Een lang verhaal....... In januari 2009 hebben we ons huis verkocht. We mochten tot 1 september 2009 deze nog bewonen. We gingen (zijn hier nog steeds mee bezig) een huis bouwen. Aannemer gevonden, type huis bekend gemaakt.....en dan wachten...... Pas in juli kregen we de bouwvergunning en ik oktober begon de aannemer met uitgraven. Om de tijd tussen beide huizen de overbruggen gingen we op zoek naar een vakantiewoning. In maart 2009 vonden we een huisje dat aan onze eisen voldeed. 3 slaapkamers, genoeg ruimte en landelijk. We waren het snel eens over het huurbedrag, ingangsdatum, schoonmaakkosten enz. De verhuurder wilde ook een einddatum weten, maar wij konden deze niet geven. Toch heeft hij in maart 2009 een huurovereenkomst opgesteld, met einddatum 1 maart 2010. Deze hebben wij niet getekend omdat we het einddatum niet wisten. Tot medio juli hebben we geen contact met deze man gehad en waren we van plan bij mijn ouders te wonen tot het huis af is. Medio juli belt heer H. hij vraagt of wij de vakatiewoning nog willen huren. Dit willen wij wel, maar we weten nog steeds geen einddatum. Hij praat verder niet over de huurovereenkomst van afgelopen maart. 1 september kom ik 's avonds de sleutel van de woning halen, de meterstanden controleren en de huur vooraf betalen. De meterstanden heeft hij onderaan de huurovereenkomst opgeschreven. Hij vraagt of ik voor de meterstanden wil tekenen.... Dit heb ik gedaan. Ik schreef "gezien" met mijn naam erbij. Toen haalde hij nog een huurovereenkomst tevoorschijn en schreef onderop "voldaan 700 euro" met zijn handtekening. (snel het verhaal afmaken) het liep niet lekker dus gingen we 1 november 2009 het huis uit, terug naar mijn ouders. Nu dreigt er een rechtzaak te komen omdat H. zegt dat wij de huurovereenkomst hebben getekend!!!! Terwijl we vaak mondeling hebben gezegd geen einddatum te weten. (inmiddels wel, het wordt juli 2010!) Denken jullie dat wij een kans maken of moeten we maar schikken?
Je hebt dus een handtekening gezet voor de meterstanden en nu stelt de verhuurder dat je ook voor de inhoud van de overeenkomst - met daarin de dus termijn - hebt getekend? Wat heeft de verhuurder er voor een belang bij om het contract te laten aflopen na ommekomst van de in de overeenkomst gestelde termijn? Wil het het zelf gebruiken of aan een ander verhuren? Heb je al zicht op de datum waarop je in je andere huis kunt? Tot een rechtszaak komt het niet zo snel hoor. Ik zou proberen om eea samen te regelen. Maar daarvoor moet je even inzicht hebben in ieders belangen. Pim
Vind het moeilijk, het is zijn woord tegen dat van jullie. Wanneer je hebt getekend zonder echt goed gelezen te hebben wat er precies stond (ook al is het op een achterbakse wijze) heeft hij ben ik bang meer kans.
Het is zeker achterbaks! Ik heb wel een e-mail bewaard waarin staat dat wij geen einddatum weten. Ook stelt hij dat wij geen schoonmaakkosten hebben betaald. Ik heb een transactie overzicht hiervan! Ik denk dat het wel tot een rechtzaak komt. Wij krijgen vandaag een deurwaarder op bezoek met de papieren. Gelukkig hebben we een rechtsbijstandverzekering! (deze is al ingeschakeld)
Het is een huurovereenkomst van 1 a4-tje. Zijn adres, die van ons, begindatum, einddatum, huursom, elektra- en waterkosten, schoonmaakkosten, beginstanden (ingevuld), eindstanden(niet ingevuld) Nergens staat getekend door/ voor akkoord/ handtekening enz. Ik heb bij de beginstanden van elekrta en water "gezien" opgeschreven. Op een andere huurovereenkomst heeft hij "voldaan 700 euro" geschreven. Dus ze zijn ook niet identiek. Kan ik hem daarop pakken? Hij heeft nooit eindstanden genoteerd toen we eruit gingen, is dat iets?
De deurwaarder zou vandaag komen met de papieren over de rechtzaak. Ik ben de hele dag thuis geweest (1 keer de hond uitgelaten ong. 30 min.) maar niemand aan de deur gehad. Gooit een deurwaarder die papieren in de brievenbus of komt hij op een andere dag het weer proberen?
Ik denk niet dat hij een poot heeft om op te staan. Jou handtekening staat toch nergens? Je hebt toch alleen 'gezien' geschreven? Weet je zeker dat hij niet loos loopt te dreigen met deurwaarders etc? Omdat hij gewoon meer geld wil?
Maar ik kreeg een brief van zijn advocaat dat er vandaag een deurwaarder zou komen met papieren. Het is niet zo dat hij dit alleen doet.
heel goed lezen waar je precies voor getekend hebt... als het alleen een papier is waar de meterstanden op staan dan heeft hij geen kans... omdat het definitieve huurcontract niet getekend is...