Ik denk dat het gewoon een kwestie van geduld hebben is, je lichaam heeft de tijd nodig om te ontzwangeren. En tja soms lukt het gewoon niet meer om na de zwangerschap je slanke figuur terug te krijgen. Ik ben na de zwangerschap van mijn dochter 25 kilo afgevallen, heb een enorme flubberbuik, so be it. Kan het ook niet meer wegtrainen omdat het echt los vel is.
de verloskundig zij dat bij mij..... daarom heet het ook een sluitlaken....is om de buikspier aan te duwen zodat ie niet kan wijken.... maar zal ook de bekken dan meepakken denk ik....
Het sluitlaken is al vele generaties oud en wordt nog steeds aanbevolen door artsen en deskundigen. Onze grootmoeders kunnen de sluitlakens van vroeger nog als de dag van gisteren herinneren. Ze werden net na de bevalling ingebonden met dit sluitlaken wat bedoeld was om de buikspieren te ontzien in de eerste dagen na de bevalling. Het was van groot belang het sluitlaken in de juiste week te dragen, het was niet bevorderlijk voor de buikspieren om dit laken meerdere weken te dragen, dit zou de buikspieren enorm verslappen. Momenteel zijn er verschillende varianten voor het sluitlaken, zo is er de afslankband (de Belly Bandit) en de draagband, deze zijn gemoderniseerd en niet langer schadelijk.
Dat je je rechte buikspieren niet mag oefenen, lijkt me logisch, maar geldt dat ook voor je schuine buikspieren? Want met m'n nuchtere lekenverstand zou ik denken dat je daarmee de boel iig wat strakker zou moeten kunnen krijgen?
sluitlaken is indd voor je buik. maar geeft bekken ook rust.. Ts: laat de fysio even kijekn dat kan geen kwaad, maar het kan ook heel goed gewoon tijd nodig hebben. zeker na 2 kindjes "achter" elkaar heeft dat lichaam aardig wat te lijden .
sluitlaken kwam ik later op en dacht ben er nu al te laat mee. had t kort na de bevalling moeten doen. Buikje begint iets minder te worden, doe buikspieroefeningen elke dag en in beweging blijven. Hou me buik ook vaak in( vaak uit schaamte) wie weet helpt dat ook beetje mee. Na 2 kindjes kort na elkaar idd wel te verwachten en nog ontzwanger periode van 9mnd, maar al die opmerkingen ooo weer zwanger, o wat een buik maken me onzeker Ik kijk t nog even aan, had een corrigerende shirt vd hema gehaald, zie geen verschil helaas... of had een maatje kleiner moeten nemen. Kan de sluitlaken nog steeds na zoveel tijd en waar haal ik die?