Landal Mooi Zutendaal of CP Les Ardennes of....?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door ikkie97, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.992
    4.008
    113
    Wie heeft ervaring met Landal Mooi Zutendaal of CP Les Ardennes of nog een andere leuke tip in Belgie?

Het is voor de zomer 2019, met twee kinderen van 7 en 4. Onze wensen; zwembad en speeltuinen op het park, leuke uitstapjes in de omgeving voor de kinderen.
    Welk stuk van Belgie is het mooist/meest te beleven/etc?

2. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.632
    2.405
    113
    Ik ben nooit op dat park geweest, maar mijn vader woont daar vlakbij (Lanaken) duis wel bekend daar. Toevallig zijn we afgelopen voorjaar een week in zijn huis vakantie gaan vieren toen hij zelf weg was. Je hebt daar een prachtig buiten zwembad met enorme Grasweide en grote speeltuin erbij, erg leuk voor kinderen van jouw leeftijd. Verder vind ik de omgeving daar niet bijzonder pittoresk of mooi, maar je hebt natuurlijk wel Hasselt in de buurt (ben daar zelf al lang niet meer geweest) en uiteraard Maastricht wat wel heel erg leuk is als toerist

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij vonden Mooi Zutendaal en de omgeving echt heel leuk! Buitenzwembad was niet open (te koud in september), maar zag er leuk uit.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Wij komen net terug van les ardennes. Superleuk park en prachtige omgeving.

5. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Wij zijn naar Zutendaal geweest...er is een topic over ergens, ik was de enige die het niets vond XD Alles stond dicht op elkaar, speeltuin verouderd, binnenzwembad super recht toe recht aan, binnenspeeltuin super krap, etc. Alleen het restaurant was super leuk!

Maar ik leg alles naast Saksen en dat wint niemand eig. Omgeving was ook weinig te doen, Plopsa en Maastricht is leuk, maar dan houd het wel op.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn naar de Kempen geweest om te wandelen (Connecterra), supermooi daar. Maasmechelen is daar om de hoek, zijn niet bij de outlet geweest maar wel het winkelcentrum en goed geslaagd bij Okaïdi. Qua zwembad vinden ze hier glijbanen en wildwaterbanen superleuk maar recht toe recht aan is ook prima.
    Restaurant om de hoek (linksaf en dan stukje lopen) van het park is echt super, lekker eten en heel goede bediening.
    Binnenspeeltuin simpel maar onze kinderen van 10 en 8 hebben zich prima vermaakt :). Ze zijn natuurlijk wat ouder dus wij zaten op het terras buiten terwijl zij binnen speelden ;)

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.992
    4.008
    113
    Klinkt goed ☺wat is er zoal leuk om te doen in de omgeving?

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.992
    4.008
    113
    Omgeving en park leek mij ook leuk maar hoor wisselende verhalen. Ik las iets over een blote voetenpad (altijd leuk) en nog een andere attractie in de buurt wat leuk schijnt te zijn.

Steden zijn niet zo ons ding.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Veel wandelroutes natuurlijk. De ardennen is bij ons vooral genieten van de natuur.
    Maar plopsa coo is er heel vlakbij, stavelot is een leuk stadje om te kijken (de abdij is echt een aanrader als jullie van archeologie en musea houden). Het circuit van spa francorchamps. Verschillende kastelen om te bezoeken.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh ja hoe kon ik dat nu vergeten, het blote voetenpad. Dat vonden de kinderen echt heel erg geweldig en ze wilden meteen weer ;)
    Bokrijk schijnt ook leuk te zijn maar zijn we niet geweest, geen tijd voor gehad (waren er maar een weekend).

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.468
    113
    Ja onze kinderen vonden dat ook superleuk. Wij zijn nu 2 x op Zutendaal geweest en zou zo weer heengaan.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.992
    4.008
    113

Maar zit je daar wel echt in de Ardennen (lees bergen) of erboven?

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.468
    113
    Nee daar zit je niet. Is echt een ander deel. 7km van Maastricht

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij zijn dit jaar op beide parken geweest, met kids zou ik voor les Ardennes gaan. Zwembad is veel leuker! Verder vonden wij beide parken fantastische hoor. Omgeving ook beiden leuk.

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.992
    4.008
    113
    les Ardennes lijkt ook net wat meer Ardennen. Zwembad zal inderdaad veel mooier zijn alleen het nadeel vind ik dat de accommodaties ook duurder zijn. Op Mooi Zutendaal heb je ook chalets, dat scheelt bijna de helft in prijs.

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.300
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij zijn vandaag terug gekomen van Mooi Zutendaal en het was geweldig. Je kon de kinderen zo buiten laten spelen terwijl jezelf je ding doet. Wij hadden de eenvoudigste chalet ik zou de volgende keer een luxer huisje nemen want de bedden waren hier wel erg smal. In ons eigen huis hebben we brede bedden dus dit was wel even wennen. We hebben heel knus geslapen zeg maar.

Wij vinden het niet erg om een uurtje te rijden om iets te bekijken. In een straal van een uur zit waar wij geweest zijn
    Toverland
    Valkenburg en de grotten
    St Pietersberg in Maastricht
    Bokrijk
    Blote voetenpad en de Lieteberg
    Gaia zoo
    Zwemmen in Mosaqua met gave glijbanen

Dan zit Plopsaland nog in de buurt, ook pretpark Bobbejaanland, natuurpark de Hoge Kempen en eigenlijk nog veel meer.

Ik vind het echt een aanrader voor een goede prijs.

suus1983 vindt dit leuk.
  17. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Wij hadden ook een chalet in mooi zutendaal en idd wat een smalle bedden. gaven dit nog aan bij receptie en zei ze oh je had zeker chalet? ja daar zijn ze smaller. Terwijl dit dus nergens aangegeven staat! Echt belachelijk hoeveel smaller ik ben zelf vrij dun en vraag me dus af hoe dikke mensen dat doen daar? dan kan je je helemaal niet omraaien denk ik. Thuis hebben we gewoon 2 normale matrassen in 2 pers bed en ik had iets van woow wat een ruimte hebben we! Huisje was verder wel leuk en grote buitenspeeltuin. Binnenspeeltuin idd erg klein maar mijn kindje vond het leuk voor de 2x dat we er waren. Buitenspeeltuin ook erg leuk. Zwembad idd erg matig zijn ook maar 1 x gaan zwemmen, bovendien erg veel chloor dus duikbril voor kinderen aan te raden. Ook mooi bos op loopafstand. We hebben best een leuke vakantie gehad maar zou er niet nog eens heen gaan.

18. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij zijn afgelopen juni naar Mooi Zutendaal geweest met onze 4-jarige. Supertevreden!
    Ik zou er een bladzijde vol over kunnen typen, als je wil mag je me altijd PB'en!

Deel Deze Pagina