragen of ze die in het hotel 's avonds willen steriliseren. Wij hadden onze microgolf sterilisator meegenomen maar het hotel wou het ook steriliseren in een kookpan. Anders als je dat te veel moeite vindt kan je ook een klein flesje afwasmiddel en een borsteltje meenemen zodat je de flessen/speentjes toch goed kan afwassen in de badkamer. Toen wij voor een week op hotel gingen had ik ook zo een afdruiprekje mee voor de flessen. Vond ik handiger dan in de badkamer laten uitlekken of afdrogen. Maar dat van mij was er eentje dat je kon inklappen dus handig mee te nemen.
    Ook de flessenwarmer meenemen en dan kan je 's nachts makkelijk een flesje geven (een fles water kopen voor op de kamer).
    De rest weet je wel: genoeg hydrofiele doeken (kan je voor vanalles gebruiken), luiers, speentjes, etc.

6. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Vooral niet te veel mee nemen. Wij zijn met 6 weken in een hotel geweest en hebben met 3 weken bij familie geslapen. Ons zoontje sliep in de wagenbak. Ik vroeg gekookt water aan het hotel voor z'n fles deed dit in een thermosfles. Flesje spa blauw of kraanwater even mengen klaar. Verder:
    -cupjes om voeding in af te passen en mee te nemen (hema), pampers, billendoekje, thermometer, draagdoek, mini flesje zwitsal, spuugdoekjes of een hydrofiel wat kleertjes en klaar. Geniet ervan!

Deel Deze Pagina