Hallo iedereen, De titel zegt het al, ik ben er benieuwd naar omdat ik altijd veel te jong word geschat en ik vind het helemaal niet leuk, als ik bel voor een sollicitatie vragen ze of ik 16 ben en als ze een foto of mijzelf zien schatten ze me ook 16, ik moet ook heel vaak overal mijn ID laten zien, tuurlijk is het leuk als je jong word geschat maar dat heb ik liever als ik 35 ben ofzo want als ze mij met mijn dochter zien lopen vragen ze of het mijn oppaskindje is.
Meestal rond de 18. Er wordt ook nog regelmatig aan de deur gevraagd of mijn vader of moeder thuis is. Ik ben 26.
Ik heb liever dat ze me jonger schatten, maar ze schatten mij meestal 10 jaar ouder als dat ik werkelijk ben en dat vind ik toch echt niet leuk!!
Vaak te jong... meestal 18.. ben 25.. manlief werdt 2 jaar geleden 18 geschat bij de weekend tandarts terwijl hij toen 34 was hahahA
ik word ook veel jonger geschat, maar dat vind ik nu niet meer erg! ben 36, en word tussen de 25 en 28 geschat. manlief is 41, en word een jaar of 35 geschat
Ik moet me legitimeren als ik sigaretten wil halen in een winkel waar ik normaal nooit kom. Bij onze eigen supermarkt weten ze inmiddels beter. Afgelopen zomer vroeg een gast (werk in de horeca) of ik ook weer naar school moest na de vakantie. Ben al 6 jaar van school af. Vorig jaar kreeg ik tijdens een gesprek met een gast de opmerking dat ik maar een rijke vent aan de haak moest slaan. Toen ik zei dat ik al een vent had zei hij dat ik er dan vroeg bij was. Uh huh? Heb hem maar uitgelegd dat ik 24 ben, getrouwd ben en 2 kinderen heb. Je had zn gezicht moeten zien maar goed, ze schatten me zo rond de 18.
De ene keer schatten ze me jonger ( vaak als ik een wijntje in de supermarkt meeneem ), maar de meesten hebben het wel redelijk bij het rechte eind. Ik ben 26 en de meeste schattingen liggen wel rond die leeftijd...
Ik werd "vroeger" altijd ouder geschat.. De laatste jaren word ik altijd jonger geschat. Goh jij bent jong moeder.. Ik ben 27. Oh, ik had je veel jonger geschat, jaar of 20/21
Mijn vriend is overigens 38 en die wordt juist meestal wat ouder geschat, rond de 42-45. Dus vaak denkt men dat hij mijn vader is, vooral dat vind ik erg irritant. Je ziet mensen soms echt denken: heeft ze nou zo'n oude vriend of zo'n jonge vader?
Mijn vriend is 43 (17 jaar ouder dus) en wordt wel jonger geschat...dat is best wel fijn. Maar mensen zien toch wel dat er veel verschil tussen ons zit dus die blikken ken ik wel ja. Ik wou een keer bij de bank (was toen net geen 18) een rekening openen en hij begon tegen m'n vriend 'Ja, het is handig dat je als vader/ouder hier ook een rekening te hebben want bla bla bla...' Hij heeft wel 4x z'n excuses aangeboden.