De coronacijfers zien er dramatisch uit, dus we hebben besloten komende zomer in Nederland te blijven. En van het geld wat "over" blijft iets te kopen waar we allemaal plezier aan beleven. We zitten nu te denken aan een hottub. Mensen hier ervaring mee? Weet jij een goede en wat zijn de verschillen?
Hier staat een hottub op ons lijstje maar we moeten eerst nog een hele hoop verbouwen. Wij kijken naar die van welvaere, wel zijn deze wat aan de dure kant en ik vind het prijsverschil naar een minipool dan heel klein en dat is nóg leuker! Met alleen de hottub ben je er namelijk nog niet, er moet een deksel bij, een trapje, houthok, eventueel een buitendouche, plankje voor glazen, extra lange pijp zodat de rook zo hoog mogelijk gaat, hout, filtersystheem. Ik denk dat je al gauw op de 7500 euro uit komt. Ze hebben een grote showroom waar meerdere modellen staan!
Nog steeds op mijn lijstje. De tuin is als het goed is april / mei klaar. Nog meer mensen tips qua hottub. Verwarming aan buitenkant of binnenzijde?
Wij hebben in november een huisje gehad met een hottub, leek ons wel lekker om een verwenweekend te hebben met de meiden samen. Blijkt dat het 4 uur duurt voor het hout het water heeft opgewarmd en in die 4 uur moet je steeds zorgen dat het vuur goed blijft branden. Wij waren er snel van genezen en hebben er geen gebruik van gemaakt.
Haha, klopt. Dat komt goed bij ons. We hebben zelf thuis regelmatig de houtkachel aan thuis. Als je dat nog nooit gedaan hebt, kan ik mij voorstellen dat je denkt; wat een gedoe
Als je echt enorm vrij woont dan kan het vind ik maar in een woonwijk vind ik dat je het eigenlijk niet kan maken om je buurtgenoten in de rookstank te zetten. Houtkachels in de winter zijn al een bron van overlast maar dan zitten de mensen nog binnen maar in de lente en zomer als andere ook van hun tuin willen genieten is het niet echt buurtvriendelijk om uren achterelkaar vuur te stoken voor je eigen genot zodat een ander niet meer prettig buiten zit.
In mijn woonplaats is er tegenwoordig zelfs een verbod op gebruik van houtkachels wanneer de weersomstandigheden niet goed zijn (oa veel wind etc).
Wij wonen heel vrij, vrijstaand en buren aan beide zijden hebben zelf ook houtkachel. Dus wat dat betreft heeft niemand er "last van"
Het opstoken van een hot tub kost ook veel hout. Is alleen maar interessant als je gratis hout hebt denk ik. Anders wordt het steeds een duur grapje om het bad te gebruiken.
Ik snap echt jullie frustratie wat betreft rookoverlast, maar ik wil eigenlijk graag ervaringen weten wat betreft een hottub. Ik woon vrijstaand en niemand heeft er last van hier . Houtkachel hebben we ook al, dus hout ook geen probleem