Hou je hond gewoon aangelijnd!

Discussie in 'De lounge' gestart door Aszz, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Klopt!

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dat kan mischien wel zo zijn maar een hond blaft net zoals praten voor ons is,hij kan niet anders dus vind het echt heel erg dat er mensen zijn die dit gebruiken.

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wat een ergernis inderdaad, die niet-aangelijnde honden!

Ik was pas met mijn zoontje bij de bakker, komt er een man binnen die zijn herdershond in de winkel loslaat, vervolgens gaat dat beest mijn kind likken, gatver de gatver!
    Daarna ging die hond achter de toonbank snuffelen, lekker fris hoor, daar ligt ook mijn brood!

En die vent zat me vervolgens nog kwaad aan te kijken toen ik zei dat hij zijn hond bij zich moest houden...:x

Maar goed, ik val niet onder de categorie hondenliefhebbers, dus erger me al wel snel aan die beesten, maar dit vond ik dus echt te ver gaan!

4. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    ik vind het terecht dat je boos bent op de hond, maar om de hond te trappen, mens waar zit je verstand, weet je wel dat je een hond daar definitief mee kan beschadigen?

Dat de eigenaar de hond niet goed onder controle heeft is haar probleem trap dan haar, maar straf de hond niet voor iets wat de hond niet aan is geleerd.

Damn hoop dat jij ook een keer wordt getrapt ofzo, dit kan echt niet!

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

En wat bereik je daar dan mee als je het baasje trapt ?? Je moet die honden toch uitelkaar houden ...

Anders heb je straks twee vechtende honden en twee vechtende baasjes .. Nee dat is lekker normaal ....

6. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    dan alsnog heb je niet het recht om een ander dier te trappen, of welk dier dan ook.Als ze op mijn padje kwam, dan had ze een serieus probleem gehad, niemand komt aan mijn hond.

7. chantal1984

dan had jij aan mij een goeie gehad want als jij niet de moeite neemt om jou hond van mijn hond weg te halen dan geef ik idd een trap op dat beest ja ... En wat had je dan willen doen ? Mij gaan slaan ? bedoel kom op zeg je moet die honden toch uit elkaar halen ?? daarna kan je altijd nog als baasjes onder elkaar praten ... denk dat jij serieus een probleem had gehad (als wij elkaar in zo'n situatie tegen komen) als je er maar bij had gestaan en niets had gedaan .. maar goed..

Als baasje zijnde ben je gewoon verplicht om in zulke situaties voor je hond te zorgen en doe je dat niet tja dan doe ik het ff voor je ..

8. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    had ik aangifte gehad, van mishandeling, dan komt de politie bij je en heb je alsnog een probleem. En dat niet alleen, dan had ik een straatverbod aangevraagt, en ook nog zo gemeen geweest om je een handje te helpen met een paar gipsjes, je hebt namelijk het recht een dier of mens te verdediging.

Zij had ook als baasjes onder mekaar kunnen praten, of die hond wegduwen met een harde stem dan schrikken ze, maar nee even flink trappen helpt sneller he, maakt het jou uit dat de hond er levenslang last van houd.

Ken iemand die heeft op die manier als een hond dood getrapt, omdat de hond beetje aggressief was dankzij de andere hond.

NIEMAND MAG HET RECHT IN HANDEN NEMEN DOOR EEN DIER TE MISHANDELEN.

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wij hebben ook een vrij lastige hond met andere honden.
    Het is een rottweiler dame met veel dominantie en daarbij heeft ze 3operaties gehad aan haar achter benen, door een ongeluk, en heeft ze vaak pijn. Hierdoor is ze gewoon niet even vriendelijk tegen andere honden, zeker niet als ze blaffend op haar afkomen of met meerder tegelijk en ook niet als ze te opdringerig zijn.

Voor alle operaties liep ze vaak los, en ze kwam ook altijd als we haar riepen...
    Maar nu kan ze niet meer los lopen en is ze ook altijd aan gelijnd.

