iemand enig idee waar/hoe ik een betrouwbare nieuwe baas kan vinden voor onze 2 boskatpoezen? ze zijn 6,5 en moeten herplaatst wegens problemen met een 'subtiele' buurman ze moeten samen blijven en zijn heel lief, ze zijn kleine kinderen gewend. ik zoek me suf, veel om me heen gevraagd of iemand iemand kent die graag 2 poezen wil, maar het wil maar niet lukken. op marktplaats zetten wil ik liever niet omdat daar nogal wat mensen rondzwerven met slechte bedoelingen
Misschien op een boskatten forum? Helaas hier al een poezebeest die niet met anderen kan anders had ik ze wel willen hebben.
Wow.. ik baal nu dat ik al 3 katten heb.. Ben dol op boskatten! Maar mn vriend vind ze te duur in aanschaf zonde.. Maar.. Als ik jou was, zou ik me aanmelden bij een noorse boskat forum. Of de oude fokker bellen. Die kunnen vaak beter een plekje vinden dan jijzelf.. Wel spijtig, wat doet die buurman?
contact opnemen met de fokker. Ons is dat toen gevraagd door de fokker zelf, mochten ze ooit weg moeten ivm allergie oid.
kijk eens op www.baasjegezocht.nl erg goede site daar heb ik onze lieve labrador opgezet (zoontje zwaar allergisch) en hij zit nu bij super lieve mensen!!! ik kreeg heel veel reacties sommige iets minder maar verwijder ik meteen maar de meeste echt lieve diervriendelijke mensen
een noorse & een siberische boskat, beide geen stamboom aanwezig (fokker heeft de ouders meegenomen uit rusland toen ze emigreerden naar duitsland, daardoor nestje geen papieren). ook geen contact meer met de fokker, dus helaas is dat geen optie
Hoi super gaaf boskatten! Ik zal ook eens bij paar bekende van me kijken want meen dat die een boskat wilde kopen. Ik zelf ook heel graag, maar moet ik eerst manlief om krijgen, mag ik vragen wat je er voor die lieve beestjes zou willen hebben? En heb je toevallig ook een foto?
Het is dat we er al 3 hebben! Ik vind boskatten zo mooi! En vaak een leuk karakter hebben. Misschien kijken op een boskat forum? Maarr, kun je het echt niet oplossen met de buurman?
Nou idd het is dat wij ook al katten hebben (4) anders had ik ze graag overgenomen... misschien dat je met het asiel kan samenwerken tegen een kleine vergoeding voor het asiel...daar komen dagelijks/wekelijks vele mensen....die hebben snel genoeg door of iemand geschikt is voor raskatten....anders misschien advertenties plaatsen en aangeven dat je zelf wilt kunnen zien waar de beestjes terecht komen en/of dat je contact wilt blijven houden? succes! lijkt me niet gemakkelijk afstand te moeten doen van je poezebeesten...is er geen manier waarop de buurman minder te klagen heeft en jij de katten kan houden?
Chimpie, je hebt n pb. Faith, waar woon je (hoeft niet exact natuurlijk hoor),wij rijden bij vlagen nog we ns half nl door. De poezen kunnen door bijzondere bouwstijl de dakgoten in en daardoor slaapkamers en badkamers in. Dit is onmogelijk af te schermen. De buurman is erg hardhandig op n gemene manier we hebben dr al eentje naar binnen gekregen die duidelijk iets vervelends tegengekomen is
sorry beetje raar verhaals dat de kittens geen stamboom hebben wegens verhuizing.maarja je kan ze ook op www.kittentekoop.nl zetten is als het goed is ook voor stamboomloze katten
Veel succes, neem geen overhaaste beslissingen. Ik heb maanden geleden de beslissing moeten maken onze katten (2 broertjes) na 6 jaar weg te doen. Ik vind het nog steeds erg moeilijk. Ik baal achteraf ook dat ik niet elders een advertentie heb geplaatst. Ik had ze op marktplaats gezet en dacht een goed tehuisje gevonden te hebben. Heel veel mailcontact gehad, het voelde erg goed. Had ook aangegegeven dat ik wel iemand zocht die contact met mij houd en dat ik zelfs bereid ben aan voer en dergelijke mee te betalen. Ik kreeg in het begin wel mailtjes en een paar keer foto's maar nu hoor ik al een tijd niks. Geen reactie meer op mijn mailtjes, en ik vraag me echt elke dag (meerdere keren per dag) af hoe het met ze gaat, of ze daar nog wel wonen, of ze het goed hebben, etc. Heel moeilijk.
Hey MommyA, ja het blijft een moeilijk beslissing... wij hebben eerder een van onze katten noodgedwongen herplaatst, een aanlopertje. en zijn daar ook zeer kritisch in geweest. niet via MP, maar via een forum. godzijdank hebben we de juiste eruit weten te vissen, de kat wordt gruwelijk verwend en heel goed verzorgd, via FB zien we regelmatig foto's. wij hadden het de eerste weken ook moeilijk ermee, maar daarna waren we opgelucht dat de kat het beter had dan bij ons (aanlopertje wilde dolgraag weer naar buiten maar dat kon toen bij ons niet) ik denk dat je niks anders kunt doen dan je bewust zijn dat je je best hebt gedaan het beste huisje en baasje te vinden, en dat je niet meer kon doen dan dat.
messchien nog wel een tip als je de mogelijkheid heb om ze zelf weg te brengen dan zie je waar ze terecht komen.zo deden wij het met onze nestjes ook
Wij hebben eventueel ook wel belangstelling. Zijn nog op zoek naar een nieuwe huisvriend(en) nu we weer in Nederland wonen. Mocht het niet lukken wil ik wel een pb tje met waar je woont..
Misschien proberen via een boskatten Caterry? Ik heb ook twee boskatten. De tweede was ook wat ouder toen ze bij ons kwam. Ze is via de Cattery bij ons geplaatst waar de eerste ook vandaan kwam. Waar komen ze oorspronkelijk vandaan? Kun je daar geen contact mee opnemen?
Wij hebben 3wk geleden onze poes wel via mp weggedaan omdat ze uithaalde naar de kleine. Heb haar nieuwe baasje eerst vanalles gevraagd en het voelde goed. Hij stuurt regelmatig n foto en mijn vriend is al n keer langsgeweest. Natuurlijk heb ik ook reacties gehad waarbij ik geen goed gevoel had... Ik hoop dat je n goed plekje voor ze vind.
Je kunt vragen of je ze zolang op de website van de Doornakker kunt zetten. (asiel in Eindhoven) Mensen moeten daar voor de kat betalen,dan weet je meestal meteen of je serieuze mensen hebt! Heel veel succes en dat die buurman maar kapot valt