Raar bericht KDV

Discussie in 'De lounge' gestart door Nadien, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadien

Nadien Lid

12 sep 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nadat ik de kids vanmiddag heb opgehaald van het KDV krijg ik een mail binnen met een extra nieuwsbericht.

Hierin wordt medegedeeld dat er op een groep (niet 1 van de groepen waar mijn kids heengaan) een incident met een peuter is gebeurd. Er loopt een onderzoek en twee medewerkers zijn (tijdelijk) op non-actief gesteld.

Mijn nekharen gingen hier gelijk recht van overeind staan. Het bericht is echter zo 'vaag' dat ik me echt van alles in mijn hoofd haal en er heel veel onrust door voel, het zit me niet lekker. Er staat dat je voor dringende vragen kunt bellen, nou wil ik wel graag weten wat de 'strekking' van het incident is. Moet ik hierbij denken aan misbruik, mishandeling of een flinke valpartij?? Pff, tis heel vaag. Wat zouden jullie doen, zou je met deze vraag morgen bellen?

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ja... Zonder twijfel! Vindt het niet meer dan normaal dar daar verdere uitleg over gegeven wordt door de directie.. Ze zaauen op deze manier natuurlijk paniek, terwijl het misschien niet nodig is.. Laat je hier nog weten wat je doet?

3. Jel

Jel Niet meer actief

Inderdaad vaag zeg en ik zou me een hoedje schrikken na zo'n brief. Ik zou zelf wel bellen.

4. Nadien

Nadien Lid

12 sep 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je dat zegt.....want zit me echt niet lekker, ben er zelf nu ook emo van, terwijl ik niet weet hoe of wat....maar het komt wel hard binnen zo'n bericht en je haalt je van alles in je hoofd en betrekt het op je eigen kids :(

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou zeker bellen. Ik vind het nogal een vage mail en zou echt wel meer willen weten. Zeker gezien het feit dat het 2 medewerkers betreft.

6. Nadien

Nadien Lid

12 sep 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, alleen het feit dat die mail zo vaag is, maakt me best 'boos' ik denk ook dat de telefoon morgen rood zal gloeien. Dat hadden ze mijn inziens wel iets meer kunnen toelichten...

7. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ja, absoluut.

Jammer dat er zo'n vage mail verstuurd wordt. Je kunt op je vingers natellen dat dat heel veel onrust veroorzaakt terwijl dat misschien niet nodig is. Ik zou daar zeker navraag over doen, en je zult ongetwijfeld niet de enige zijn...

8. Pimm

Pimm Actief lid

2 feb 2011
    225
    0
    0
    zeker bellen! zou echt wel willen weten wat er aan de hand is op kdv van mijn kind!

9. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    zou niet eens wachten tot morgen, maar vanavond al bellen

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou ook gelijk aan misbruik denken hoor! Vooral door de berichten die vorig jaar in meerdere kd te horen waren. Hoeft zeker niet te zijn maar je gaat vanalles denken ook omdat ze op non actief zijn gesteld.
    Ik vind het een vaag bericht. Ze hadden beter of duidelijker kunnen zijn of eerst een avond organiseren, konden ze ook vragen beantwoorden. Nu gaan mensen zelf vanalles denken.
    Ik zou zeker morgen bellen. Zou willen weten wat er is en of mijn kindje daar nog wel goed zit.
    Sterkte! Hou je ons op de hoogte?

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik zou ook zeker bellen hoor! Ze hadden toch wel wat meer informatie moeten geven of een datum moeten geven voor een uitgebreidere uitleg.

En als ze het niet nodig vinden om het helemaal uit te leggen dan alles er inzetten wat het is geweest zoals die dingen waar je als ouder zo vrezelijk bang voor bent.

Ik zou me ook echt vanalles in mijn hoofd halen want je zet niet zomaar medewerkers op non-actief.......

12. Dana

Dana Niet meer actief

ik zou ook meteen bellen, hadden ze maar duidelijker moeten zijn. dit vind ik echt te vaag en ik zou er wakker van liggen.

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou me echt een hoedje schrikken van zo'n mail en ook meteen aan misbruik denken :(
    Iig is het niet niks als er 2 medewerkers op non-actief gezet zijn.
    Ben heeeel benieuwd wat er gebeurt is.. Vind zo'n vage mail ook echt niet kunnen!

14. Nadien

Nadien Lid

12 sep 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zat er ook al over te denken om dat nu nog te doen, ik neem in ieder geval aan dat ze de ouders van de groep wel op een andere manier hebben ingelicht.
    En ik denk ook dat deze mail onder de rest van de ouders veel onrust veroorzaakt, echt niet handig gedaan.

Je gaat je onbewust toch allerlei scenario's in je hoofd afdraaien en nadenken over de eventueel betrokken leidsters, wat een nare situatie! Helemaal voor de ouders op de betreffende groep.

Hopelijk valt het allemaal mee.

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik hoop voor je dat het idd allemaal meevalt en het misschien het resultaat was van een minder goede beslissing van de medewerkers ipv. misbruik. (beiden vind ik even erg hoor)

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ook, al is het voor mijn eigen gemoedsrust. Lijkt me verschrikkelijk zo' n bericht.

17. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou denk ik overwegen mijn kinderen niet meer te laten gaan totdat ik weet waarover het gaat. Maar dat is makkelijk praten, ik heb geen opvang, ik werk maar 9 uur per week.
    Ik zou zeker bellen. Het kan misschien om misbruik gaan, of idd. om een ernstig ongeluk? maar daar had je ws. wel iets van gehoord? ik zou me ook verlamd voelen denk ik.

Mocht het om misbruik gaan dan zou ik voor mijn eigen gerustheid mijn kinderen wel laten onderzoeken, maar laten we hopen voor jullie dat het met een sisser afloopt.

Sterkte!

18. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Zeker bellen! Succes.

19. Nadien

Nadien Lid

12 sep 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, het is natuurlijk net vakantie geweest, dus wellicht is het vorige week al gebeurd?! Mijn kids zijn een aantal dagen niet geweest, maar heb er verder niet over gehoord vandaag, wellicht dat andere ouders er al meer over in de wandelgangen hebben gehoord. Helaas heb ik geen telefoonnummers van andere ouders, anders zou ik die nog vragen.

Morgenochtend ga ik in ieder geval even bellen of navragen wanneer ik de kids breng, maar dat zal ik nu wel minder onbevangen doen dan dat ik daarvoor altijd deed :(

Hopelijk is de rust wedergekeerd wanneer mijn kindje over een x aantal weken naar die groep gaat, hopelijk is het vertrouwen dan weer hersteld...

20. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Bij mijn zus op het kdv is laatst ook iets gebeurt met een peuter en leidster.

Het fijne weet ik er niet van, (kan ik niet online plaatsen) maar die peuter was gewond geraakt en ze gingen nu een onderzoek doen of die leidster nalatig was geweest.
    Zij was geloof ik ook op non-actief gesteld.

Zelfs de collega's (zoals mijn zus) werden bijna niet op de hoogte gehouden en wisten amper wat er gebeurd was.
    De ouders hadden volgens mij ook alleen een vage brief gekregen...

Blijkbaar gaat het er zo aan toe, hoe vervelend dat natuurlijk ook is! Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!

Deel Deze Pagina