En dna heb je die mensen die vinden dat hun hond los kan lopen omdat hij lief is tegen iedereen.............en dus ook tegen die van mij.
    Ja en dat werkt natuurlijk niet zo!
    Ik heb zovaak strijd op mn uitlaat rondje met van die stomme dozen met mini hondjes of niet opgevoede jackies! En dan ben ik met nam en macht aan het proberen om mijn hond rustig te krijgen en haar bij te brengen dat het een "lief" hondje is en dat ze niet hoeft te verdedigen.............staat dat viswijf een partij tegen mij te schreeuwen en te schelden dat ik mn valse hond bij me moet houden...........terwijl ze 100mtr verder op loopt!

Daar word ik zo boos van!

Ik weet mijn hond haar gedrag is fout en dat zijn we ook aan het trainen...........en ze gaat ook voor uit want ze neemt inmiddels al niet meer direct een verdedigende houding aan, maar als mensen tegen me gaan schreeuwen word ik daar onrustig van en dat voelt ze natuurlijk en dan gaat ze wel verdedigen!

Een rottweiler die waarschuwt een andere hond met de bek open, het ziet er uit als bijten...........maar als een rottweiler bijt laten ze niet meer los en gaan ze scheuren........nou een jackie komt dan echt niet meer boven hoor! Maar dat doet ze dus niet! Ze wil alleen dat die hond weggaat.

Schoppen zou ik nooit doen, maar tussen twee vechtende honden springen.............uhm....die van mij zit dus vast en ik heb ze zo los...

10. chantal1984

Hahahha jij bent dus zo'n persoon die het niet alleen zelf op kan lossen, triest !!!

Maar je had maar gebeld, geen probleem laat ze maar komen, maar nogmaals als jou hond mijn hond aanvalt en jij doet er niets aan dan moet iemand ze toch uit elkaar halen ?? Ik laat mijn hondje niet dood bijten !!... En wie zegt dat ik dat beestje een doods trap geef ?? Ik geef hem gewoon een tik, hij moet gewoon weg blijven bij mijn hond ...

En jij mij geholpen aan een paar gipsjes hahahahhaah ... Laat me niet lachen !!

Dit is nou een punt waarom IK vind dat honden altijd aangelijnd moeten worden, dan weet je zeker dat er zulke dingen NIET kunnen gebeuren. !!

En wat is volgens jou de beste manier dan om die honden uit elkaar te halen ?? Te gaan gillen ?? Jij denkt dat ze dan los laten .. Kom op zeg ...

11. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    mijn hond heeft een hekel aan haar eigen soort, waarom weet ik niet, maar altijd als we een herder zien houd ik haar wel vast, voor de rest met groot en klein is ze altijd lief, ook kinderen die kunnen zich optrekken aan haar, ze zal hooguit even kijken "moet dat nou "
    Ik heb inmiddels geleerd dat rotweilers net als ons 3 x waarschuwen 4e keer is het mis, dat de wijf van de aggressie hond dan gaat schreeuwen vind ik dom, want ze maakt het er zelf na, jij hebt dan je hond aangelijnt.

Onze herder heeft ook een keer ruzie gehad met een hond, ik heb dat beesie geen trap of klap gegeven maar laten schrikken, en weggeduwd, laten zien dat ik niet bang was. Maar pijn doen helpt niet, mijn hond is 1 x getrapt door iemand, voor ze bij ons kwam, ze is nu anderhalfjaar bij ons en nog merken we het aan haar. Daarom zeg ik: mensen hebben het recht niet een dier te trappen, laten scrikken enzo ja, dat kan, dat mag dat moet soms ook. Maar slaan enzo nee dat gaat mijn petje te boven kan er ook heel kwaad om worden.

Suc6 met jou hondje, ik hoop dat hij spoedig wat minder pijn mag hebben. Ligt het aan de spieren gewrichten of aan de botten?
    Als je je hond niet in toom kunt houden ja dan moet hij echt wel aan de lijn,

12. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Dan moet je beter lezen, dan alsnog volgens de wet is het verboden om een dier te mishandelen. Als een hond aggressief op een andere hond komt aflopen, hebben beide honden schuld, zo simpel is het. Ja een eigenaar van een hond meot er iets aan doen als de hond niet goed te vertrouwen is, aanlijnen en kort houden, maar kom op slaan? Denk toch na je slaat je kinderen toch ook niet, nee want dat mag ook neit volgens de wet en als je dat wel doet en iemand ziet dat bellen ze ook de kinderbescherming. En je moet als ouder ook op je kinderen letten.
    Helaas gebeurd dat ook niet.
    Een dier mag je niet slaan, of trappen, zo simpel is het, zie ik dat wel, sla ik die persoon kapot. Net als een moeder die een kind slaatg of een vader die een kind slaat, moet het niet zien en of horen.

