Mijn man ging zaterdag met mijn dochter een zak boerenkool halen, maar toen ik vanmorgen de kinderwagen pakte zat de zak nog in het boodschappennet.. Eerste gedachte: weggooien. Maar ja da's ook best jammer. Zou ik het nog kunnen koken denken jullie (staat voor morgen op het menu). Zak staat wel bol en ik gooi ook altijd wat in de vriezer. Zouden jullie het erop gokken?
Als de wagen in een verwarmde ruimte heeft gestaan vind ik het een twijfel geval. Als je de wagen in een koele ruimte had staan kan het nog wel maar dan wel vandaag lijkt mij. Zak van de boerenkool staat heel snel bol ook als het nog goed is.
Ik ga het maar weggooien. Jammer maar helaas. De volgende keer haal ik het zelf maar weer. Bedankt voor de reacties dames.
als de kinderwagen in de schuur ofzo had gestaan, had het wel gekund...kouder dan de koelkast maar zeker nu die bol staat zou ik het ook niet meer doen.
Is het voorgesneden boerenkool of een krop? Bij een krop zou ik kijken hoe het eruit ziet, en als er nergens schimmel op staat, gewoon de goed uitziende stukken gebruiken. Bij voorgesneden kool zou ik het ook weggooien. Dit weekend ook zelf gekookte savooikool moeten weggooien, zo jammer, maar ik zag een klein schimmelplekje dus ja...
als de zak bol staat weg gooien of even ruiken als hij al nat en klef is zou ik t zeker weg gooien zonde eigenlijk hihi maar ja helaas gebeuren zulke dingen
nou boerenkool in zak gooi ik zomaar niet weg hoor. ik zou de zak openmaken en dan kijken hoe hij ruikt als hij goed ruikt, gewoon gebruiken. Het is groente dat vind ik anders als vlees of een kantenklare maaltijd