ik had regelmatig erg veel buikpijn, echt pijn, kon dsan niet recht oplopen van de pijn, nam dan flink wat paracetamol en dan zakte het na een tijdje.... tot een keer het steeds heftiger werd, mijn buik werd steeds boller, en ik moest overgeven, had echt gevoel dat ik dood ging... de ha heeft mijn darm gelukkig terug kunnen duwen, toen moest ik nog 6 weken wachten voor ik geopereert kon worden .... heb toen zelf mijn darm regelmatig teruggeduwt..... nu is alles oke.... maar wel een lidteken op mijn buik, en het weefsel is daar toch wat gaan lubberen, hierdoor puilt mijn buik daar nog steeds wat uit, dus echt mooi is het niet geworden vind ik.....
heftig zeg! Een matje plaatsen is idd gratis omdat de "gewone" chirurg in het zkh dit doet als medische indicatie ipv cosmetisch ( want als je alleen een bolle buik hebt zoals ik en weinig last word het als cosmetisch gezien) maar wil je het echt goed doen hadden ze ook de extra huid weg moeten nemen en naast het matje ook de buikspieren moeten reven. Helaas word in NL alleen het matje vergoed omdat dat een chirurg doet ( puur medisch ipv cosmetisch) en het reven en huid wegnemen door de plastisch chirurg wat je dus zelf moet betalen Kun je niet bij een plastisch chirurg informeren naar meer mogelijkheden? Ik kon ook geopereerd worden door de chirurg in het ziekenhuis en geheel kosteloos, alleen haalt deze dan geen overtollige huid weg en reeft de spieren niet, vandaar dat ik het niet doe, maar over een aantal jaar misschien zelf een buikwandcorrectie wil bekostigen maar dan moet ik wel 200% zeker weten dat de kinderwens is vervuld, anders ben ik daarna weer terug bij af
misschien doe ik dat als ik afgevallen ben, nu heb ik nog flink overgewicht en vind het daarom nog niet de moeite....
Ik heb na de zwangerschap ook een flubberbuik. Ik draag een corrigerende body, helpt niet super veel (geen 2 maten slanker zoals ze beloven) maar ik ben er wel tevreden mee. Wil na deze zwangerschap wel flink sporten om weer slanker te worden.
kan een diastase ook aan een kant van je buik? mijn ene kant is namelijk dikker/boller dan de andere kant.....
oh ik heb het ook helaas........tja sporten is de enige optie en volhouden het gebeurt niet gelijk denk ik dat je buik minder wordt..
Ik heb ook een inmens grote buik eraan over gehouden. Mijn vriendin is nu 6 maanden zwanger maar komt nog niet in de buurt van mijn buik. Lopen we in een kinder winkel wordt ik gefeliciteerd. Nou moet ik er wel bijvertellen dat ik toen ik zwanger was van de jongste ik een blinde darm operatie heb gehad., Daarna is mijn buik gaan groeien. Tijdens de zwangersschap had ik al op de plek van de operatie een "ei"op mijn buik. Na de zwangerschap stond ik te stijken en opeens vanuit het niets plopt mijn buik uit elkaar, op de plaats van de operatie. Een platsbuik of zoiets (mijn huid was wel nog intakt) maar ik had een gegantisch kwabbel op mijn buik zitten die ik gewoon kon vast pakken. Het leek wel of het onder de huid zat. Naar de dokter -> ziekenhuis enz. Savonds ben ik geopereerd en heb ik een ijzeren matje gekregen. Maar heelaas mijn buik is nog steeds gigantisch groot. Het ei is weg en is nu een deuk. Maar mijn hele buik is gewoon groot niet alleen maar die plek. Het licht er ook aan in welke periode van de maand ik zit. Ben ik net ongi geweest dan heb ik een redelijk strakke buik, waar ik bijna tevreden over zou kunnen zijn. Na drie dagen begint de buik te groeien....dan ga ik van maat 38 naar maat 44 ik kom 8 kilo bij mijn buik staat stak en is enorm pijnlijk. Dus bij mij ligt het ook nog aan de hormonen...ben nog altijd aan het twijfelen of ik hiermee naar de huisarts moet gaan. Maar als ik jullie verhalen hier lees denk ik ook dat ik me er gewoon bij neer moet leggen.