13. chantal1984

Ik vind een tik geven wel totaal iets anders als slaan maar goed ik zou in zo'n geval die hond een tik geven ja, geef jij me dan maar aan dan zal ik ff vertellen dat je er bij stond en er alleen maar naar keek, nee dat zullen ze goed vinden.. en of ik dan een boete zou krijgen of niet als mijn beestje maar niet dood gebeten word ...

Je kan dus beter maar je hond dood laten bijten dan dat je die hond een tik geeft ( als schreeuwen niet helpt )... mmmm beetje vreemd vind je niet ?..

Nee tuurlijk mag je volgens de wet niet slaan maar staat er in de wet dan dat je maar moet toe kijken hoe een andere hond dood word gebeten ???

Denk dat het maar beter is dat wij elkaar niet in deze situatie tegen komen want als jij mij met 1 vinger aan zou raken ( en dat bedoel ik niet persoonlijk ) en je niet bemoeid met het feit om die beesten uit elkaar te halen ... Poeh ga dan alvast maar een rolstoel regelen want je krijgt die klappen 10x zo hard terug !

14. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    hahahahahah, sorry wat een lachertje, meid meid meid, je kan tegen mij niet op, daarbij staat nergens dat ik vidn dat je maar toe moet blijven kijken, ja als beide eigenaars moet je wel ingrijpen maar direct maar even trappen of slaan, nee dat kan gewoon niet.

En mij in een rolstoel bewerken meot je eerst langs mijn hond ( politietraining)

15. chantal1984

brrrrrr nu word ik bang hoor .. oei oei ... Je hebt wel een hoge dunk van jezelf he hahahhaha ...

Je maakt me wel melig hoor .... '' Je kan niet op tegen mij '' Bekijk bijlage 11432

Sorry maar ik kap met het discuseren met jou want heb geen zin meer om op een laag IQ niveau te praten ... !

Fijne dag ! :D

16. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Mensen wat een onzin! Hoezo is een blafband dierenmishandeling? Kom op! Je weet niet eens hoe dat ding werkt... Een hond moet grommen EN blaffen voordat hij af gaat. Daarbij komt mijn hond altijd vrolijk naar mij toe als ik de blafband pak, want hij weet dat hij dan naar het park mag. Ja natuurlijk kan ik een jack-russel houden,maar als een loslopende hond op mijn jackie afstormd kan ik niks meer doen. Aangezien hij zo door het lint ging kon ik hem niet optillen zonder zelf gebeten te worden.

Ik kan echt zo kwaad worden als mensen mij beschuldigen van dierenmishandeling! Jullie moesten eens weten wat we allemaal al hebben gedaan voordat wij een blafband kochten! Daarbij HOE kan je een kind en een hond vergelijken! Een kind leg je uit dat hij/zij niet zomaar kan gaan krijsen en met sommige honden lukt het om dat met trainingen te doen.

De blafband is een laatste redmiddel. Anders had ik hem in moeten laten slapen. Dus ga mij niet vertellen dat ik mijn dier mishandel!!!

17. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

Niet altijd schrikt een hond daarvan. Mijn vorige hond is zo gruwelijk gepakt door een herder ik was aan het gillen en schreeuwen tegen dat beest en niks werd er gedaan he. Die hond begon alleen maar meer te schudden met mijn hond. Ook die hond liep toen los en werd uitgelaten door 2 jonge meisjes (basisschoolleeftijd)
    Afgelopen jaar is mijn hond ook gegrepen door een hond. We lopen netjes met onze hond de deur uit bij mn schoonouders met haar aan de riem en er komt een man op fiets voorbij en daarachteraan een hond die losloopt. Zomaar uit het niets grijpt hij mijn hond. Aangezien mijn schoonvader de hond herkende als zijnde dat hij hun hond ook al eens had gegrepen heeft mijn schoonvader die hond een schop gegeven met zn stalen neuzen. Aangezien de baas al aan het einde van de straat was anders was die ook van zn fiets afgeschopt. Dus ja als het om het welzijn van mijn beesten gaat durf ik best te schoppen ja. Als mijn hond iemand zou pakken geef je die ook een trap!

18. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Wat kunnen mensen toch snel een mening vormen en dan een ander aanvallen!
    Ja, er zullen vast mensen zijn die hun honden mishandelen.
    Nee, ik denk niet dat die hier op het forum zitten!
    De verschillende banden en riemen die er zijn en gebruikt worden, zijn er voor een reden.
    Niet elke hond kan getraind worden, niet elke hond is zo slim als Lassie.
    Soms kan een hond gewoon niet worden vertrouwd, en het baasje weet dat het beste.
    En als hij/zij besluit om extra voorzorgsmaatregelingen te nemen zodat een ander niets kan overkomen, die verdienen een hele grote pluim! En geen trap in de rug.

Honden die in gevecht zijn, die luisteren niet naar een mensenstem, die hebben naar 1 gedachte: vecht / bescherm!
    In zo een situatie mag wat harder opgetreden worden, ja, 100% mee eens.
    Niet laten gaan, want dan delft altijd 1 van de honden het onderspit, en dat wil niemand (de baasjes).
    Een gerichte trap of stomp vind ik in zo een situatie meer dan terecht. Als je dat durft natuurlijk.
    Ik ben niet echt een hondenliefhebster, als kind aangevallen, maar ook ik heb honden in mijn omgeving die ik best wel mag, maar mocht die het eens in zijn kop gaan krijgen om mij of mijn meisje iets aan te doen...
    Ik let altijd heel goed op hem wanneer ik mijn meisje bij heb, ondanks het feit dat hij ´niets zal doen´.

Loslopende honden, daar loop ik gerust een blok voor om. Ik kom daar niet in de buurt van. Je weet maar nooit.

Honden die goed opgevoed zijn dat zijn degenen die ik in mijn buurt kan hebben, maar pas na een tijdje, wanneer ik de hond leer kennen. Voor die tijd blijf ik niet alleen met die hond.
    Ik zal ook nooit zomaar een hond aaien, ook niet als het baasje zegt dat het mag, pas wanneer ik het wil en wanneer de hond aangeeft dat hij mij wil leren kennen.
    Te voorzichtig? Jazeker!

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Sam: Een blafband geen honden mishandeling???????????????
    Dat vind ik het ergste martelwerktuig wat je een hond aan kan doen!
    Ik geloof wel dat je er alles aan gedaan hebt hoor, maar er zijn zoveel andere dit dit niet doen en de hond zn gang maar laten gaan en dan de blafband maar gaan halen omdat ze zelf gefaald hebben!
    Als je direct met je hond traint en hem leer dat blaffen niet gewenst is in de situaties die jij kiest heb je die stomme blafband helemaal niet nodig! Je kan een hond alles aan en afleren met veel geduld en goed begeleiding!

Mijn hond is bijna 6 en heeft vanaf 1,5 tot 4jr alleen maar operaties gehad en zware revalidatie..........nu sinds een paar maanden gaat het eindelijk goed en zij heeft heel veel slecht gedrag wat haar nu afgeleerd moet worden.
    We trainen elke dag, elke keer als we naar buiten gaan en we zien nu na een maand zoveel verschil! Ook haar gedrag naar andere honden toe word zoveel beter, maar we moeten veel geduld hebben.

@alicia: onze hond heeft ook wel een flink gevochten hoor, en dan is mijn hond echt niet de enige die de beten uitdeeld! Maar ik merk wel dat de ander eigenaren nagenoeg nooit in grijpen...........ik wel!
    Als het te hard gaat dan probeer ik eerst een knietje tegen de achter hand, mijn eigen hond, en meestal geeft mijn hond wel een reactie en dan probeer ik haar weg te duwen want ik weet dat ze mij nooit zal bijten hoe boos ze ook is.
    Dit gebeurde toen we nog niet wisten dat ze zoveel pijn had. Rottweilers zijn namelijk heel erg had en lopen gewoon door.

20. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    een blafband hoort idd ook niet thui om en hondennek, blaffen is waarschuwen, bv voor een inbreker, of als de woning in brandt staat enzovoort ,ook gebruiken ze een blaf als er iets aggresief in de buurt is. De gene met de gemeenste blaf en grom wint vaak, blaffen in bepaalde situaties kun je niet afkeuren.

Deel Deze Pagina