Onderhuidse bobbel/ontsteking?

Discussion in 'De lounge' started by Bibiche, Nov 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    He meiden,

ik heb al sinds jaren op precies dezelfde plek (op mijn kin) elke jaar een onderhuidse bobbel/ontsteking lijkt het wel. Het duurt weken voordat het weggaat en het is niet uitknijpbaar zeg maar.

Het is rood, zit geen vocht/pus in of zo waardoor je het ook niet uit kan knijpen. Het is gewoon een bobbel zeg maar die op een puist lijkt. Het ziet er ook niet uit en het duurt soms wel 2 maanden voordat het helemaal verdwenen is.

Ha had me al een cremetje gegeven maar hielp ook niet. Weten jullie hoe ik zoiets het beste kan behandelen?

2. acire

acire Fanatiek lid

geen idee ik lees mee, heb dit namelijk sinds 2 dagen achter mijn oor. het deed geen pijn, maar ik dacht het te kunnen uitknijpen :) nu doet het wel pijn

3. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    is het geen vet bult
    mijn vriend heeft het ook achter z'n oor gehad en na een half jaar was het weg en weer een half jaar later was het weer terug

4. acire

acire Fanatiek lid

geen idee, ben niet bij de dokter geweest ,maar vetbulten doen die pijn?

5. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    nee geloof niet dat ze pijn deden zal het strax eens vragen aan hem hij is nietthuis

hij kwam erachter toen hij een keer met z'n hand achter z'n oor langs ging dus volgens mij deed het geen pijn

bij jullie wel?

6. acire

acire Fanatiek lid

ja nu doet hij pijn maar ik heb er dan ook in geknepen, dacht dat het een puist was :oops:

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Bij mij is het zeker weten geen vetbult. Mijn vader heeft er nl 1 en die ziet er heel anders uit. Bij mij is het nl. net als een puist zeg maar en ook rood maar kan het niet uitknijpen.

8. acire

acire Fanatiek lid

het zal wel geen kwaad kunnen.
    maar wel erg vervelend dat je het in je gezicht hebt hoor.zeker als het zo lang duurt

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Nee dat is het ook niet maar ik vind het gewoon vreemd dat ik het wel ieder jaar weer terugkrijg. En ik heb ff nagedacht waarom ik het terugkrijg maar ik kan geen patroon in vinden zeg maar.

ik stoom al en af en toe scrubben maar niks helpt.

10. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb dat ook af en toe.
    Ook achter mijn oor en op mijn kin!
    Volgens de dokter is het een kleine ontsteking die vrij diep in de huid zit.
    Net als een puist maar dan dieper,daarom kun je hem niet uitknijpen,dat doet loeizeer en gaat dus ook niet!
    Er is niks tegen te doen,gaat vanzelf weg.
    Probeer vooral niet te pulken,dan duurt het nog langer voordat het weg is... ;)

11. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Ik heb al jaren zo'n bult aan de binnenkant van mijn bovenbeen, net op de plek dat mijn benen tegen elkaar aankomen zeg maar. Soms is die heel groot, dan weer klein, dan een tijdje weg, en dan komt ie weer opzetten.. Ik ben er nog niet mee naar de huisarts geweest, misschien moet ik dat eens gaan doen...

12. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Mischien is het een ingegroeide haar! Wat jullie omschrijven heb ik ook vaak onderaan me rug (stuitje). Het blijft maar terug komen, wordt er gek van :rolleyes:

13. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb ook n vetbult...tenminste de dokter zei dat t dat was.
    Maar dan onder in mn onder arm net op de plek waar ik meestal mee op de tafelrand hang als ik iets aan t doen ben aan de tafel.
    Doet geen pijn meer (in het begin wel wat normaal was vond de ha) is niet rood kan het bewegen en t is zacht enzo. En vind het zelf best n grote..2 cm in t rond zeg maar.
    Nu begin ik aan de binnenkant van mn arm ongeveer op dezelfde hoogte er ook een te krijgen. Maar die doet WEL pijn....misschien omdatie nieuw is en t weefsel is wat er niet hoort en dus plek inneemt?
    Aan de eene kant heb ik zoiets van ik heb er naar laten kijken en de ha zei dat t geen kwaad kon.
    Aan de andere kant heb ik zoiets van...dit is al de 2e bult op dezelfde arm... en maak ik me dus zorgen.
    Maar ik heb ooit bij de oma van mn ex gevoelt hoe kanker voelt en die bulten waren stukke harder. Dit voelt meer als n bolletje natte watten wat in je huid zit...

Ben wel blij dat t in mn arm zit op n plek waar t niet echt in de weg zit (hoogstens als ik dus op de rand van de tafel ga hangen)

14. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dit heb ik ook maar dan niet een maar meerdere, word er helemaal gestoord van en durf eigenlijk ook niet zo goed naar de HA ermee. Schaam Schaam. Ik probeer ze wel altijd uit te knijpen maar dan lijkt het of ze naar binnen toe uitgeknepen worden. gatver.

15. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Hmm krokus en Ozgul dat klinkt n tikkie als mn vriendin had.
    Die had ook meerdere bulten net in dr lies. Elke 2 weken weer. Waren ook vrij pijnlijk enzo. Bleek een ontsteking van n talgklier te zijn. Ze heeft er zalfjes voor gehad...die hielpen niet. Toen anti biotica...hielp even maar ze kwamen weer net zo snel terug.
    En toen zijn ze drastischer te werk gegaan en hebben dr geopereert. Is ze 3 a 4 weken mee zoet geweest want ze kon daarna nauwelijks lopen of rechtop zitten (tja in je lies en dan n wond van 2 bij 4 cm...) En toen is t eindelijk redelijk weg gebleven. Gestopt met roken wat ook erg helpt...dieet aangepast. En nou heeft ze er heeeeeel af en toe nog eens last van.
    Dit pijnlijke gedoe heet: HIDRADENITIS SUPPURATIVA. Is n soort acnee achtige ellende...en erg pijnlijk ook.
    Trouwens ook erfelijk blijkbaar...dr moeder heeft er ook altijd veel last van. 3 weken nadat zij geopereert is moest haar moeder weer onder t mes op n bepaalde plek.

16. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst

hmmm word niet zo vrolijk hiervan, vooral dat erfelijke niet, hoop niet dat Helin hier last van gaat krijgen. Ik heb er ook echt veel dus denk dat ze de hele binnenkant van mijn bovenbenen moet verwijderen :oops:

brrr, laat ze maar lekker zitten dan.

17. Curly79

Curly79 Actief lid

Mar 2, 2008
    266
    11
    18
    Heeeeee nu ik dit lees, denk ik ook meteen aan mijn 'bultje' het is een soort zeg maar puist op mn decolleté, het is echt geen zicht als ik eens een trui met een diepe V wil dragen, heb het gevoel dat iedereen daarnaar kijkt :rolleyes: ik heb dit nu al een 4tal maanden. Het is echt niet uit te knijpen, soms wordt het rood als ik erover wrijf.. het lijkt onschuldig misschien moet ik er eens mee naar de huisarts.. :confused:

Share This Page