Ik lees best heftige reacties... moet ik er gelijk vanuitgaan dat ik iets mankeer wat blijvens is en helaas niets aan te doen behalve een dure operatie of moet ik denken: ben pas bevallen na 9mnd een kindje dragen en is de 2de in korte tijd EN nog niet ontzwangerd dus geduld, sporten, veel bewegen en dan word t vanzelf minder met de tijd zoals bij de 1ste...??? IK weet nu niet welke van de 2 categorieen ik behoor, maar om nou gelijk naar de HA te stappen en denken dat ik diastase heb vind ik eerlijk gezegd ook nog te vroeg... Misschien moet ik mijn oefeningen aanpassen of meer oefeningen gevarrieerd gaan doen? Pffff als ik zit is t een vetbuik alsof ik vraatzucht heb en als ik sta heb ik echt een toetertje alsof ik 3 mnd in verwachting ben, t hangt niet en flubbert niet maar echt een bollie aan de voorkant.....oh my god wil me strakke buik terug, althans.. een deel ervan zodat ik iig niet zwanger lijk en weer kleding aankan zonder buik inhouden of schamen.
Je kunt het toch makkelijk testen of de fysio laten testen? Weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Ik wist 4 maanden na mijn bevalling al dat ik een diastase had en wist toen ook dat ik absoluut geen buikspieroefeningen mocht doen omdat dat het zou verergeren. Ik zou dus als ik jou was liever willen weten of het een diastase is of niet. Zoja, dan is er niks aan te doen behalve operatief, zo nee, dan weet je dat je veel zult moeten sporten of ontzwangeren
ik had vanochtend fysio maar heb afgebeld vanwege 2 zieke kids dus helaas niet na kunnen vragen. Ik heb 12jan weer een afspraak dus ga t zeker even vragen en tot die tijd hou ik me rustig en ga maar niet van t ergste uit
Hier ook een dikke buik over gehouden van de zwangerschap. Bij mijn eerste was ik na de bevalling 2 kg lichter als voordat ik zwanger werd en had ik binnen no time weer mijn blokjes terug (1.78 en 63kg) en nu na mijn tweede bevalling was ik ook heel snel weer mijn kg kwijt alleen moest ik vanwege lang navloeien (ruim 6 mnd) aan een zware pil.. gevolg... 10 kg erbij en die 10 kg is op mijn buik en onderrug aan de zijkanten gaan zitten... het ziet er niet uit. Omdat ik flinke rugklachten heb mag ik niet fanatiek mijn buikspieren gaan trainen. Mijn rechte buikspieren zitten ook nog niet goed op hun plaats dus ik moet eerst gaan oefenen om mijn onderste buikspieren aan te spannen, pas als ik dat helemaal onder controle heb mag ik weer verder met oefeningen doen. Die onderste buikspieren zorgen er ook voor dat je bekken en onderrug goed gaan staan. Nu helaas 84 kg...
Let's shake hands! En wij hebben nog de wens voor een 2e volgend jaar. Ik ben nu echt 3 dagen in de week aan het sporten, zumba en aerobics maar het resultaat is alleen nog maar voelbaar in de vorm van gigantische spierpijn ik heb van mezelf zo'n 20 kilo teveel, met zwangerschap van Collin is er 10 kilo bijgekomen, die is er na de bevalling wel weer af, maar nu die rest nog. ik zie er idd ook uit alsof ik nog steeds 5 maanden zwanger ben. Gelukkig heb ik geen nare reacties en probeer ik ook niet op vervelende blikken te letten. maar dat ik het zelf in de spiegel zie vind ik al vervelend genoeg.
let's do that ! Jij sport fanatiek zo te lezen, zumba lijkt mij ook erg leuk! Ik sport niet, doe mijn oefeningen bij de fysio en mijn huiswerk ervan dagelijks thuis voor zover ik kan. Ik heb geen overgewicht. Was altijd erg dun ( tussen de 43 en 47 kilo, ook weinig hoor) en sinds de zwangerschappen hang ik bij de 50/55 kilo en ben daar blij mee want heb eindelijk een bolle toetje, lekkere billen en wat vollere benen Nadeel: totaal geen tieten meer ook een vraag: wat doen jullie eraan, welke bh doet wonderen, waar krijg ik weer een volle boezem mee en mooi decollete? En ja mijn buik is er dus nog niet vanaf nogmaals ga ik maar niet van t ergste af maar vraag me af wat echt goed helpt om t te stimuleren afscheid van je te nemen Sporten, oefeningen en bewegen en letten op wat je eet idd, maar dat zwangere buikje.... wat is t beste om te doen? t is idd bij de meiden hier onder ons vd zwangerschappen en niet vd fastfood ofzo
Ten eerste zou je er vrede mee moeten hebben, dat je lichaam niet meer wordt zoals het was! Zoals mijn gyn het noemde: Bijna elke moeder heeft een mama-buikje. De ene wat meer dan de andere. Bij mijn 1ste was het er ook zomaar af...het vloog er af En die blokjes buik die je had, heb je ook niet in 4 maanden opgebouwd Ik ben nu 4 maanden bezig met sporten, heb zeker nog 13 kilo te gaan, maar...mijn onderkin is aan het wegtrekken, mijn sleutelbeentjes worden weer zichtbaar, mijn heupen worden minder breed en mijn buik wordt minder! En ja, als ik lig en doe die test, dan voel ik mijn buikspieren zitten. Maar die moet je eerst trainen, en als je die traint, dan train je pas vet weg. Eerst je reserves, dan je spieren en dan je vet. En dat heeft tijd nodig, veel tijd! Minstens 3x in de week, 15 minuten alleen maar buikspieren doen met begeleiding. Doe ik nu 4 maanden en het wordt echt wel minder....maar het heeft tijd nodig! En acceptatie dat ik niet weer dat strakke buikje ga krijgen, helaas! Maar ja, ben geen 18 meer en heb ondertussen 2 kindjes op de wereld gezet. Maar....vrijdag zijn we weer in de sportschool, want het te proberen te evenaren kan geen kwaad toch?
