hoi dames, ik zal me even voorstellen ik ben melissa en mijn partner en ik proberen nu 13 maanden om zwanger te worden. mijn partner heeft zijn zaad laten onderzoeken en blijkt nu dat hij traag zaad heeft. over 2 weken krijgt hij een nieuw onderzoek om te kijken of het nog steeds het zelfde is. aanstaande donderdag hebben wij ons eerste afspraakje bij de gynocoloog vind het heel spannend allemaal ik weet totaal niet wat ons te wachten staat heeft iemand ervaring? of ongeveer het zelfde mee gemaakt? alvast bedankt groetjes melissa
Hier alleen weinig zaad, dus niet traag. Wat bedoel je precies met traag? Is de beweegelijkheid niet goed, maar zijn er wel genoeg levende zaadcellen? Weet je toevallig de getalletjes van de uitslag?
hallo marlies, ze hebben ons alleen aan de telefoon door gegeven dat ze te langzaam waren.mijn partner heeft vandaag de uitslag op papier mee gekregen van de HA maar ik kan niet echt ontcijferen wat er nou allemaal staat en wat ze ermee bedoelen. ik heb hier wel getalletjes staan ja : progressief motielen 16 % zwak motiel 40% plaatselijk motiel 16% onbeweegelijk 28% volume 1.4ml er staat nog vanalles op maar snap er niks van. deze uitslag moeten we donderdag meenemen naar de gynocoloog.ik zie dat jullie 8 mei de uitslag krijgen ik ben benieuwt! groetjes melissa
Hier ook traag zaad (geen progressieve zwemmers) en ook nog eens weinig. Wij zijn met IUI begonnen, maar hebben te horen gekregen dat de zaadjes na bewerking toch te slecht zijn en met ivf doormoeten. Het hangt inderdaad van de aantallen af. Bij voldoende zaadjes mag je het via de natuurlijke weg proberen. Bij nog minder zaadjes wordt het IUI, bij nog minder IVF of ICSI. De gyn zal jou ook helemaal onderzoeken, want er kan natuurlijk ook nog een oorzaak bij jou liggen. Dus de eerste afspraak kun je wel een echo verwachten en een vragenlijst. Daarna gaan ze jouw cyclus een maand lang volgen met mogelijk follikelmetingen, samenlevingstesten en bloedonderzoek. En pas daarna krijg je het behandelplan. Het hele ziekenhuistraject vraagt soms een beetje geduld. En dat is niet erg, velen worden toch onverwachts spontaan zwanger. Succes!
heeey danitcha, bedankt voor jou reactie donderdag krijg ik idd een inwendig onderzoek. hoelang zijn jullie al bezig om zwanger te worden? we houdens ons op de hoogte he! succes!
Staat er toevallig ook bij hoeveel levende zaadcellen er zijn gevonden? Wij hadden 25% progressief beweegelijk (zal wel hetzelfde zijn als progressief motiel), op een totaal aantal zaadcellen van 4 miljoen. Dus zijn er in totaal 1 miljoen goed bewegende zaadcellen. Hoe "erg" die score van 16% is hangt een beetje af van het totaal aantal levende cellen. Wij vallen precies onder de grens voor IUI, dus gaan gelijk door voor ICSI. een inwendig onderzoek of een inwendige echo? Ik heb geen inwendig onderzoek gehad, alleen dus een bloedonderzoek en een inwendige echo. En de gyn heeft mn temperatuurkaartjes ook bekeken, dat was verder allemaal goed...
hoi marlies het enige wat ik hier zie staan is aantal :30.0 x10!6/ml 20.0 snap er niks van. kan jij er iets uit halen wat ze daarmee bedoelen ook het volume moet tussen de 2 en de 5 ml zijn zag ik op internet mijn partner heeft 1.4 ml en er staat verminderde motiliteit en normalen semen 7% ik krijg donderdag een inwendige echo sorry had het fout geschreven
Echt traag vind ik het niet hoor. Hier wordt het gescoord met A, B, C of D. A en B bij elkaar is bij jou 56%. Dat is heel redelijk hoor en binnen de grenzen. Het volume is magertjes en de aantallen zouden hoger kunnen, maar traag... Ik ben heel benieuwd wat de gynaecoloog zal zeggen...
hey, mijn vriend zijn zaad is 'slechter' dan dat van je vriend. en wij hebben nu de 1ste ronde IUI erop zitten, dwz zijn aan het wachten tot we kunnen testen. dus als er bij jou niks mis is zeg maar kan het goed zijn dat jullie ook iui krijgen. ik ben in ieder geval benieuwd wat de gyn bij jullie zegt.. want ik ben natuurlijk geen arts dus ik weet het ook niet precies haha. ik lees met je mee..
merah en nance89 bedankt voor jullie reactie! ik ben ook heel erg benieuwd wat de gynocoloog hiervan zal zeggen. hoelang zijn jullie nu bezig om zwanger te worden? merah hoe verloopt het bij jullie? nance89 ik duim voor jullie!! zijn spannende dagen he! hou me op de hoogte!!
Wij zijn inmiddels zeg maar 'voorzien' (zie onderschrift) en gaan binnenkort voor een tweede. Mijn man heeft (ook) slecht zaad. Wij hebben 8 IUI's gehad. Bij de 5e was ik zwanger (helaas miskraam). Uiteindelijk bleek IVF voor ons de beste behandeling... In totaal zijn we 3 jaar in de malle molen geweest...
wij zijn vanaf eind vorige jaar bezig.. zitten nu in ronde 4. en de 1ste ronde iui. dus is echt spannend.. wij mochten wel meteen naar het zh omdat ik uit mijn eigen bijna geen eisprong had.. en ik mag nu op 3 mei eigenlijk al testen, maar is op een donderdag, dus we testen 5 mei. want dan is mijn vriend ook thuis. ik hoop echt voor jullie dat het snel raak is. en natuurlijk laat ik het weten of het raak is of niet.
Ik vind het er eigenlijk niet zo slecht uitzien. Volgens mij moet a (progressief) en b (langzame) samen 50% zijn en daar zit je overheen. A alleen moet wel 25% zijn, maar daar kom je aardig in de buurt. Staat er ook ergens een concentratie op? Dat is zoveel miljoen per ml. Dat moet volgens mij boven de 19 zijn. Ik ben ook erg benieuwd wat je gyn hiervan zegt...
Ik vind het nog meevallen hoor meid! In totaal 56% beweeglijk en 30 milj per ml. Volume valt iets tegen, maar dat is misschien een momentopname. Als ik even ga rekenen dan zitten er dus ruim 23 miljoen beweeglijke zaadcellen (dus zaadcellen waar je zwanger van kunt raken) in deze "lozing". Daar kun je echt wel zwanger van worden hoor. Ik hoop dat het snel raak mag zijn bij jullie.
heey dames, wij zijn vandaag bij de gynocoloog geweest wat een aardige vrouw heel lief en meegaand! ik heb een inwendige echo gehad en het viel me allemaal reuze mee het zag er goed uit en over ongeveer 6 dagen zou ik weer een eisprong hebben dus het word weer klussen. verder krijg ik nu bloedonderzoeken . mijn partner zijn zaad moet opnieuw getest worden ze was er niet tevreden over. ik ben zeer benieuwd hoe de uitslag er dan uit ziet ik hou jullie op de hoogte!
Hoeveel dagen voor de test hadden jullie gevreeƫn? Want dat kan ook nog volume verklaren! Verder is t niet bar slecht hoor! T mag wel wat meer zijn...