Bio-oil helpt dit echt?

Discussion in 'De lounge' started by Dani84, Jun 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ik vroeg me af wie er ervaring mee heeft.
    Na mn eerste zo`n 3 en half jaar terug ontzetten striae gekregen en bij de 2e is dit nog een beetje erger geworden.
    Nu ben ik 15 kilo kwijt en zijn het witte huidstriemen.

Nu vroeg ik mij af gaat Bio - Oil dan nog helpen?

Bedankt

2. Bij mij is het van knalrood naar huidskleurig gegaan dankzij bio-oil. M'n littekens zijn er ook een stuk minder zichtbaar door geworden.. Maar die witte strepen, ik denk niet dat dat erdoor verdwijnt..

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Die witte strepen is littekenweefsel. Daar helpt helaas niets tegen. Oja 'acceptatie' maar daar heb je zeker niets aan:D

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Bij onze dochter heel veel straie gekregen... Ondanks smeren (al in de zwangerschap) heeft het bij mij helemaal niks geholpen! Ze zijn bij mij nog steeds roze! En nu heb ik niet gesmeerd en is er gelukkig niks meer bijgekomen.....

Ik ben het ook maar gaan accepteren hoe vervelend ook!

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Volgens mij helpt het wat om ze witter te laten worden maar verder krijg je het niet weg.
    Hier zijn ze vanzelf licht geworden. Tot nu toe is het niet erger geworden dus hopelijk blijft het hier nu goed gaan. Tijd dat de beeb komt ;)

6. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Is wel een goede :D:D:D

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland

Hahaha.... rotwoord, "acceptatie" vooral als het in dezelfde zin zit als striae! :D:D

Nee meis, Bio-oil kan het helpen voorkomen, het weg laten trekken maar die witte strepen zijn wel een beetje het best haalbare als je eenmaal striae hebt. Maar troost je, je bent in goed gezelschap.... volgens mij heeft iets van 90% van de vrouwen het.

8. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb gebruik het 2x per dag sinds dat ik zwanger ben geworden en nu dus nog steeds.
    Ze zijn nu na een jaar gewoon wit en daar moet ik het mee doen helaas. Ik blijf smeren want soms is het wat gevoelig en ik vind de bio oil dan prettig aanvoelen.
    Ohja ik gebruik trouwens gewoon etos/kruidvatmerk net zo goed alleen de prijs is wat beter!

9. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Mijn striae is sowieso wit opgetrokken na een aantal jaar. Ik heb er niets opgesmeerd. Tijdens de zwangerschap heb ik dus alleen af.en toe crème gesmeerd, heb toch al striemen, nu zat er bio oil in de blije doos maar heb het nog niet gebruikt.

10. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Ik dacht dat NIKS striae kan voorkomen. Je kan alleen de bovenste huidlagen (opperhuid) soepel houden met olie of andere smeersels. Striae ontstaan door scheuren in het bindweefsel daaronder (lederhuid) en daar doe je niks aan.

11. Akoya

Akoya Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    2,744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben aan het begin van mijn vorige zwangerschap meteen gaan smeren op buik, billen en bovenbenen. In totaal kwam ik 30 kilo aan en was ik flink uitgerekt, heb al die tijd gesmeerd met Bio-Oil en geen kleerscheuren overgehouden aan de hele zwangerschap.

Ik begin nu ook maar weer met smeren..

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Dames bedankt voor jullie antwoorden!

Acceptatie hahaha precies.. heb er nog wat moeite mee ;)
    Ik denk HA mooi nu kan ik een bikini aan.. ja nee dus want het ziet er niet uit, en ook onder een tankini komen de witte strepen een kijkje nemen :p
    naja dan maar een mooi badpak.. kunnen niet alles hebben :D

Dan ga ik het niet eens proberen met die Bio - Oil.. denk mocht het nu nog minder worden doe ik een poging, maar als ik jullie antwoorden zo lees word het witter, ze zijn van paars toendertijd nu al naar wit gegaan.. dus ik denk niet ik er baat bij heb. bedankt!

13. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Het helpt om van rood naar licht te kleuren helemaal weg gaat het niet...
    Als je wat bruiner wordt bijv. Door zonnebank of deze zomer dan vallen ze ook minder op!!

Het helpt overigens ook bij gewone littekens die lastig weg trekken.

14. JBM85

JBM85 Bekend lid

Mar 18, 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik smeerde tijdens mijn zwangerschap, heb geen straie gehad. Mijn moeder heeft wel straie. Maar sinds zij onder de zonnebank gaat 1x pw zie je er veel minder van. Wij zijn ook nogal witjes haha. Maar daar stond ik echt van te kijken. Weg gaat het nooit maar verminderen zou wel fijn zijn toch.

15. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Bij mij helpt het om het rode weg te krijgen. Ik vind het ook prettig op de huid zelf. Maar die strepen helemaal weg krijgen zal helaas echt niet lukken...

16. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Ja het is gewoon balen: echt weg gaat het nooit. Ik ben ook nog aan het accepteren, maar het valt niet mee. Sommige dagen kan het me niks schelen maar andere dagen kan ik wel janken als ik m'n buik in de spiegel zie. Mijn buik in de spiegel bekijken doe ik dan ook maar zo min mogelijk...

Hoe is dat bij jullie (dames met striemen) is jullie buik wel weer strak geworden? Ik zit onder mijn oude gewicht, maar mijn buik ziet er niet uit. Ik heb het idee dat het door de vele striemen komt, de huid is onder de oppervlakte gewoon zo gescheurd. Het lijkt op deze foto van google, alleen heb ik wel minder vet & meer vel:

Attached Files:

17. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb zelf geen ervaring met bio-oil, ik kon tijdens mijn zwangerschap echt niet tegen die geur.
    Een vriendin van me heeft ervaring met de goedkoopste variant; die van de action a 2,- per potje. Zij had nogal wat littekens van puistjes en wat striemen op dr buik/borsten en dat is na het smeren wel minder geworden. Niet direct natuurlijk, maar na een maandje zag ze wel verbetering, en ik ook!

18. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik gebruik bio oil voor mijn gezicht, ben er echt dol op!!! mijn huid is zo opgeknapt en het voelt heerlijk;)

19. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoe lang geleden ben je bevallen? Mijn dochtertje is nu 18 maanden, en het wordt langzaam wel strakker. Met de nadruk op langzaam ;). Het zal denk ik nooit meer het mooi plankje worden dat het was, maar inmiddels kan ik er mee leven. (nu mijn heupen nog).

De striae zit bij jou gelukkig onderaan de buik, dat scheelt wel qua bikini, toch? Die van mij zit tot halverwege de bovenbenen... ik lijk wel een schaakbord. Maar ik probeer er niet teveel mee te zitten. Ik ben niet perfect, jammer dan :D

20. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Staat onderin mijn handtekening ;)

Jarno is van 20 -12 - 2008
    Arjen is van 19 - 01 - 2011

Arjen is nu anderhalf bijna en bij hem was het minder omdat het door de 1e ontzettend is uitgerekt..

Share This Page