ik heb en zal er dus geen vrede mee hebben dat t niet meer is zoals t was, want je kan er degelijk 9 vd 10x wat aandoen om weer in vorm te komen enigzins, dus ik vertik t om te zeggen: wees blij met je 2 kids, je bent mama hoort erbij . Die blokjes die ik had die had ik van nature doordat ik zo dun/slank was dus geluk vd natuur. Ik verwacht geen blokjes, maar wil wat minder uitstekende buik zodat als ik een strakke trui aandoe niet mensen gaan staren dat de 3de eraan komt. Blubber ok, maar zwangere buik is wel minder hoor.En ik lees dat bij jou veel vet wegtrekt door t sporten... ik heb dus verder nergens vet waar ik vanaf moet of dat ik te dik ben of overgewicht, t is puur en alleen mijn buikgedeelte... Ik ben idd geen 18 meer maar nog steeds wel een jongedame van 29jr en al heb ik 2 kids, wil wel vrede met mezelf hebben als ik in de spiegel kijk en mezelf nog lekker in mijn vel voelen en zeker zijn van mezelf. Dat is nu allemaal weggevallen door mijn buik, ik heb 1u per week fysio en train daar ( heb bekkenklachten dus mag ook weer niet teveel) maar we bouwen t nu langzaam op en neem de oefeningne mee naar huis als huiswerk. Tot op heden geen resultaat nog. Vandaar mijn vraag, wat kan ik nog meer doen? jij succes met sporten !
maar niet om het een of ander...da's geen sporten wat jij doet! Jij vraagt wat je er aan kan doen en dat is trainen, trainen, trainen en trainen. En dat is niet 1x per week een uurtje bij de fysio. Die zijn er om je spieren sterk te maken. Sporten doe je niet alleen om af te vallen he! En jij wilt toch van je buik af? Dat kost gewoon tijd Dus om te zeggen, jij bent dik en hebt vet en daarom sport je....uhm! Bij mij komt het ook van de zwangerschap
neeee ik zeg niet jij bent dik hebt vet daarom sport je Ik heb alleen gezegd ik heb dus alleen mijn buik en verder geen overgewicht, vet elders of etc... vandaar. En ik sport nog niet omdat ik zware bekkenklachten heb en al 3jr thuis zit. Ben pas bezig met idd trainen vd spieren en bekken om weer vooruit te kunnen en zijn t langzaam aan t opbouwen. Tuuurlijk wil ik uiteindelijk ook wel sporten om in shape te blijven of lekker voor de fitheid, maar momenteel dus alleen buikgedeelte en wie weet tips als onderkleding, ondergoed, corrigerende kleding, voedingssuplementen ... dus meer dingen als alleen sporten. Tuuurlijk moet je sporten en ik bedoel absoluut niet dat mijn voorganger dik/vet is, dat is lullig om te zeggen en wie ben ik om te oordelen want ken der niet en heb der nooit gezien dus daarin heb je mij verkeerd begrepen denk ik ahum
nou idd laten we niet gelijk van het ergste uitgaan. maar een strak lichaam trainen kost veel tijd en oefening.
ben wel geschrokken hoor van die, stel dat ik t toch heb denk ik steeds....maar ik blijf positief! En ga maar eens aan mijn fysio vragen of ik zumba of iets van fitness mag doen
dan zou je fysio dit toch allang gezien hebben Ik denk dat je eerst maar eens een abbo moet gaan nemen bij de sportschool