Ik lees veel topics over hotelovernachtingen op weg naar de vakantie. Nu gaan wij met onze eigen caravan en overnachten eigenlijk normaal gesproken altijd op een camping omdat ik wel eens gehoord heb dat er veel ingebroken wordt in caravans onderweg. Maar dat is al wel heel lang geleden. Eigenlijk vind ik het wel een stuk comfortabeler, zeker met twee kleintjes. De volgende ochtend ben je anders toch wel weer lang bezig met alles inpakken. Maar ik weet niet zo goed of ik het aandurf? Doen jullie het wel?
Wij hebben het met de vouwwagen wel altijd gedaan. Kies dan wel een hotel waar parkeerterrein afgesloten is. Tja, toch al je spullen zitten erin. Nu weet ik dat met een vouwwagen de kans waarschijnlijk kleiner is, dat er iets gebeurd. Maar ik denk als je caravan op een afgesloten terrein staat, dit toch wel moet kunnen. Zou het niet doen als je op een achterafje moet parkeren.
Als je in een hotel slaapt waar ze een afgesloten en/of beveiligde parkeerplaats hebben dan kan het denk ik prima.
Wij hebben in Frankrijk in een Premiere Classe hotel overnacht, en deze had een afgesloten parkeerplaats. Zou dat zeker aanraden. Dus vantevoren even goed kijken op internet of het aanwezig is.
Mijn ouders deden het vroeger ook altijd toen we op vakantie gingen als gezin met caravan achter de auto......we deden dan ook altijd overnachten op een grote parkeerplaats (gezellig tussen de vrachtwagens!) Toen kon dat nog maar tijden zijn veranderd......wij hebben ook een eigen tourcaravan maar ik zal daar echt niet voor kiezen, wij overnachten gewoon op een camping. Veel veiliger hoor