welke blafband voor klein budget

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mijn buren hebben 2 hondenen ondertussen word ik gek:D

Ze blaffen ontzettend veel echt om niets. Er is een deskundige bij geweest op onze kosten. We hebben een pieper aan geschaft voor ze maar de honden stoppen niet. Nu denk ik dus om de laatste optie te een statische voor de buren te kopen. Anders moet ik gewoon gaan vragen of ze ze weg doet wij kunnen niet zonder radio aan thuis zijn omdat de honden altijd blaffen.een auto door de straat een geluid van een kliko en bam daar gaan ze weer.

Maargoed ondertussen hebben we een 300 in de beesten gestoken en ik wil nu dus niet weer klauwen met geld kwijt zijn.

Er zijn banden voor 20 euro te stuk en banden voor170 ;)

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Een antiblafband werkt alleen als de eigenaar er zorgvuldig mee om gaat. Je moet dus zeker weten dat je buren hem goed gaan gebruiken anders heeft het geen zin en is het zielig voor de hond. Je hebt ook banden die zelf op de blaf reageren, dat zou in dit geval de beste optie zijn. Kijk er ook goed naar of de sterkte instelbaar is, het is namelijk niet de bedoeling dat de hond een oplawaai krijgt, het is bedoeld als waarschuwing, dus hij moet hem voelen, maar niet pijn lijden. Lees je dus goed in voor je iets koopt, want de kans is groot dat je bij een goedkope set niet krijgt wat je ervan verwacht. En ook bij de duurdere zit er enorm veel verschil in.

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Heb je dit al besproken met je buren dat je dat wilt kopen?

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ja die zijn inmiddels ook ten einde raad

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier is ook alles geprobeerd. incl gedragsdeskundigen. verlatingsangst en dergelijke zijn uit gesloten. mijn hond reageerd gewoon erg op geluidjes. hij werd er zelf ook helemaal hyper van dus als laatste noodgreep toch een blafband gekocht. wilde eerst zo'n piep apparaat hebben die aanslaat bij blaffen maar die werden afgeraden door de gedragsdeskundigen omdat die dingen ook af kunnen gaan bij andere geluiden. dus dichtslaan van een deur. dan werd de hond gestraft.

ik heb een blafband van petsafe. dacht dat die zo'n 35 euro kostte. gaat om de nek en reageerd niet op geluid maar echt op de trillingen van de keel als hij gaat blaffen. deze werkt met lichte "schokjes". je hebt ze ook die met citronella werken of met geluid maar die schijnen minder te werken.
    ding blijft niet continu "schokjes" geven als hij door blijft blaffen. er zit een soort pauze in. (en even voordat ik half internet over me heen krijg, ik heb de band uit geprobeerd en wat je voelt is echt niet meer als een lichte prikkeling. alsof iemand je even snel een knijpje geeft. dus er staat geen 220 volt op zoals sommige doen geloven:D)

en hier werkt het super. de buren hebben rust en de hond is rustiger (nee, niet bang omdat de band af kan gaan). nu heeft hij hem bijv al weken om terwijl de batterij op is. heeft hij nog niet in de gaten

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Waar verblijven de honden als de buren niet thuis zijn? Zitten ze in een bench, lopen ze los, kijken ze uit het raam etc??

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

In een bench in een af gesloten kamer. Maar ze blaffen ook als de buren thuis zijn

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Het eerste wat ik voor mij zie zijn 2 van die kleine keffertjes die in de vensterbank staan.. sorry kan er niks aan doen haha :D
    Ik zou persoonlijk niet zomaar een band kopen, maar er echt advies bij gaan vragen (niet in de dierenwinkel, maar echt iemand die er verstand van heeft).

9. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Waarom blaffen de honden? Lijkt me meer opvoeding dan dat een blafband geschikt is.

10. MLkids

MLkids Niet meer actief

Ik kan beter mijn opmerking voor mij houden....

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    En hebben jullie weleens geprobeerd ze los te laten lopen binnen de afgesloten ruimte? Misschien met wat speeltjes/kongs erbij? Onze hond gaat ook blaffen/janken als ik haar in een bench stop. Maar eenmaal los (niet in de woonkamer, want dan kan ze uit het raam kijken) en met een kong gedraagt ze prima.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Twee weken geleden heeft de gedrags deskundige. Vast gesteld dat dat de honden bij hun vorige eigenaar e vrije hand hebben gehad en dus is het opvoedkundig in de 2 jaar dat de buren er mee bezig zijn geweest zij er zoveel dingen de revue gepasseerd en niets werkt. Ze hebben op de kamer alles dicht zodat ze niets zien. Maar dan reageren ze wel op geluid bijvoorbeeld.

De deskundige zei ook dat er eigenlijk niets aan te doen is het zit echt in die twee honden en nu werkt het ras ook niet mee maar omdat het er zo in zit. Krijg je het er ook niet uit.

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Consequent straffen... dat helpt!
    Onze hond heeft nog noooooit om het ''blaffen'' geblaft. Ik ben er puur van overtuigt dat het aan de opvoeding ligt.
    Sommige mensen moeten niet aan dieren beginnen hè :)

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Om welk ras gaat het als ik vragen mag?

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ook ze hebben een eigen kamer alles hebben ze maar dat wil ook niet helpen. Ook als de haasje thuis zijn blaffen ook ze. Zelfs naar de tv als ze maar een beest op tv zien nou dan berg je maar:$

En ik vind ze beide zo lief maar ik wil ook eens rust:) ze hebben het niet breed en ik wil ze helpen echt. Maar niets helpt een blikje kralen een sleutelrol je wil niet weten was ze ge probeerd hebben.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Het zijn kruising met jack russell en beagle :( En de ander een jack russell en westy

Kan dat?

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hmmm...ja dan zou ik het ook zo niet weten :) Ik tolereer blaffen ook niet, maar goed ik heb onze hond sinds pups af aan dus die hebben we zelf kunnen opvoeden..Ik heb trouwens een jack russel ;) Ik ben niet voor blafbanden, maar ik kan het me in dit geval wel voorstellen. Als jullie alles al geprobeerd hebben en niets werkt... Krijgen ze wel voldoende beweging dagelijks?

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Maar als je ze erft doe je ze ook niet zomaar weg:D ze hadden hiervoor een herder die geeft nooit maar dan ook dacht nooit geblaft in die 6 jaar hier. Maargoed beestje is er niet meer

19. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij hebben ook een terriër, zijn pittig. Maar ik ben wel van mening dat het blaffen niet rasgebonden is:). Zijn ze goed ingelicht op het moment dat ze deze 2 honden in huis namen?
    Het moet er wel uit te krijgen zijn, maar je moet gewoon heel erg (met dikke streep eronder) consequent wezen en 24 uur per dag die honden in de gaten houden. Met foei fikkie kom je niet zo ver.

En zorg dat die hondjes hun energie kwijt kunnen, lopen/fietsen/zwemmen etc.

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Nee niet ge informeerd. Het was meer van joh je broer is dood en hij wil dat de honden naar jou gaan dus alsjeblieft.

Ze kende de honden ook niet want broer kwam altijd bij hun. En de goedheid zelfde doen ze eralles voor. En gelukkig hebben we goed contact maar anders was ik ook niet zo tolerant geweest denk ik

Deel Deze Pagina