Hottub in de tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Luppy, 27 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn momenteel een overkapping aan het bouwen en daar komt een houtgestookte hottub in. Een lang gekoesterde droom, haha.

Wie heeft hier ook zo’n ding en heb je nog tips? We hebben ooit een tijd een opblaasbare jacuzzi gehad en dat maken we wel flink gebruik van (stroomafrekenung van 400 euro extra haha).

2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Familie heeft er een. Persoonlijk is mijn enthousiasme geminderd. Kost veel hout en tijd om hem warm te stoken. Het is leuk als je gratis hout en veel tijd hebt. Het is niet spontaan even erin zeg maar. Ook blijft de rook laag hangen. Dit kan overlast voor de buurt geven. Weet niet waar je woont, maar in sommige regio's is/komt een houtstookverbod. Goed om dit na te kijken. Zou zonde zijn van de dure aanschaf.

Sado vindt dit leuk.
  3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij hebbeneen "gewone" ( niet hout gestookt) Pro-tips: hang een tv op vlak bij je hot tub en zet er een kleine koelkast dichtbij, zodat je niet nat naar binnen hoeft als je een nieuw drankje wil;):cool:

Shay25 vindt dit leuk.
  4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.936
    113
    We hadden er één bij onze B&B maar geen gebruik van gemaakt. Je moest dat ding eerst 1 - 1,5 uur stoken voordat hij warm is. Veel te veel gedoe vond ik.

En inderdaad de rook overlast kan heel vervelend zijn voor de buren.

citroenrasp en Sado vinden dit leuk.
  5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Wij zijn voor een gewone jacuzzi gegaan door bovenstaande opmerking. Deze is altijd op temperatuur, ideaal. Daardoor maken we er vrijwel dagelijks gebruik van want dan maakt het niet uit of je hem voor een halfuurtje opent of niet.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ja, de nadelen ken ik wel. Mijn man wil per se een houtgestookte, hij is een halve pyromaan, dus vindt het heerlijk om met hout en vuur te klooien ;)
    Wij wonen redelijk vrijaf, buren zullen niet snel last van onze rook hebben, denk ik. En we hebben veel hout en kunnen daar ook goedkoop aan komen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.225
    3.466
    113
    #7 Maslov, 28 aug 2023
    Laatst bewerkt: 28 aug 2023
    Moet deze de hele dag door aanstaan? Jaag je er dan niet superveel stroom doorheen?
    Hoe lang duurt het voordat de jacuzzi warm is als je hem tussendoor uitzet?

Sorry, veel vragen, maar ik ben me aan het oriënteren op een elektrische :)

Edit// nevermind, ik heb het e.e.a. online aan informatie gevonden. Je hebt gemiddeld 6 zonnepanelen nodig om dat ding aan te kunnen laten staan. Dat is me te gortig.

owly vindt dit leuk.
  8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben ooit zo'n ding gehad, zo'n opblaasbare. We kregen honderden euro's als eindafrekening van de energiemaatschappij, ons verbruik was echt enorm gestegen door dat ding. Daarom willen wij nu geen elektrische meer. Als je die niet steeds aan laat staan, duurt het ook uren voordat hij weer opgewarmd is. Dat kost elke keer weer veel stroom. En als je hem wel aan laat staan, kun je er inderdaad gelijk in, maar kost het nog meer aan stroom. De pomp moet je sowieso wel elke dag laten draaien, anders wordt je water heel snel vies (hoeft niet de hele dag aan te staan, maar wel een paar uur per dag, denk ik.

Vergis je trouwens ook niet in het water. Water is veel goedkoper, maar wij hebben hem in 1 seizoen 2x het water gevuld (1x bij start, voor de zomervakantie laten leeglopen en daarna weer gevuld, en tussendoor een aantal keer deels geleegd en ververst of beetje bijgevuld, geloof ik en kregen daardoor ook een afrekening van tientallen euro's van Oasen achteraf.

Maslov vindt dit leuk.
  9. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    #9 Bailey07, 28 aug 2023
    Laatst bewerkt: 28 aug 2023
    Opblaasbaar is echt niet te vergelijken. Dat is appels met peren. Daarnaast heeft een vaste jacuzzi altijd een minimale temp ivm de motor. Die zet je dus niet uit. Daardoor is het verwarmen ook minder kostbaar uiteindelijk.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je vrienden wil blijven met de buren: een hele hoge schoorsteenpijp

11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.366
    21.744
    113
    Het is te hopen dat je buren niet al luchtwegenproblemen hebben. Of gevoelig zijn voor geuren.

Sado vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

En kennis van me heeft er 1 en die heeft zegt dat het best wel veel stroom verbruikt. Die gaat het dit jaar nog aankijken maar als er in de winter niet veel gebruik van word gemaakt zet ze hem een paar maanden uit ivm stroomverbruik wat in de winter meer is om op temperatuur te houden.

Maslov vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina